Recenze: Stánek s polibky

Autor: Beth Reeklesová

Název originálu: The Kissing Booth

Počet stran: 360

Série: Stánek s polibky

Díl v sérii: #1

Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání v ČR: 2022



Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Cosmopolis!

 

Oficiální anotace:

Elle a Lee jsou už odjakživa nejlepší kamarádi, skoro dvojčata. Vědí o sobě úplně všechno a jejich přátelství nemůže nic a nikdo ohrozit. Pak se ale Elle zamiluje do Leeova staršího bráchy Noaha, nejhezčího kluka ze školy, ale taky největšího rváče a drsňáka s ne zrovna nejlepší pověstí. A je to oboustranná láska. Neztratí ale Elle kvůli lásce svého nejlepšího kamaráda? A nezlomí jí nakonec Flynn srdce?

Zábavný a svižně napsaný příběh se stal předlohou pro oblíbenou romantickou komedii na Netflixu.

Moje hodnocení:

Kniha Stánek s polibky je předlohou velmi úspěšného filmu, který před několika lety vyšel a našel si celou řadu diváků. Sama jsem film viděla a nepřišel mi vůbec špatný, taková romantická, milá oddechovka. Proto jsem vlastně sáhla po knize, od které jsem doufala totéž. Bohužel v tomto případě musím výjimečně konstatovat, že film je opravdu lepší než kniha


Setkáváme se s trojicí hlavních postav: Elle, kamarádem Leem a jeho bratrem Noahem, přičemž je právě Elle vypravěčkou příběhu a zároveň jeho nejdůležitějším prvkem. Nejen tyto tři postavy, ale i další jsou velmi málo vykreslené a propracované, řekla bych přímo ploché. Navíc se chovají dost zvláštně. Zvlášť Elle se svým chováním, divným rozhodování a myšlenkovými pochody mě osobně rozčilovala. Na svůj věk se rozhodně nechovala adekvátně. 

Další divnou a do krajnosti vyhnanou věcí je přátelství mezi Elle a Leem. To je tak moc toxické! Když jsou to tak nejvíc nejlepší přátelé, proč se bojí říct si navzájem pravdu o tom, s kým chodí? Měli by přeci věřit, že je ten druhá podpoří a pochopí, nebo ne? Od toho přátelství je. No, v tomto případě to tak evidentně nefunguje a dlouhou opravdu dlouho dobu se řeší jen nedorozumění způsobená lží. 

Romantická linka jako taková je milá a příjemná, i když některé zvraty jsou trošku přitažené za vlasy, případně zbytečně nafouknuté. Dvojice se k sobě ale dobře hodí a člověk jí šťastný vztah stejně přeje. 

První zhruba třetina knihy byla fajn a velmi dobře se četla. Cítila jsem z ní romantický YA nádech. Bohužel zbytek už takový nebyl. Objevovala se spousta věcí, které byly zbytečně omílané dokola, prodlužovaly knihu a ve výsledku jí nic nedaly. 

 

Kamenem úrazu je také jazyk, opravdu hodně jednoduchý. Celý příběh je napsán strašně triviální jednoduchou formou - krátké věty, častá přímá řeč... celkově je styl psaní opravdu slabý, obyčejný, nepropracovaný a jednoduchý. A to i s přihlédnutím k žánru a věku autorky (cca 17 let).

Vzhledem k tomu, že jde o předlohu je kniha podobná jako film, přesto je v ní celá řada scén, osob nebo situací jinak než jak to mu je ve filmu. Ačkoliv hlavní linka příběhu zůstává stejná. Film mi přišel více upravený pro starší diváky, přidána byla výraznější romantika, pošťuchování a poznámky postav a určitý chemie, která v knize moc není. 

Nejsem vyloženě zklamaná, ale čekala jsem více. Celkově musím říct, že mám YA ráda a četla jsem celou řadu kvalitnějších děl z tohoto žánru. Možná se ale kniha bude více zamlouvat mladším čtenářům. Ti budou třeba spokojenější, než jsem já

Obálka knihy je filmová, takže není moc co hodnotit. Já osobně filmové obálky moc nemusím a přednost dávám těm původním, ale když není jiná možnost...



 

 

Knihu Stánek s polibky si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

8 komentářů:

  1. Stánek s polibky je můj oblíbený film, takže jsem se na knihu moc těšila. Je to milý oddechvka, ale filmové zpracování se povedlo víc. :D

    OdpovědětVymazat
  2. o knize jsem slyšela, ale neláká mne a koukám, že je to jen dobře :D na film se ráda podívám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film doporučuji, ale knihu už tolik ne. Zvlášť pokud tě neláká. :)

      Vymazat
  3. Film jsem ještě neviděla a zatím jsem ani nečetla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se ke knize/filmu někdy dostaneš, rozhodně mě bude zajímat tvůj názor. :)

      Vymazat
  4. Neviděla jsem, ani nečetla. A asi ani nenapravím.. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to mě zrovna u tebe nepřekvapuje. :) Nejsem si jistá, zda by ses řadila mezi fanoušky.

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.