Deset knižních dní / Tři citáty

Nejsem člověk, který by se nějak víc zajímal o citáty, nebo si vypisoval zajímavé myšlenky z knih. Někdy se ale stane, že mě některý přece jenom zaujme.Vybrala jsem citáty známých osobností, které mě určitým způsobem zasáhly a přijdou mi velmi trefné a krásné...

1. „Usmívej se na toho, kdo ti nejvíc ublížil, aby neviděl, jak moc tě to bolí.“ (Božena Němcová)


2. „Nemilovat knihy znamená nemilovat moudrost. Nemilovat moudrost však znamená stávat se hlupákem.“ (J. A. Komenský)


3. „Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.“ (Václav Havel)


K jednotlivým citátům myslím není třeba něco dodávat. Jejich poselství je jasné.

4 komentáře:

  1. DObrý výběr citátů! :) Nejvíc se mi líbí ten od Němcové :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Hezky jsi to i zakončila, přesně na citátech nikdy není, co dodávat, každý sám by měl špetku něčeho si najít. Btw pěkný výběr citátů. Můj oblíbený je od Walta Whitmana a to "Ani já ani nikdo jiný nemůže jít tou cestou za tebe musíš po ní jít sám".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, ten „tvůj“ je vážně pěkný, na zamyšlení. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.