Knižní přírůstky #4

Poslední dobou se mi doma nějak hromadí nové knihy. A proto je tady další článek ohledně knižních přírůstků. Musím říct, že za všechny knihy jsem moc ráda a už se nemůžu dočkat jejich čtení.


Jako první se musím pochlubit knihou, kterou jsem vůbec nečekala. A to Lord John a důvěrná záležitost od Diany Gabaldon, kterou jsem dostala od nakladatelství Omega jako recenzní výtisk. Z knihy jsem naprosto nadšená, už jsem ji dokonce stihla přečíst a moje nadšení přetrvává.
Recenzi na knihu naleznete zde.



Píše se rok 1757. Jednoho jasného rána uprostřed června lord John Grey vyjde z londýnského klubu Biftek a v mysli má zmatek. Šlechtic a vysoce postavený důstojník v armádě Jeho Veličenstva se právě stal svědkem něčeho šokujícího. Ale snaha vyhnout se skandálu, který by mohl zničit jeho rodinu, přebije něco ještě důležitějšího: Koruna mu určí, aby vyšetřil brutální vraždu kamaráda ve zbrani, který byl možná zrádce.
Přinucen sledovat dvě vyšetřování zároveň, octne se major Grey v pavučinách intrik a zrad, jež se dotýkají všech vrstev anglické společnosti – a ohrožují vše, co je mu drahé. Od vykřičených domů nočního Londýna do nablýskaných salonků šlechty a od krve zavražděného k bouřícím mořím, které ovládá majestátní flotila Východoindické společnosti. Lord John sleduje mlhavé stopy  zmizelého lokaje a ženy v zeleném sametu, kteří by mohli být klíčem ke všemu - nebo také ne...




Další dvě knihy jsem objednávala sama z internetového knihkupectví. Jsou to dvě již starší knihy od autorky Barbary Erskinové a to: Dům ozvěn a Na pokraji temnoty. První z knih jsem už před několika lety četla ale ráda bych si ji znovu připomněla. Druhou jsem nečetla, ale jsem si jistá, že bude stejně skvělá jako všechny ostatní autorčiny knihy.



Veliký starodávný dům na anglickém venkově získala Joss Grantová dědictvím po matce, kterou nikdy nepoznala. Když se pak s manželem a malým synkem do bývalého rodinného sídla přistěhují, začnou se dít záhadné věci. Vylekaná Joss postupně odhaluje dávná tajemství historie rodu, na němž ulpělo prokletí, a snaží se ochránit svou rozrůstající se rodinu i přátele. Reálný svět, zalidněný sympatickými postavami, je v příběhu konfrontován s temnou středověkou minulostí.




Keltská minulost a kouzla převtělování jsou námětem dalšího z románů Barbary Erskinové. Hlavní postava knihy, tajemná Brid, druidská kněžka ze skotského starověku, se dokáže přenášet do současnosti jako fyzické stvoření z masa a krve. Žije mezi lidmi, miluje jednoho ze smrtelníků a jiné vraždí.
Jejím lidským protějškem je Adam Craig, na počátku příběhu v roce 1935 teprve patnáctiletý. Cestování v čase a napínavý děj s ne čekaným rozuzlením patří i tentokrát k hlavním trumfům spisovatelčina umění.






A tady už jsou všechny tři hezky po hromadě...

4 komentáře:

  1. Pěkné přírůstky :-) Na Lorda Johna se brzy chystám a jsem zvědavá, jak se mi kniha bude líbit. Cizinka i Vážka v jantaru nebyly špatné, ale upřímně Jamie mě dost štval a jsem ráda, že už se s ním nepotkám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :), Lord John je jiný než Cizinka, ale autorčin styl psaní je pořád stejně čtivá, takže se ti určitě líbit bude... :))

      Vymazat
  2. Na Lorda Johna se také chystám a těším se! :)

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.