Recenze: Nejhorší noční můra


Autor: Bredna Novak

Název originálu: Her Darkest Nightmare

Počet stran: 384

Série: Evelyn Talbot

Díl v sérii: #1

Nakladatelství: Omega

Rok vydání v ČR: 2017

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Omega!


Oficiální anotace:
První díl elektrizující nové série Brendy Novak, autorky bestsellerů New York Times. PÁTRÁNÍ PO SÉRIOVÉM VRAHOVI Evelyn Talbot ví, že psychopat může vypadat naprosto normálně. Bylo jí teprve šestnáct, když jí její přítel Jasper věznil a mučil, a opustil ji v domnění, že je mrtvá. Nyní je respektovanou psychiatričkou, která se specializuje na myšlení zločinců, Evelyn pracuje v Hanover House, léčebném zařízení s maximální ostrahou, které se nachází v malém městečku na Aljašce. Má rozpory se seržantem Amarokem, který je přesvědčen, že Hanover je pro místní obyvatele hrozbou, i když osobně je ke krásné Evelyn velmi přitahován a hrozí, že se jeho svět převrátí vzhůru nohama. ZAČÍNÁ PRCHAT PŘED SVOU MINULOSTÍ Život ve městě se změní v noční můru poté, kdy je nalezeno zmrzačené tělo místní ženy. Pro Amaroka je to důkaz, který potřeboval: Hanover se musí zrušit. Evelyn má důvod k obavám, že se jí tento zločin osobně dotýká, že vrah, který jí straší ve snech, si jí opět našel, a že život, který si tak pečlivě vybudovala, už nikdy nebude takový, jaký byl.

Moje hodnocení:

Thriller plný nebezpečí, tajemství, psychopatů a zimy. Tak by se dala popsat tato kniha.

Setkáváme se s Evelyn Talbotovou, doktorkou studující chování psychopatů, jejich motivy a myšlenky. Kvůli děsivému zážitku z minulosti, kdy ji její přítel Jasper, ze kterého se vyklubalo děsivé monstrum, napadl, se Evelyn po celých dvacet let potýká se strachem, nočními můrami a snaží se žít alespoň částečně obyčejným životem. Rozhodne se přijít chování psychopatů na kloub a zasvětí jim celý svůj život. Proto otevření Hanover House, zařízení pro nejnebezpečnější psychopaty, bere jako svůj osobní úspěch. Evelyn působí velmi zvláštním dojmem. Na jedné straně je to silná, nebojácná žena, bez známky strachu stojící před muži obviněnými z vražd, na stranu druhou je to slabá, vystrašená žena potýkající se se svými vnitřními démony. V průběhu knihy se bude muset všem svým strachům postavit a pokusit se vyřešit brutální vraždu. K tomu všemu se v jejím životě po dlouhých letech samoty, objevuje muž, kterého by možná byla schopná milovat.

Amarok, kapitán místní police, je právě oním mužem v Evelynině životě. Přestože je mladší něž ona, snaží se jí ochránit před vším kolem a někdy i před ní samotnou. I když s myšlenkou Hanover House nesouhlasí a nejprve se snaží dostat jeho pracovníky pryč, postupem času se uklidní a pochopí, jeho přínos. Je to silný, odvážný muž, který si dokáže poradit s jakoukoliv nenadálou situací. Lidé kolem mu důvěřují a spoléhají se na něj ve všech důležitých otázkách. Doufají, že vyřeší brutální vraždu a všechno jim objasní.

Důležitou úlohu sehraje také doktor Fitzpatrick, který se snaží dostat na Evelynino místo a převzít úplnou kontrolu nad celým Hanover House. Je ochotný pro to udělat naprosto cokoliv. Svým odtažitým, nepřátelským chováním kolem sebe vytváří nepříjemnou atmosféru. Není proto divu, že se s ním nikdo moc nebaví.

Ostatní postavy nejsou vykresleny příliš dopodrobna. Obyvatelé městečka, věznění psychopati, ani ostatní personál Hanover House. Všichni jsou spíše okrajově popsaní a jsou jen doplňkem k ústředním postavám.

Kniha je psána velmi svižně a čtivě. Jednotlivé kapitoly končí otevřeně a proto je přímo nutnost pokračovat ve čtení, odložit knihu v zásadě nejde. Od začátku do konce se něco děje, děj plynule ubíhá a čtenář se tak nestihne ani chvíli nudit. Hluchá místa se knize vyhnula obloukem.
Před každou kapitolou je autentický výrok některého ze skutečných psychopatů, což knihy ozvlášťnuje. Některé z nich byly vyloženě děsivé a nedokážu si představit, co za člověka dokáže něco takového říct.

Celou knihu jsem se spolu s hlavní hrdinkou pokoušela přijít na to, kdo je onen obávaný vrah/psychopat. A musím přiznat, že i přesto že jsem několikrát svůj typ pozměnila, nepřišla jsem na to. Nevím jestli je to tím, že v thrillerech nejsem příliš zběhlá, ale na konci jsem byla opravdu hodně překvapená.

Obálka knihy se mi líbí. Vystihuje nehostinnou oblast Aljašky, kde se děj knihy odehrává a na první pohled vypadá vážně nádherně. (I když musím přiznat, že jsem si v první chvíli myslela, že je na ní zobrazen tunel. Až po bližším prozkoumání jsem poznala, že se jedná o hlavu ženy...)




Knihu najdete přímo na stránkách nakladatelství Omega. K zakoupení je pak v knihkupectví knihy Dobrovský.

8 komentářů:

  1. Hezky napsaná recenze, ale musím přiznat, že kniha mě moc neláká. Odrazuje mě i tom že se jedná o sérii. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). V podstatě se jedná, alespoň co jsem pochopila, o volně navazující sérii... Ale je pravda, že čekat na další díl je vždycky otrava. :)

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze. O knížce jsem absolutně vůbec nevěděla a hodně mě zaujaly výroky u každé kapitoly :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Některé jsou vážně děsivé, ale zajímavé... :)

      Vymazat
  3. Knihu znám jen od pohledu, ani jsem nečetla anotaci a nevím proč, ale myslela jsem si, že se jedná o fantasy. Proto mě překvapilo, že je to thriller a zajímavý, podle tvé recenze. Sice mě rozčiluje, že se jedná (opět.. :/) o sérii, ale píšu na seznam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, sérii je všude plno. :)) Knihu ale jedině doporučuju, za přečtení stojí a konec je uzavřený, takže teoreticky další dil není třeba... :))

      Vymazat
  4. Skvělá recenze... Knihu už jsem četla a moc se mi líbila :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.