Recenze: Kruh věrných

Autor: Nora Roberts

Název originálu: Morrigan's Cross

Počet stran: 334

Série: Trilogie Kruh/ Morriganin kříž

Díl v sérii: #1

Nakladatelství: Alpress

Rok vydání v ČR: 2016


Oficiální anotace:
Zlo má jméno Lilith – v její náruči našlo věčné zatracení příliš mnoho mužů, a to včetně Hoytova bratra. Hoyt sám se nemůže s temnou sirénou rovnat, ale společně s pěticí mocných zakusí, jak nezlomné jsou jeho duch i srdce.

Moje hodnocení:

První díl ze série plné tajemna, kouzel a magie.

Na začátku knihy se ocitáme na přelomu prvního tisíciletí v Irsku. Kde hlavní postava kouzelník Hoyt bojuje se silami silnějšími než on sám. S rasou nemrtvých vampýrů v čele se zlou a mocnou vládkyní Lilith. Po jejím zahnání do temnoty je povolán bohy k velkému úkolu - vybudovat armádu věrných,  kteří se mají vapmýrům znovu postavit a tentokrát je definitivně navždy zničit.

Za pomoci bohyně Morrigan se Hoyt přenáší do současného světa, aby našel všechny osoby, jež budou tvořit armádu a Kruh věrných. Postupně nachází čarodějku Glennu, svého bratra Ciana, královnu daleké země Gaellu Moiru, jejího bratrance a měniče podob Larkina a lovkyni vampýrů Blair. Musí se naučit spolu vycházet, navzájem si věřit a dokázat se utkat s vampýry, kteří už tuší, že se něco chystá a také nezahálejí. Jejich úkol není snadný. Očekává se od nich psychická i fyzická síla a ochota se v boji obětovat. Jejich soužití není snadné, všichni se ale snaží co to jde. Ví totiž, že na právě na nich stojí naděje celého lidstva.

Každá kapitola knihy je vyprávěna jednou z hlavních postav. Díky tomu má děj spád a můžeme na události nahlížet hned z několika velmi odlišných pohledů. Máme tak před sebou komplexní vyobrazení toho, co před šesticí stojí.

Téma knihy je opravdu velmi originální, i když se to na první pohled možná nezdá. Jedná se o určitý druh žánru fantasy pro dospělé. Po zjištění, že se v knize objevují upíři, jsem měla strach, aby se nejednalo o další stokrát ohraný upíří romantický příběh. Vůbec tomu tak není.


Noru Roberts jistě všichni známe jako autorku romantických knih. O to víc mě překvapilo tahle její kniha. Před čtením jsem neměla žádná očekávání a po dočtení jsem byla nadšená. Romantika to samozřejmě opět je, ale jenom velmi jemná. Tentokrát hraje cokoliv romantického spíše vedlejší roli. Nejvíce se zde řeší magie, kouzla, boj s nadpřirozenem a upíři. Je to taková fantasy pro dospělé. Ale velmi čtivá, zajímavá a tajemná.

Charaktery jednotlivých postav jsou uvěřitelné a dobře popsané. Během příběhu se ale příliš nemění, což je škoda. Mohlo by být zajímavé sledovat jejich proměnu pod tíhou úkolu, který na nich leží.

Vzhledem k tomu, že se jedná o první díl z trilogie, je tohle spíše úvod do nového prostředí, seznámení se s hrdiny a s okolnostmi, které je k sobě přivedli. Výraznější akce a zápletky budou nejspíš až v dalších dílech. Rozhodně se ale nejedná o nudnou knihu, právě naopak.

Obálka knihy nevypadá vůbec špatně. Typická Alpressovská Nora Roberts. Podle mého soudu je na ní  vyobrazena zlá Lilith, které to ale opravdu sluší.


12 komentářů:

  1. Mamka si ji pořídila na Světě knihy. Snad se jí bude taky líbit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že ano. :) Já na ni narazila náhodou a byla jsem velmi mile překvapená. :)

      Vymazat
  2. Pěkná recenze, fantasy já ráda a Nora Roberts vůbec nepíše špatně... asi taky přidám na seznam :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Od Nory Roberts jsem ještě nic nečetla, ale fantasy nemusím, takže aspoň vím, po které nesahat :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ode mě je to od autorky také první kniha. :) Pokud nechceš fantasy, tak po ní opravdu radši nesahej. :)

      Vymazat
  4. Knížku neznám, ale myslím, že vypadá dost zajímavě :) Jkao skvělá oddechovka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Žádný dramatický příběh, navíc je to úvodní díl trilogie... :) Jako oddechová kniha ideální. :)

      Vymazat
  5. Hi dear! Thank you for sharing this wonderful post and thanks for the inspiration!

    You have a wonderful blog, so I am very happy to follow you through the GFC! I will be glad if you look at my blog :) If you wish, you can follow me, I will be infinitely grateful to you ♥♥♥

    https://nastyadeutsch.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  6. Též jsem navyklá na to, že Nora Roberts píše romantiku. Ale tohle mě tedy dost překvapilo a ještě k tomu zaujalo. Připisuji si na seznam, že tuto knihu zkusím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem tě nalákala. :) Tohle opravdu není klasická autorčina romantika. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.