Měsíční shrnutí #68 /říjen 2022

 

 

Nepatrně později, ale přece. Knižní shrnutí za měsíc říjen je tady. Tentokrát se jednalo o měsíc plný rozličných knih: několika skvělých a několik průměrných možná až lehce podprůměrných knih...

 

 

Počet přeřtených knih: 8

Počet přečtených stran: 1 958

Nejčtenější nakladatelství: Argo, CooBoo, Cosmopolis, Grada, Leda, Metafora



Autor měsíce: Karolína Zoe Meixnerová
Proč: Na knihu Průvodce literární hysterií jsem se hodně těšila a nezklamala mě. Jsem nadšená, jak z obsahu, tak ze stylu, ktreým je kniha napsaná. Autorka mi neskutečně sedla a její projev je mi velmi blízký (psaný i mluvený). Pokud někdo ještě neznáte, rychle to napravte, protože opravdu stojí za povšimnutí.



Největší překvapení: Haka za lilii (M. K. Hardy)
Proč: Čekala jsem příjemný oddechový příběh s trochou romantiky, a to jsem také dostala. Ale k tomu ještě mnohem víc. Nečekala jsem, že autorka tak skvěle, zajímavě a poutavě píše. Od první strany mě příběh chytl a až do konce nepustil. Ano, je to nepatrně klišé romantika, ale i tak nabízí spoustu nového. Navíc téma rugby je fakt něco.



Největší zklamání: Golem (Gustav Meyrink)
Proč: Knihu jsem četla v rámci četby do školy a docela jsem se na ni těšila. Ve výsledku jsem byla ale značně rozčarovaná a nechápu, co na ni ostatní čtenáři vidí. Mám pocit jakobych četla jiný text než ostatní. Tohle opravdu není pro mě a autorovým ostatním knihám se vyhnu obloukem.


Ženská postava měsíce: Lily - Haka za lilii (M. K. Hardy)
Proč: Je pravda, že se postava Lily někdy chovala hodně divně a některé věci jí strašně dlouho nedocházely, ale všeobecně to je typ knižní hrdinky, které mám ráda. Od počátku mi byla ona (i její problém) sympatická a prožívala jsem s ní všechno, co se kolem dělo.



Mužská postava měsíce: Rhys - Sváděj mě (Stacey Kennedy)
Proč: Pohledný, bohatý, všemi obdivovaný muž, trochu bad boy, a přitom člověk s výborným charakterem a nutkavou potřebou pomáhat lidem kolem sebe. Kde se takoví muži hledají v reálném světě?

 

Pár měsíce: Lily a Alexandr - Haka za lilii (M. K. Hardy)
Proč: Je vůbec třeba něco říkat? Tihla dva jsou prostě ideální pár. 


 

Nejlepší obálka: Straky (Zoe Sugg, Amy McCulloch)
Proč: Tahle obálka mě zaujala na první pohled a přiznávám, že jsem po ní povrhcně sáhla, aniž bych úpůně přesně věděla, o čem kniha vlastně je. Naštěstí se i obsah velmi povedl. 


Nejhorší obálka: Sváděj mě (Stacey Kennedy)
Proč: Ano, je to erotická kniha. Ale to neznamená, že musí mít na obálce nahého muže, no ne? Jsem toho názoru, že i tento druh knih by si zasloužil lepší obálky.

 

2 komentáře:

  1. u těch obálek k erotických knihám s tebou souhlasím :) ale často je tam muž nahý... nevím, co to je za trend :D jinak krásný počet přečtených knih :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že má někdo stejný názor jako já. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.