Měsíční shrnutí #61 /leden 2022


Začátek roku je pro každého vysokoškoláka náročný, já nejsem výjimkou. Spousta zkoušek, testů, učení... V podstatě celý leden jsem strávila v obležení skript a materiálů ke zkouškám. Na čtení pro zábavu už skoro nezbýval čas. Proto jsem, pokud to časové možnosti dovolily, sahala spíše po odpočinkových knihách, u nichž se nemusí přemýšlet. A opravdu jsem si u nich odpočinula, "vypnula" a odreagovala se...

 

Počet přeřtených knih: 4

Počet přečtených stran: 1 126

Nejčtenější nakladatelství: Drobek, Metafora, Red

 


Autor měsíce: Susan Wiggsová
Proč: Od autorky jsem před nějakou dobou četla knihu Knihkupectví ztrát a nálezů, které se mi hodně líbilo, stejně tak autorčin styl psaní. Tento měsíc s další její knihou se mi můj názor potvrdil. I jednoduchý, svým způsobem předvídatelný, příběh dokáže napsat velmi poutavě a příjemně a atmosféra sálající z knihy je prostě úžasná.



Největší překvapení: Cizí dluh (Kinga Litkowiec)
Proč: Od téhle knihy jsem čekala odpočinkový, spíše jednoduší a ano lehce odvážnější příběh. To jsem také dostala a k tomu ještě něco navíc. Na první pohled klišé příběh je překvapivě celkem originální a místy. Erotických scén je spousta, ale najde se místo i pro trochu děje. Celkově jsem velmi mile překvapená.

 


Největší zklamání: Zrádné mlhy (Katherině Arden)
Proč: Rudá galerie nebyla žádná pecka, ale čekala jsem to od ní. Za to v tomhle případě jsem očekávání měla vyšší a byla jsem strašně moc zklamaná. Jsem snad jediná s tímhle názorem, ale mě se prostě příběh moc nelíbil, zklamal mě a nedal mi to, co měl...


Ženská postava měsíce: Tess - V jabloňovém sadu (Susan Wiggsová)
Proč: Z počátku mi nebyla tolik sympatická, ale postupem času a hlavně poté, co se příběh přesunul do jabloňového sadu Bella Vista, jsem si Tess velmi oblíbila a sedla mi. Prostě hrdinka jak má být.



Mužská postava měsíce: Liam - Cizí dluh (Kinga Litkowiec)
Proč: Záporák, drsňák, navíc pohledný. Trošku klišé, ale já mám pro tenhle druh hrdinů prostě slabost.



Pár měsíce: Tess a Dominic - V jabloňovém sadu (Susan Wiggsová)
Proč:
Řekla bych, že se ani nejedná o spoiler, protože je od začátku poměrně jasné, že tihle dva skončí spolu. Silně to mezi nimi jiskří od začátku a jejich společné scény jsou skvělé.


 

Nejlepší obálka: Rudá galerie (Tiffany Reisz)
Proč: Nevím proč, ale mě se prostě tahle obálka líbí a ve své podstatě skvěle vystihuje obsah knih. Navíc ty boty jsou super. :)


Nejhorší obálka: Zrádné mlhy (Katherine Arden)
Proč: Na tomhle místě spolu bojovaly obálky knih Cizí dluh, který je hodně moc prvoplánový a Zrádné mlhy, které se mi prostě nelíbí a ani k tomu nemám důvod. Hodně těsný "souboj" nakonec vyhrály Zrádné mlhy.

10 komentářů:

  1. Cizí dluh mám také ve své knihovničce :) čekám na druhý díl, a pak se na ně vrhnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi povídej o druhém dílu... ten otevřený konec mě ničí. Já už chci pokračování. :)

      Vymazat
  2. Já mám zatím přečtený jen díl Cizí dluh a kniha se mi líbila. Dlouho jsem se nedokázala do žádné tak začíst, jako do této :-) . K Vánocům jsem od manžela dostala díl Zrádné mlhy, ale ještě jsem se k němu nedostala. O Vánocích jsem totiž s dcerou začala hrát hru Big Farm , tak se teď ke čtení nějak nemůžu dostat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Cizí dluh je super. Co se týče Zrádných mlh, doufám, že se budou líbit více než mně. :)
      Co se nedostatku času na čtení týče, úplně tomu rozumím... někdy prostě není kdy. :D

      Vymazat
  3. To mě mrzí, že tě Zrádné mlhy zklamaly, já s nima byla celkem spokojená. Jako jo, některé věci byly nedotažené, ale je to kniha pro děti, tak jsem to brala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, že se líbí téměř každému, asi jsem opravdu černá ovce. :D Samozřejmě jsem přihlédla k tomu, že jde o dětskou knihu, ale i tak...

      Vymazat
  4. Já v lednu přečetla jen tři knihy, a z tvého výběru jsem žádnou nečetla...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tři také nejsou špatné. Hlavně si je pořádně užít. :)

      Vymazat
  5. Cizí dluh právě čtu a je to mega dobré! :)
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.