Knižní přírůstky #36

Jsou tady poslední knižní přírůstky tohoto roku a vzhledem k tomu, že jsou za delší časové období, ve kterém se objevily moje narozeniny a Vánoce, nebude jich vůbec málo. 

Touto formou bych také ráda všem popřála Šťastný nový rok, který bude doufám lepší, než tenhle. Hlavně zdraví, štěstí, lásky a spoustu skvělých  knih. 

 

Teď už ale k samotným knihám.
Jako první je to Sníh nebo popel od Sary Raaschové, které je u mě ale jen na krátko. Jedná se totiž o knižní štafetu, které se účastním. Zároveň je to jediná kniha, kterou už mám přečtenou. Jsem si jistá, že není třeba ji nějak více představovat. Za prvé ji téměř každý zná a četl a za druhé bude v brzké době recenze.

Dívka se zlomeným srdcem a nelítostná bojovnice. Před šestnácti lety bylo zničeno Zimní království a jeho území dobylo Jaro. Pobili královskou rodinu a obyvatele uvěznili. A v tu chvíli vyprchala ze Zimy všechna magie… Nyní je jedinou nadějí tohoto království osm přeživších, kterým se podařilo utéct a kteří čekají na svou příležitost. Chtějí získat zpět své království a magii. Meira je jednou z nich. Celý život prožila jako uprchlík, nepoznala své rodiče a generál Zimy ji vychoval jako válečnici. Avšak i jako nelítostná bojovnice se zamilovala… A zamilovala se do nepravého, do budoucího krále Zimy Mathera. I se zlomeným srdcem je ale rozhodnutá udělat cokoli, aby její království získalo svobodu. Když uprchlíci zjistí, kde je ukrytý magický medailon patřící bývalé královně, Meira se ho pokusí získat. A vstoupí do světa boje o moc, temné magie, ale i dvorských intrik a velkých plesů, v němž jednoho dne zjistí, že její osud nikdy nebyl v jejích vlastních rukou.

 

 

Dále je to zatím poslední vydaný díl ze série Cizinka Vepsáno krví vlastního srdce od Diany Gabaldon. Tato kniha vyšla už před nějakou dobou, ale ke mně se dostala až teď. Jsem za ni nesmírně ráda, protože tahle série je moje srdcová záležitost, na kterou nedám dopustit.

Píše se rok 1778: Francie vyhlašuje válku Velké Británii, britská armáda opouští Philadelphii a jednotky George Washingtona opouštějí údolí Forge. Jamie Fraser se vrací z vodního hrobu, aby zjistil, že jeho nejlepší přítel se oženil, jeho nemanželský syn ke své hrůze zjistil, kdo je jeho pravý otec a jeho milovaný synovec Ian se chce oženit s Kvakerkou. A Jamieho manželka Claire s jeho sestrou, Jenny dávají věci do pořádku. Jamie s Claire jsou vděční, že jejich dcera Brianna s rodinou žije ve Skotsku dvacátého století a jsou relativně v bezpečí. Nebo ne? Ve skutečnosti Brianna hledá svého syna, který byl unesen mužem, jenž je odhodlán dozvědět se jejich rodinné tajemství za každou cenu. Její manžel Roger, se odvážil k cestě do minulosti ve snaze syna nalézt... I když syn přítomnost neopustil. Teď, když je Roger pryč, se únosce může zaměřit jen na jeden cíl: Briannu.

 

 

Další povinností bylo nové nádherné ilustrované vydání Kytice od K. J. Erbena. Četla jsem ji několikrát, její balady miluji, mám ji v několika různých vydáních, ale i tak jsem si tohle nemohla nechat ujít. V reálu vypadá ještě úžasněji, než na fotkách.

Snad nejznámější česká sbírka balad 19. století je natolik nadčasová, že oslovuje čtenáře již neuvěřitelných 150 let. Verše plné tajemna, mystiky a poučení jdou až do hloubky české duše. Jejich aktuálnost navíc podtrhují křehké a citlivé ilustrace současné známé české malířky a grafičky Míly Fürstové, která se svým smyslem pro detail a jemnou poetikou svých děl dokonale napojila na myšlenkový proud Karla Jaromíra Erbena. V tomto díle se dva umělecké proudy stávají jedním, jedinou Kyticí.



