Měsíční shrnutí #30 /červen 2019


První letní měsíc je za námi a musím s dobrým pocitem konstatovat, že i přes množství zkoušek a záležitostí do školy se mi podařilo přečíst krásných 5 knih. Pomalu, ale jistě se začínám vracet do zajetých kolejí.




Počet přečtených knih: 5

Počet přečtených stran: 1 216

Nejčtenější nakladatelství: Bookmedia, Fragment, Ikar, Supraphon, Fortuna Libri






Autor měsíce: Anne Tylerová 
Proč: Jediná knížka stačila, abych poznala, že autorčin styl psaní mi skvěle sedí. V knize vypráví příjemným uvolněným tempem, na všechno si nechává dost času. V podstatě se ani nic závažného nestane. Pro mnoho lidí bude autorčin styl spíše nudný, ale já jsem byla spokojená.



Největší překvapení: Říkala si o to (Louise O'Neillová)
Proč: Jako největší překvapení beru rozhodně tuhle knihu, do které jsem se původně ani nechtěla pustit. Téma, které se v knize odehrává je vzdálené od toho co běžně čtu a možná proto jsem si čtení tolik vzala k srdci.




 
Největší zklamání: Krásná katastrofa (Jamie McGuire) 
Proč: Jednoznačně. Čekala jsem mnohem víc. Kniha není úplně špatné, ale ve svém žánru rozhodně nedosahuje takových kvalit jako ostatní knihy (např. od J. Lynn). Byla jsem zklamaná, a to nejen nereálností příběhu.




 
Ženská postava měsíce: Linnie Mae - Špulka modré nitě (Anne Tylerová) 
Proč: Při výběru jsem měla velký problém. V knihách se neobjevila žádná postava, kterou bych si nějak extra oblíbila. Nakonec jsem vybrala Linnie Mae prababičku a zakladatelku rodu, která mi byla sympatická svým odhodláním, přesto příjemnou povahou a uměním nenápadně dosáhnout svého.



 

Mužská postava měsíce: Brian - Říkala si o to (Lousie O'Neillová) 
Proč: Přestože se v knize objevil minimálně, byl mi sympatický a to z jednoho prostého důvodu. Po incidentu, který se stal, byl jediný, kdo se k sestře neotočil zády a snažil se jí za každou cenu pomoci.



 
Pár měsíce: Amerika a Shepley - Krásná katastrofa (Jamie McGuire) 
Proč: Tenhle měsíc byl co se knižních párů týče velmi slabý. V knihách se neobjevily žádné, nebo ty, kterým se rozhodně nedalo fandit. Tato dvojice, přestože se skládá ze dvou vedlejších postav, byla asi nejsympatičtější. Jedině jim jsem šťastný konec opravdu přála.





Nejhezší obálka: Krásná katastrofa (Jamie McGuire) 
Proč: Kniha nic moc, ale musí se nechat, že obálka je vážně krásná.




 
 
Nejhorší obálka: Říkala si o to (Louise O'Neillová)
Proč: Další jednoznačná věc. Chápu, co autor obálkou chtěl říct, mě by ale spíše od knihy odrazovala.




26 komentářů:

  1. Tak Krásnou katastrofu jsem četla pár let zpátky a docela se mi líbila, jen nevím, co bych na ni řekla teď, ale raději si to nebudu kazit. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radši. :) Je možné, že kdybych ji četla před lety já, také by se mi líbila...

      Vymazat
  2. Já stále nevím, jestli se mám pustit do Říkala si o to a Špulka modré nitě. Na jednu stranu mě obě hodně lákají, ale na druhou mě něco odrazuje. U té první možná obálka.. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám, taky mám takové knihy, které bych si ráda přečetla, ale něco mě od nich odrazuje. :) Uvidíš, třeba se k tobě časem sami dostanou. :)

      Vymazat
  3. Tak teď hodně uvažuji o knize Říkala si o to. Nejspíš jí dám šanci. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě. :) Je to zase něco jiného. Ale chce se před čtením psychicky připravit. :)

      Vymazat
  4. Říkala si o to bych si chtěla také přečíst. Snad se k ní brzy dostanu. Je to sice takové téma, které není zrovna veselé, ale myslím si, že by si to měla většina lidí přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Na "Říkala si o to" slyším v poslední době mnoho (většinou pozitivních) ohlasů, asi se k ní taky budu muset brzy dostat! :)

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě stojí za to. Pokud tě láká, směle do ní. :)

      Vymazat
  6. Prečítala si toho dosť, gratulujem :-) Ja som stihla 4 knihy :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Pět knih je pěkný počet - já mám o jednu méně. :-)
    Na knihu Říkala si o to, jsem četla dnes recenzi u Marcely (Zaostřeno na knihy) a docela mě láká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Já taky četla hned několik recenzí a zdá se, že se kniha vryla do paměti mnoha lidem.

      Vymazat
  8. Pět knížek je hezké skóre, gratuluji. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to jsem zvědavá, co budu říkat na Krásnou katastrofu. :D Ale jinak jsi přečetla pěkný počet knih. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) To mě také zajímá, co si budeš myslet. Snad nebudeš zklamaná. :)

      Vymazat
  10. To je dost přečtených knih :) Krásnou ktastrofu jsem kdysi četla a líbila se mi. Pak jsem se do ní pustila loni znovu a to už jsem z ní byla spíše zklamaná. Zajímavé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) To tedy. Na tomhle příkladu je krásně vidět, jak se náš čtenářský vkus během let mění. :)) Je dost možné, že kdybych ji četla před lety já, také by se mi líbila.. :)

      Vymazat
  11. Pět knížek je pěkné číslo. Ale neznám ani jednu :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.