Recenze: Plamen v nás


Autor: Jennifer L. Armentrout (J. Lynn)

Název originálu: Fire in You

Počet stran: 352

Série: Počkám na tebe

Díl v sérii: #6

Nakladatelství: Baronet

Rok vydání v ČR: 2017



Oficiální anotace:
Jillian Limová pomalu slepuje dohromady roztříštěné kousky svého života a je konečně připravená přestat žít v minulosti plné bolesti a žalu. Přijme práci v otcově akademii bojových umění, jenže nečekala, že součástí jejího nového života bude zase Brock Mitchell, starší, krásnější, škádlivější... Když se dívá na Jillian, už nevidí tu malou holku, která byla během dospívání jeho stínem, vidí v n ženu, jež v něj vždycky věřil. Co začně jako opatrné přátelství, se rychle promění díky silné přitažlivosti, která zažehne plamen jasnější než vášeň.

Moje hodnocení:

Nejprve je potřeba říct, že se nejedná o první díl série. To jsem bohužel zjistila, až poté co jsem knihu začala číst. Půjčila mi ji kamarádka, a tak jsem po případných předchozích dílech ani nepátrala. Naštěstí to ale nijak výrazně nevadilo. Předchozí díly si určitě taky přečtu, tentokrát to ale vezmu postupně.

Knihu plnou lásky, mezilidských vztahů a trochy erotiky by někdo označil jako klasický román pro ženy, skoro až jako červenou knihovnu. Není to ale tak úplně pravda. Kromě klasických romantických prvků se v knize objevuje i jisté psychologično, které knihu odlišuje a ozvlášťnuje.

Hlavní postavou a vypravěčkou je Jillian Limová, mladá žena, kterou osud rozhodně nešetří. Své jizvy na duši a těle nemá ani po letech vyřešené a spíše než že žije, je přesnější že jen přežívá. Naprosto se odstřihla od bývalého života, přátel, rodiny... všechny své sny zahodila a její jedinou radostí je četba knih ve ztemnělém bytě ve společnosti kocoura Rhaga. Jillian působí jako milá, nekomplikovaná a velice naivní postava, což také v průběhu knihy potvrzuje, jediné co ji stále trápí jsou její vzpomínky na minulost, ze kterých se nedokáže vymanit. Život jí naprosto změní přijetí práce v rodinné firmě a hlavně znovu shledání s dávnou láskou Brockem.

Brock "Zvíře" Mitchell, svalnatý, skoro neporazitelný zápasník a typ muže, za kterým se každá žena otočí se na scéně objevuje v nečekané pozici jako Jillianin nadřízený v akademii Lima, kam se chystá nastoupit. Stejně jako ona, ani on neví jak se s nově nastalou situací vypořádat. Na rozdíl od Jillian je ale odhodlán to změnit.

V průběhu knihy sledujeme Jillianin vývoj, ze zakřiknuté a ublížené, na silnou, neohroženou ženu smířenou s minulostí. Za což je z velké části zodpovědný právě Brock. 

Na první pohled působí kniha skoro jako červená knihovna, ale není tomu tak. Samozřejmě se jedná o román pro ženy a dost by mě překvapilo kdyby si ho přečetl nějaký muž, má ale jistou přidanou hodnotu, díky čemuž se od ostatních knih částečně odlišuje. Jedná se zejména o rozebírání Jillianiny nehody, neustálé otazníky co by, kdyby, a její nelehký boj o smíření se sama se sebou a odložení minulosti. 

Název Plamen v nás není jen tak náhodně vybrán. V podstatě celou knihu se Jillian snaží právě svůj plamen nalézt. A když je s Brockem, zažehne se v nich něco, co ani jeden nikdy nezažil, něco mnohem víc než jiskra - plamen

Kniha je psaná chronologicky, ale vždy po nějaké, pro Jillian vypjaté události se v jejích vzpomínkách vracíme do minulosti do doby nehody. Pomalu se nám tak odkrývá obrázek oné  situace. Příběh je plynulý a velmi čtivý. Není třeba u něho moc přemýšlet, ale jako oddechová romantická kniha je naprosto ideální. Já jsem si čtení moc užila, kniha se mi moc líbila,. a to i přesto, že se nejedná o nijak hodnotnou literaturu

Knižní obálka spolu s názvem, podtrhuje žánrové zařazení knihy. Mě osobně se postavy na knižních obálkách moc nelíbí, ale musím uznat, že vypadá dobře a šedavé provedení spolu se zářivým ohnivým písmem je moc dobrý nápad.

4 komentáře:

  1. Mně kniha zrovna neučarovala. Není špatná, ale pozbývá pro mě kouzlo, které některé tituly J. Lynn mají a které si ráda počtu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě to byla první kniha od autorky, takže nemám srovnání. :) Uvidíme až si je přečtu, možná změním názor. :))

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Proložit četbu nějakou odpočinkovou romantikou se musí... :)) ale chápu, že není pro každého. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.