Očekávanou knihou byl nový výbor povídek mé oblíbené autorky, od které mám bez jedné knihy, přečtené vše. Krok do jiného času od Barbary Erskinové.

Výbor z nejlepších povídek oblíbené autorky Barbary Erskinové. Nové povídky navíc.



S mladší sestrou čteme sérii Emily Vichrná od autorky Liz Kesslerové. V pořadí vyšel již devátý díl Emily Vichrná a proud času, který jsme si prostě musely pořídit. (přestože jsme zatím přečetly pouze dva). V tomhle případě je to dárek, který jsem dávala já, ale i tak je to nový přírůstek, který bych si v budoucnu ráda přečetla.

Devátý díl oblíbené série. Emily tentokrát čeká cesta do budoucnosti!
Emily získá kouzelný kamínek, který umí plnit přání. Díky němu nahlédne do budoucnosti… a je to pohroma! Zkusí jiné přání, jenže každá cesta časem ji dovede do budoucnosti, která se vyvíjí nepříznivě buď pro suchozemce z Brightportu, nebo pro mořské lid
i v Shiprocku. Oceán je znečištěný spoustou plastů, všude samé odpadky a obyvatelé obou měst spolu nedokážou žít v souladu. Existuje něco, co by Emily mohla udělat, aby budoucnost změnila?



No a potom je to čtveřice knih, o kterých jsem buďto vůbec nevěděla, nebo neměla potřebu je kupovat. Jako vánoční dárek se ke mě ale přesto dostaly, za což jsem moc ráda a jistě si je v budoucnu přečtu. Obzvlášť některé z nich mě lákají hodně.

Sny o pádu od autorky Karen Whiteové, která slibuje příběh ze dvou časových rovin.

Je to už devět let, co Larkin utekla z Georgetownu a přísahala, že se už nikdy nevrátí. Když se ale dozví, že její matka zmizela, nezbývá jí nic jiného, než se vrátit domů – do města, které miluje a zároveň se ho obává. Larkininu matku nakonec naleznou ve vyhořelém vraku blízko rodinné rýžové plantáže. Je těžce zraněná, v bezvědomí a nikdo netuší, jak se tam dostala. Larkin se rozhodne zjistit, co se stalo, ale netuší, že při hledání odpovědí odhalí tajemství skryté více než padesát let. Tajemství lásky, přátelství a zlomených srdcí.



První díl z fantasy série Strážkyně brány s názvem Dědictví od E. E. Holmesové. Který zatím vypadá hodně dobře.

"Brána je otevřená..."

Tato záhadná slova probudí studentku univerzity Jess Ballardovou z děsivého snu do ještě děsivější reality.

Život s věčně opilou matkou nikdy nebyl peříčko. Stále se stěhovaly z místa na místo a ani teď, po její záhadné smrti, se to nezměnilo k lepšímu. Zůstala sama, vykořeněná a bez vazeb
na příbuzné, které nikdy nepoznala. Navíc ve škole potkává divné lidi: jsou totiž mrtví.

S pomocí své neurotické spolubydlící a lovce duchů, profesora Pierce, začne odkrývat příčinu jevů, které ji děsí. Čím víc se dozvídá, tím nebezpečnější temnota ji obklopuje. Prastará tajemství se začínají drát na povrch a Jess nikdy nebude připravena na děsivou pravdu: že potkávání zemřelých je jen začátek...



Zajímavý thriller Chraň mě před zlými muži od S. A. Lelchuk. S podtitulem Knihomolka ve dne, mstitelka v noci, což zní opravdu zajímavě.

