Měsíční shrnutí #9 /září 2017


Konec prvního podzimního měsíce je pryč. Škola je v plném proudu a prázdniny dávno za námi. Je tak nejvyšší čas shrnout to, co se za poslední měsíc událo. Jak jsem předpokládala, opět jsem se vrátila ke svému obvyklému číslu přečtených knih, a to je 6. Paradoxně s návalem povinností se mi čte „snadněji“ než bez nich. A velký podíl na tom má i denní cestování autobusem, při kterém toho stihnu přečíst vážně hodně...




Počet přečtených knih: 6

Počet přečtených stran: 1 495

Nejčtenější nakladatelství: Omega, Mladá fronta, Ikar, Knižní klub, Albatros





Autor měsíce: Danielle Steel
Proč: O autorce jsem si vždycky myslela, že její knihy patří do červené knihovny. Nemohla jsem se mýlit víc, samozřejmě se jedná o romány, ale ten co jsem přečetla měl velkou přidanou hodnotu v podobě válečné a psychologické linky. Autorka se rozhodně stala objevem měsíce.

 
Kniha měsíce: Zrcadlový obraz (Danielle Steel)
Proč: Není překvapením, že jsem jako knihu měsíce zvolila Zrcadlový obraz. Stejně jako byla autorka objevem, tak i tato její kniha se mi neskutečně zalíbila.



 
Největší překvapení: Se záští (Eileen Cook)
Proč: Přestože thrillery nejsou žánrem, který bych často vyhledávala, tahle kniha mě velmi mile překvapila a za její přečtení jsem ráda. Slyšela jsem názory, že se jedná o jednu ze slabších a snadno předvídatlených knih. Ale já jako „neznalec“ tohoto žánru jsem byla naprosto spokojená.


 
Největší zklamání: Mariina závěť (Colm Tóibín)
Proč: Rozhodně bych knihu neoznačila za špatnou, ale očekávala jsem od ní něco, co se mi tak úplně nesplnilo. Těšila jsem se na příběh Kristovy matky a dočkala jsem se jen jejího monologu, ve kterém v podstatě sama sebe lituje a svého syna zatracuje. Rozhodně mi kniha něco dala, ať už to jsou třeba témata na přemýšlení. Přesto mi v ní něco chybělo.



Ženská postava měsíce: Sylvia - Hřích v barvě lilie (Julie Anne Longová) 
Proč: Sylvia na mě působila jako silná, nezávislá, odvážná ale i lidská hrdinka, se kterou člověk prostě musí soucítit a doufat ve šťastný konec jejího příběhu. Nejedná se o typickou hrdinku, která čeká až jí všechno spadne do klína, Sylvia se o to co má musela zasloužit sama a to víc je hodna obdivu.
 


Mužská postava měsíce: Bard Beedle - Bajky barda Beedleho (J. K. Rowlingová)
Proč: Tak trochu postava nepostava. Bard Beedle se sice v knize neobjevuje, jeho pohádky jsou ale naprosto skvělé a jako kouzelníko/spisovatelo/vypravěč je naprosto bravurní.
 



Pár měsíce: Olivia a Charles - Zrcadlový obraz (Danielle Steel) 
Proč: Tihle dva se podle mě k sobě dokonale hodí. Tvoří klasický pár, muž který vydělává a manželka starající se o domácnost a rodinu... Oba jsou milé, hodné a typicky kladné postavy, ale mě se moc líbili.




Nejhezčí obálka: Se záští (Eileen Cook)
Proč: Na to snad ani není potřeba vysvětlení. Obálka je prostě nádherná...






Nejhorší obálka: Petrolejové lampy (Jaroslav Havlíček)
Proč: Ani u tohohle není potřeba dlouhého vysvětlování, v podstatě na obálce není nic, takže... :)

 

2 komentáře:

  1. Steelovou mám taky spojenou jedině s červenou knihovnou, nic jsem od ní nečetla, maximálně zahlédla filmové adaptace. Nedávno jsem narazila na jednu čtenářku, která ji dost chválila, možná, že se dokonce jednalo i o tuto knihu, nejsem si jistá. Možná ji někdy zkusím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej, já byla vážně hodně překvapená. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.