Měsíční shrnutí #47 /listopad 2020

Mám pocit, že čím víc se blíží Vánoce a konec roku, tím rychleji ubíhá čas. Listopad byl pryč mrknutím oka a já mám pocit, že jsem nestihla téměř nic z toho, co jsem se chystala udělat... Co se knih týče, první polovina měsíce byla skvělá, ale v té druhé jsem se tak nějak zasekla (možná lehká čtecí krize) a prostě nemohla dál. K tomu se blíží konec semestru a zkouškové, což člověku také nepřidá.

Přesto jsem ale ráda, že se mi podařilo přečíst několik opravdu skvělých knih, do kterých bych to na první pohled ani neřekla.


Počet přečtených stran: 7

Počet přečtených knih: 2 031
 
Nejčtenější nakladatelství: Bookmedia, Cosmopolis, Dokořán, Metafora, Ocelot, Vyšehrad
 
 
 
Autor měsíce: Marie Vareilleová
Proč: Tentokrát to bylo velmi težké. Hned několik autorů mě svým stylem psaní zaujalo. Nakonec jsem vybrala právě tuhle francouzskou autorku, která dokázala rozehrát naprosto nečekaný a úžasný příběh, který mě od první stránky pohltil. Celkově autorka píše velice čtivým způsobem a obě její knihy stojí za přečtení.



Největší překvapení: Než jsem se odcizili (Renée Carlino)
Proč: Po pravdě jsem nevěděla, co od knihy očekávat, proto jsem k ní přistupovala s otazníky a možná trochu s obavami. To, co jsem dostala, ale bylo něco nesktečného. Skvěle napsaná, čtivé, zajímavé. Byla jsem opravdu mile překvapená.


Nejvtěší zklamání: Němci, Lenin a čs. legie (Jaroslav Křížek)
Proč: Ke knize jsem přistupovala s tím, že se jedná o krátkou publikaci, literaturu faktu o méně známých informacích z války. Což je více méně pravda. Styl, kterým je kniha napsaná, mi ale vůbec nesedl a i přes nízký počet stran jsem knihu s knihou musela bojovat.
 


Ženská postava měsíce: Lucy - Hotýlek na Islandu (Julie Caplinová)
Proč: Rozhodně Lucy, která mi byla od první chvíle sympatická. Soucítila jsem s ní a doufala, že se konečně její život obrátí k lepšímu. Její povahové rysy, hlavně odhodlání, síla a víra v to, co dělám, mi byly také hodně sympatické.

 
 
Mužská postava měsíce: Jeremy - Láska ve světě lichých ponožek (Marie Vareilleová)
Proč: Ani vlastně nevím proč. Ale od chvíle, kdy se v knize poprvé objevil, věděla jsem, že je to osoba/postava, která se mi bude líbit. Byla to pravda. Na první pohled tak trochu bad boy, který časem ukáže, že má v sobě mnohem víc.

 
 
Pár měsíce: Grace a Matt - Než jsme se odcizli (Renée Carlino)
Proč: Od první chvíle je jasné, že tihle dva se k sobě skvěle hodí. I přes nepřízeň osudu si dokážou svou lásku udržet (respektive se jí nedokážou zbavit). Podle mě je právě jejich příběh, tou pravou skutečnou láskou.
 

 
Nejlepší obálka: Než jsme se odcizili (Renée Carlino)
Proč: Tahle obálka mě zaujala na první pohled. Aniž byc věděla, o čem přesně kniha je, prostě jsem ji musela mít... Te|ď po dočtení myslím, že úžasně vystihuje atmosféru knihy, a líbí se mi tak o to víc.

 
 
Nejhorší obálka: Němci, Lenin a čs. legie (Jaroslav Křížek)
Proč: Tohle je naopak případ, kdy se mi na první pohled obálka nelíbí. Ani nevím proč, možná ve mě budí nedůvěru a určitou nechuť knihu otevřít?

18 komentářů:

  1. Pěkné shrnutí :-) Než jsme se odcizili jsem si tentokrát nechala ujít, ale možná jsem udělala chybu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, jestli by se ti to líbilo... je to romantická kniha. :) Třeba se k ní časem dostaneš jinou cestou. :)

      Vymazat
  2. Pěkné kousky jsi za listopad přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hezké shrnutí. :) Kniha Než jsme se odcizili je opravdu skvělá. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Knihy vyzerajú super, prečítala si toho veľa :-) Mne sa z obálok najviac páči práve tá z knihy Hotýlek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hotýlek (vlastně celá série) má taky krásnou obálkou, to je pravda. :)

      Vymazat
  5. Já bych si upřímně knížku Němci,Lenin a Čs. Legie přečetla. Tohle historické období mě totiž opravdu zajímá.

    OdpovědětVymazat
  6. Četla jsem jen Hotýlek na Islandu. Byl dobrý na čtení v podzimní čas :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. Podzim/zima ideálné období pro tuhle knihu. :)

      Vymazat
  7. Pěkné shrnutí. Jeremy byl super postava :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Proč jsi vlastně tu historickou knížku četla? Pokud tě literatura faktu nebaví, tak se do toho nenuť, radši si pusť o té tematice nějaké video nebo dokument. ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naopak, já mám literaturu faktu moc ráda. V poslední době jsem četla hned několik skvělých... zrovna tahle, kterou zmiňuji, mě ale nezaujala. Nikoliv obsahem, jako spíš firmou. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.