Recenze: Panicové

Název originálu: Virgins

Počet stran: 176

Série: Cizinka

Díl k sérii: prequel (#0,5)

Nakladatelství: Omega

Rok vydání v ČR: 2017

Jamie truchlí nad smrtí svého otce a navíc je vážně zraněn a v rukou Angličanů. Prchá s žoldáky a na francouzském venkově se setkává se svým starým přítelem Iana Murraym. Oba jsou ošetřeni a oba mají dobrý důvod, aby se nevraceli do Skotska. A oba jsou ještě panicové, i když měli spoustu možností, jak o něj přijít s dámami lehkých mravů.
Ale Jamieho milostný život se zamotává a je také nebezpečný - když osud oba mladé muže dostane do služby židovského doktora Hasdiho, který je najme jako doprovod dvou drahocenných pokladů na cestě do Paříže. Jedním z nich je starý Torah a druhým lékařova krásná dcera Rebeka, jejíž sňatek je již domluvený. Oba – Jamie a Ian – jsou upozorněni, že jde o budoucí nevěstu, ale určitě by byli mnohem opatrnější, kdyby měli tušení, pro koho opravdu pracují.

Krátká cizinkovská novelka z doby před setkáním Jamieho a Claire.

V knize se ocitáme ve Francii ve skupině žoldáků, k nimž se zraněný a truchlící Jamie přijíždí na nějakou  dobu ukrýt a nabrat novou energii po úděsném setkání s Jackem Randallem. Shodou okolností se setkává se starým přítelem Ianem, který mu pomůže začlenit se mezi žoldáky a s hrůzou si vyslechne Jamieho vyprávění o událostech minulých.

Jamie a Ian jsou v zásadě dvě hlavní, nejdůležitější a nejvíc vykreslené postavy. Oba dva jsou velmi mladí, ale přesto na svůj věk vyspělí, nebojácní a odvážní. Podle autorčina popisy to jsou mladí a v mnoha ohledech nesmělí mladíci, kterým k dosažení plnohodnotné dospělosti, jak je z názvu patrné knihy, jedna zásadní věc chybí. Oba jsou ještě panicové a hodlají to napravit. Když je jim přidělen důležitý úkol postarat se o drahocenný náklad židovského doktora, který mimo jiné obsahuje i jeho krásnou vnučku, kterou mají doprovodit do Paříže za jejím nastávajícím manželem,  není pro ně jednoduché jí odolat. Je si totiž vědomá svých předností a hrou s mladíky se vyloženě baví. Ani jeden z ní nemůže spustit oči. Cesta do Paříže samozřejmě není vůbec snadná a musejí se potýkat s nejednou překážkou.

Ostatní postavy, které se v knize objevují jsou jen lehce nastíněné, ale nijak více propracované nejsou. Celkově příběh nejde příliš do hloubky, také se není co divit, když má kniha tak málo stran. Jedná se malou jednohubku mezi hlavními díly Cizinky, která neurazí ale ani nenadchne a osobně jsem docela překvapená, že autorka která v ostatní knihách neřeší stovky stran, se držela tak moc při zemi. Každopádně svoje kouzlo tahle novelka jistě má a stylem i čtivostí je to stále ten stejný a skvělý autorčin styl.

V poslední třetině knihy, kdy novelka končí, se vracíme zpátky do prvního dílu Cizinky. Je zde totiž vložena první kapitola. Seznamuje čtenáře s Claire a Frankem a končí v momentě, kdy Claire projde kameny a potkává Jamieho. O této vložené kapitole jsem věděla, ale stejně mě překvapilo jak mocdlouhá tato ukázka je. Protože jsem už Cizinku četla, nebylo to pro mě nic nového ale s radostí jsem zopakovala začátek krásného příběhu a přímo jsem dostala chuť si knihu znovu přečíst.

I přesto, že je kniha velmi útloučká líbila se mi. Ráda jsem se vrátila do světa Cizinky a seznámila se s mladým Jamiem. Tato kniha se pro mě osobně stala jakýmsi přechodovým můstkem mezi Mořeplavcem (#3) a Bubny podzimu (#4) na které se v blízké době chystám.

Obálka knihy je jednoduchá, jako ostatní autorčiny knihy, přesto svým způsobem krásná.