Měsíční shrnutí #70 /prosinec 2022

 


Poslední knižní shrnutí za předcházející rok je tady. Nevím, jak vám, ale mě to zas tak moc rychle uteklo... Co se počtu knih týče, byl poslední měsíc v roce zcela obvyklý. Záměrně jsem volila spíše jednodušší nenáročné čtivo, které by mě nachvilku odvedlo od všech možných zápočtových testů a předtermínů zkoušek. Tato strategie se mi už několikrát osvědčila a bylo tomu tak i tentokrát. Všechny čtyři knihy jsou opravdu povedené a můžu je jedině doporučit.


Počet přeřtených knih: 4

Počet přečtených stran: 1 120

Nejčtenější nakladatelství: Cosmopolis, King Cool, Metafora, Ocelot

 



Autor měsíce: Lucie Macháčková
Proč: Autorkou mám ráda jako stand-up komičku. Častokrát se u jejích výstupů pobavím. No a tato kniha je vlastně takový stand-up na papíře. Pro zasmání, oddech je to naprosto ideální. Velká část knihy mi sedla a styl psaní se mi líbil.



Největší překvapení: Vlku zaslíbená (Hannah Whitten)
Proč: Na knihu jsem se těšila a doufala jsem, že bude dobrá. Překvapilo mě, jak moc se mi ve výsledku líbila. Ano měla některé své mouchy, ale celkově je to neskutečně originální a poutavý příběh. Jedná se o temnou fantasy knihu, která je částečným retellingem na Červenou Karkulku, Krásku a zvíře a opravdu stojí za to. Nechybí magie, nutno říct dost krvavá. No prostě pecka a velké překvapení.



Největší zklamání: -
Proč: -



Ženská postava měsíce: Elise - Drž mě (Stacey Kenndy)
Proč: Zvláštní postava, která na venek působí jako drsňačka a odvážná holka, ale uvnitř si není jistá a bojí se projevení citů. Přesto, že popisy charakteru nešly příliš do hloubky, zalíbila se mi a zaujala mě.



Mužská postava měsíce: Eamon - Vlku zaslíbená (Hannah Whitte)
Proč: Nejedná se o stoprocentně kladnou postavu, ani postavu, kterou by si člověk na první pohled oblíbil. K Eamonovi a jeho složité povaze je třeba nalézt si cestu, stejně jako to udělala hlavní hrdinka Reda. Ale poté to stojí za to. Skvělé jsou popisy Eamona, jako muže který voní kávou a knihovnou. To už samo o sobě o něčem vypovídá.

 

Pár měsíce: Rey a King - Psance (T. M. Frazier)
Proč: Nejsou ústředními postavami, jsou zde jen na dokreslení děje, ale pořád se mi spolu opravdu moc líbí. Prostě tato dvojice stojí za to a postupem času se její vztah mění, přeskupuje... a je to ještě lepší.


 

Nejlepší obálka: Vlku zaslíbená (Hannah Whitten)
Proč: Na první pohled mě obálka zaujala. Působí tajemně, originálně, zajímavě a evokuje určité tajemné, pohádkové a magické pocity, které korespondují s obsahem knihy. Navíc zblízka je vidět řada detailů na první pohled neviděných.


Nejhorší obálka: Drž mě (Stacey Kennedy)
Proč: Není to vyloženě špatná obálka a žánru odpovídá, ale já tenhle styl opravdu moc nemusím. Jsem zastáncem myšlenky, že i erotické romány by mohly mít zajímavější obálku než je polonahá osoba.

 

14 komentářů:

  1. Krásné shrnutí. Z tvého seznamu jsem četla knihu Drž mě. Na Vlku zaslíbená a Psance se chystám, už na mě čekají v knižní kupičce doma, až se na ně dostane řada :-)

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Tak to přeji, ať se ti obě knihy líbí. Myslím, že stojí za to. :)

      Vymazat
  2. Tak to se mi líbí, že Vlku zaslíbená je Největší překvapení. Chystám se na ni, takže určitě bude stát za to. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to přeji ať se líbí. Myslím, že stojí za to. :)

      Vymazat
  3. Vlku zaslíbená už je na seznamu :D

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné shrnutí, Vlku zaslíbená mě láká. Zbytek knih už mám přečtených a líbily se mi. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobře, že se ti líbily. A jestli tě Vlku zaslíbená láká, určitě ji vyzkoušej. :)

      Vymazat
  5. Zaujala mě kniha Vlku zaslíbená, snad se k ní dostanu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty nekonečně seznamy zajímavých knih... je mi to jasné. :)

      Vymazat
  6. Skvělé shrnutí... Drž mě jsem četla jako recenzní výtisk a musím říct, že jako oddechové čtení super. Knihu Vlku zaslíbená jsem si koupila, protože mě v knihkupectví zaujala obálka a po přečtení anotace jsem si řekla, proč ne... A musím říct, že super :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super, že jsem se takhle shodly v hodnocení. :))

      Vymazat
  7. Jaké byly Historky z Tinderu? :-) Začínám po nich pokukovat :-DDD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, a už je konečně k přečtení recenze. :D Jestli tě láká, doporučuji ji vyzkoušet. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.