Recenze: O kousek šťastnější

Autor: Derren Brown

Název originálu: A Little Happier: Notes for Reassurance

Počet stran: 120

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Ocelot

Rok vydání v ČR: 2021

 

 

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji internetovému knihkupectví Megaknihy!

 

 Oficiální anotace:

Život je těžký, chaotický a složitý. Ale rozlišením věcí, které můžeme ovlivnit (myšlenky a činy), a věcí mimo naši moc lze nalézt pevnější půdu pod nohama a vytvořit si vlastní pojetí štěstí.
Nepleťte si sebestřednost se zájmem o vlastní nitro. Rozdíl spočívá v užitečnosti druhým.
Měli bychom si dávat pozor při vyty
čování cílů: dlouhodobé cíle nás svazují s budoucností, která se nemusí stát a kterou
jsme si, až nastane, možná ani nepřáli.
Váš partner není ten pravý, protože nikdo není. Nikdo z nás se nenarodil pro někoho. Ale možná jsou příčiny opakovaného sporu užitečná upozornění na vlastní nesnesitelnost.
O kousek šťastnější čítá 17 inspirujících a uklidňujících lekcí, které Vám pomohou definovat a najít vlastní štěstí. Tyto lekce vyzývají k odlišnému smýšlení o významu štěstí a ukazují, jak lze překlenout úzkost ve složitém světě.

Moje hodnocení:

Kniha O kousek šťastnější je seberozvojová literatura, která se zaměřuje na to, jak být v životě šťastnější, klidnější a spokojenější. Což je podle názvu patrné na první pohled. Sama tento druh knih příliš nevyhledávám, a když už tomu tak je, hodně vybírám a váhám. V tomhle případě jsem ale ráda, že jsem udělala výjimku a knihu se rozhodla vyzkoušet.

V první řadě je důležité říct, že text je psán velmi příjemnou a přístupnou formou. Autor se vše co říká, snaží přiblížit příklady ze života, odborný text prokládá vtipem a zábavnými poznámkami. Text je díky tomu svižnější a emocionálnější, resp. nepůsobí jako suchopárné udílení rad. Od toho tu  skutečně není. 

Ve velmi malém rozsahu, jen v několika desítkách stran, je podle mého úsudku sepsáno více užitečných rad a tipů, než v obsáhlých bichlích. Ty se dost často pouze opakují a "točí v kruhu". V tomto případě je vše jasné a stručné, bez zbytečného opakování a slov kolem.

Co se obsahové stránky týče, rozdělena je do poměrně velkého počtu krátkých kapitol, které na sebe volně navazují. Rada z jedné kapitoly je v návaznosti s radou v kapitole následující. Autor sám často odkazuje k předchozím kapitolám, nebo slibuje podrobnější dovysvětlení v těch následujících. Už samotné názvy působí lákavým a dle mého i uklidňujícím dojmem. Namátkou například: Náš příšerný úsudek, Tajný recept úspěchu, Není to krize, Trčíš tu sám se sebou, Život, co za to stojí... a řada dalších. 

Teď si nejspíš říkáte skvělé, ale k čemu mi to je? A já to úplně chápu. Často si v souvislosti se seberozvojovou knihou říkám to samé. Moje rada je vžít se do řádků, aplikovat je na svůj život a zkusit si z nich vzít co nejvíc. Zásadní je, aby byl člověk na knihu naladěný a připravený a nečetl ji z donucení, nebo proto, že se to od něj očekává. Myslím, že můj přístup, tedy výběr podle sympatií a potřeby si knihu přečíst, je ideální. 

Za sebe můžu O kousek šťastnější doporučit. Věřím, že si téměř každý najde radu, která mu pomůže a opravdu si díky ní upraví život a stane se šťastnějším.

Obálka knihy se mi příliš nelíbí. Respektive není špatná, ale v souvislosti s tématem knihy mi nepřijde ideální. Asociace typu štěstí má čtyři tlapky = pes, pro mě v tomhle kontextu není dostačující. To už je ale opravdu věc názoru.


 

 

 

 

Knihu O kousek šťastnější si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách Megaknih.

7 komentářů:

  1. obálka mi k tomu také nesedí, ale kniha mě zaujala pro kamarádku, která se teď potýká s jednou ranou za druhou... moc na tyto knihy není, ale jelikož je tenčí a přitom obsáhlá, tak by ji mohla zvládnout :) děkuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že tě kniha zaujala. Doufám, že kamarádce alespoň v něčem pomůže. :)

      Vymazat
  2. Věřím, že kniha může i někomu pomoci, ale bohužel pro mě seberozvojové knihy nejsou to pravé. Co jsem zkusila jednu, tak jsem z ní nic neměla. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To úplně chápu, určitě to není literatura pro každého. :) Třeba jsi jen zatím nenarazila na to pravé... :)

      Vymazat
  3. Tento typ knížek jde úplně mimo mě, ale věřím, že si své čtenáře najde 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně chápu. Řekla bych, že je to literatura pro užší okruh čtenářů. :) Ale jak říkáš, své čtenáře si najde. :)

      Vymazat
  4. Zajímavá knížka, určitě si ji přečtu. Díky za tip. Já se teď docela zajímám o japonský koncept Ikigai , který je založený na hledání štěstí, radování se z maličkostí atd., tak bych ho ráda uplatnila v praxi a zamyslela se nad knihou v tomto konceptu, abych si to vyzkoušela i jinde, než jenom na sobě :-) .

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.