Měsíční shrnutí #32 /srpen 2019


Poslední letní prázdninový měsíc se nesl ve znamená velkého čtení. Konečně jsem měla trochu víc času, takže jsem ho přeci musela nějak smysluplně využít. Navíc se mi podařilo, že všechny přečtené knihy byly skvělé.




Počet přečtených knih: 8

Počet přečtených stran: 2 226 

Nejčtenější nakladatelství: Albatros, Alpress, Amosium Servis, BB art, Fragment, Kontrast, Omega






Autor měsíce: Alison Weirová 
Proč:  Po mnoha knihách, které jsem od autorky přečetla, vím, že žádná další nebude šlápnutí vedle. Její styl psaní mám moc ráda, a proto je to jednoznačně autor nejen měsíce, ale v podstatě celého mého života.

 
Největší překvapení: Kruh věrných (Nora Roberts) 
Proč: Od knihy jsem neměla velká očekávání a o to víc jsem byla překvapená. Jedná se o spojení historie, upírů a čarodějnic, trochy láska... Opravdu hodně zajímavý a originálně zpracovaný příběh, který stojí za přečtení.




 
Největší zklamání: Emily Vichrná a příšera z hlubin (Liz Kesslerová) 
Proč: Určitě se nejedná o zklamání, spíš jsem jen čekala něco víc. Jsem si vědoma toho, že už dávno nepatřím do určené věkové kategorie a proto jsem z ní neměla takový prožitek. Mladší ročníky ale budou nadšené.




 
Ženská postava měsíce: Anna Boleynová - Anna Boleynová: Králova posedlost (Alison Weirová) 
Proč: Jednoznačně. Anna Boleynová je jednou z mých nejoblíbenějších postav z historie. Její osud mě od mala fascinuje a čím víc o ní čtu, tím víc ji mám ráda.




 
Mužská postava měsíce: Cian - Kruh věrných (Nora Roberts) 
Proč: Vrátila jsem se do mladších let a zamilovala si upíra. Tentokrát se ale nejedná o YA postavu, ale dospělého muže, která si ze své temné minulosti nic nedělá. Něco na něm se mi ale líbilo.

 


 

Pár měsíce: Nina a Matthias Helvar - Prohnilé město (Leigh Bardugo) 
Proč: Od začátku prvního dílu se dá čekat, že tito dva skončí spolu a já jsem ji fandila a přála jim to. Jsou jasným důkazem toho, že protiklady se opravdu přitahují.


  
 
Nejhezčí obálka: Anna Boleynová: Králova posedlost (Alison Weirová) 
Proč: Zatím všechny obálky série Šest tudorovských královen jsou krásné a tahle není výjimkou. Zblízka působí nádherně, díky zajímavému spojení světle růžové a zelené barvy.

 



Nejhorší obálka: Marie Terezie: Legendy a skutečnost (Jana Janusová)
Proč: Je škoda, že většina čistě historických knih má takhle příšerné obálky. Obsah je zajímavý a dobře se čte, ale obálka kazí první dojem. Jsem si jistá, že s nějakou hezčí, by se kniha i více četla.



14 komentářů:

  1. Přečetla jsi tedy pěkný počet knih. A už vážně musím přečíst Šest vran. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné čtecí skóre :-) V srpnu se mi taky dařilo přečíst hodně knih, byl to plodný měsíc :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. :) U mě nejspíš poslední na dlouhou dobu. :)

      Vymazat
  3. Po Kruhu věrných pokukuju, to znamená, že díky tobě do něj jdu! :-) Miluju upíry a fantasy vůbec, o to víc je pro mě překvapení, že knihu napsala Nora Roberts :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to právě také vůbec nečekala. Začala jsem číst bez očekávání a o to víc jsem byla nadšená. :) Přeju ať se líbí. :)

      Vymazat
  4. Ještě si pamatuji doby, kdy jsem dokázala přečíst 8 knih měsíčně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě je tohle vážně výjimka. :)) Měla jsem víc času a volna, takže jsem to musela využít. :) Teď už to ale pomalu a jistě končí. :)

      Vymazat
  5. Super post! Já se přiznávám, že jsem přečetla dvě knížky a za září jen jednu, nestíhám do knihovny:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Naprosto tomu rozumím, také mám období, kdy nestíhám absolutně nic... :)

      Vymazat
  6. O "Šesti vranách" dost přemýšlím, jestli ano, nebo ne.. :) I když po dočtení "Zjizveného krále" asi neodolám.. :D

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžu jedině doporučit. :)) Doufám, že bude Zjizvený král také tak skvělý. :D

      Vymazat
  7. Osm knih, jsi fakt dobrá! To jsem já přečetla tak za poslední čtyři měsíce. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) To víš, trocha volného času udělá divy. :) Teď už to bude jenom horší...

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.