Nikki Griffinová není typické soukromé očko. V kanceláři nad svým knihkupectvím, kde se opájí knihami i útěchou, již jí poskytují, se věnuje pátrání po jistých mužích. Po nebezpečných mužích. Po mužích, kteří ubližují ženám, které – jak se oni muži dušují – hluboce milují. Nikki jim s potěšením uštědřuje lekce, aby je také nechala pocítit násilí a bezmoc a aby se ujistila, že jejich oběti už před nimi navždy budou v bezpečí. Když Nikki začne sledovat Karen, zaměstnankyni velké technologické společnosti, která se údajně podílí na podnikové špionáži, situace se nečekaně vyhrotí a život její klientky je v ohrožení. Karen jí sdělí, že ji někdo pronásleduje. Nebezpeční muži. Slíbí, že Nikki prozradí, o co ve skutečnosti jde a co je v sázce. Ovšem pak se cosi zvrtne – a z ničeho nic Nikki už neřeší jen banální případ, ale snaží se zkrátka zůstat naživu. Chraň mě před zlými muži je prvním dílem nové napínavé série s hlavní hrdinkou, která je kýmsi mezi Lisbeth Salanderovou, Jackem Reacherem a Jessikou Jonesovou – akční bondovskou hrdinkou, kterou si čtenáři zamilují už proto, že usiluje o nápravu všudypřítomného zla.



A jako poslední v řadě je to kniha Vlak naděje od autorky Christiny Baker Klineové, která slibuje romantický příběh se dvěma časovými liniemi. Hlavní linka bude z období meziválčeného New Yorku a bude se zde řešit téma, které není tak známé a obvyklé, a to vlaky naděje, odvážející sirotky. Na obálce knihy je napsáno, že jde o román inspirovaný skutečnými událostmi, takže jistě půjde o silný zážitek.

V jednom z posledních vlaků naděje, které od poloviny devatenáctého století v Americe odvážely sirotky z přelidněného New Yorku k náhradním rodinám na Středozápadě, sedí i devítiletá Niamh. Píše se rok 1929 a Niamh, která přišla o rodinu po velkém požáru na newyorské periferii, cestuje díky organizaci Pomoc dětem vstříc nejisté budoucnosti. Co ji v ní čeká? Najde přes řadu bolestných ztrát své štěstí?
Podobná otázka zní v hlavě i sedmnáctileté Molly v roce 2011. Po smrti milovaného tatínka střídá jednu pěstounskou rodinu za druhou a jde z průšvihu do průšvihu. Za ten poslední musí na veřejně prospěšné práce: bude uklízet v podkroví devadesátileté paní. Protnou se osudy těchto dvou žen? A dostanou odpovědi na své otázky?

Vlak naděje, román inspirovaný skutečnými událostmi, vypráví o tom, že občas musíme něco ztratit, abychom něco podstatného našli.

 

 

Znáte knihy? Pokud ano, chystáte se na ně, nebo jste je už četli?

14 komentářů:

  1. Moc pěkné knížky, četla jsem pouze Sníh nebo popel, ale to už je hodně dávno :D. A zaujalo mě Chraň mě před zlými muži a Strážkyně brány :). Jinak přeji pěkné čtení a pohodový rok 2021 :)

    OdpovědětVymazat
  2. Také bych brala Kytici :) Tohle vydání jsem ještě neviděla :D Četla jsem Vlak naděje a byla to dobrá kniha. Ať se knihy líbí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, doufám, že budou. :) Tahle Kytice je naprosto nádherná, takže pokud tě zajímá, podívej se po ní... stojí to za to. :)

      Vymazat
  3. Na Sníh nebo popel jsem se těšila, ale pak jsem byla zklamaná. Taková průměrná kniha. :/
    Jinak přeji mnoho úspěchů do nového roku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, i tobě do nového roku jen to nejlepší. :)
      Mě se Sníh nebo popel překvapivě docela líbila. Po všech komentářích jsem to ani nečekala.

      Vymazat
  4. Parádní přírůstky: budu zvědavá na Krok do jiného času.
    Jinak jsem z tohohle výčtu četla Vlak naděje a byla hodně zajímavá, celkem se mi líbila, tak budu zvědavá i na tvůj názor :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Krok do jiného času se těším hodně moc. :) Jsem ráda, že se ti Vlak naděje líbil... budu se tak těšit o to víc. .)

      Vymazat
  5. Moc pěkné nové kousky :) Minimálně půlka z nich mě láká taky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, to jsem ráda, že tě nějaké knihy zaujaly. :)

      Vymazat
  6. Získala jsi hodně přírůstků. :) Ať se ti knihy líbí. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky je to za poměrně dlouhý časový úsek. :) Děkuji, doufám, že se líbit budou.

      Vymazat
  7. Krásné přírůstky :-) Zaujaly mě knihy Sny o pádu a Chraň mě před zlými muži.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.