Recenze: Tři týdny do svatby

Autor: Ella Quinnová

Název originálu: Three Weeks to Wed

Počet stran: 336

Série: Worthingtonovi

Lady Grace Carpenterovou na cestě z návštěvy starší příbuzné zastihla tak prudká bouřka, že se raději na noc uchýlila do hostince. Doma na ni čekají mladší sourozenci, které po smrti rodičů vychovává. Hodně sourozenců. Slíbila matce, že nedopustí, aby děti byly rozděleny mezi příbuzné, a už se smířila s tím, že se kvůli nim asi nikdy nevdá.

Pak se najednou v hostinci objeví Matt, hrabě z Worthingtonu, do kterého je tak trochu zamilovaná už od svého vstupu do společnosti. Vůbec ji po letech nepozná a Grace se rozhodne, že pokud má zůstat do smrti sama, nebude alespoň stará panna.

Matt se už téměř vzdal naděje na nalezení manželky, která by mu vyhovovala nejen fyzicky, ale i intelektem. Po večeru s neznámou, stráveném zajímavým rozhovorem, po němž následovala vášnivá noc, naprosto ztratí hlavu. Když navíc mladá žena do rána beze stopy zmizí, rozhodne se, že ji za každou cenu najde a ožení se s ní. To ještě netuší, jaké překážky na něj čekají.

Kniha Tři týdny do svatby je romantická historická romance, která příliš nepřekvapí dějem, ale svým skvělým zpracováním, čtivostí a krásným prostředím ano.

Ústřední dvojící, kterou sledujeme, jsou dva šlechtici Grace a Matt. Vzhledem k jejich společenskému a finančnímu stavu se tedy pohybujeme v prostředí vyšší anglické šlechty, která netrpí nouzí a nedostatek, právě naopak. Začátek všeho je takový, že se tihle dva potkají a zamilují se do sebe. Klasická červená knihovna. Ona ale utíká a jejich rodící se vztah najednou stojí proti několika překážkám. Vzhledem k finančnímu stavu jich zas tolik není. Hlavním problémem jsou velmi početní sourozenci Grace, s jejichž opatrovnictvím je to trochu složitější. Jako takoví jsou ale Grace s Mattem kouzelní a jejich vztah je od první chvíle krásný, pevný a schopný ustát všechno možné

V jistém směru nejsou charaktery obou ničím neobvyklým. Grace je milá, tichá a ve své podstatě docela naivní. Je ale starší, než se na nevěsty dané doby sluší. Všeho se vzdala, aby mohla opatrovat své sourozence. Proto se v mnohém chová na svůj věk dospěleji, než by se mohlo očekávat. Přestože je v mnohém naivní, celkově ji můžeme označit za silnou ženu, která se odvážně pouští do světa mužů a "boje" proti nim. Naopak Matt je silný, schopný, od první chvíle hluboce zamilovaný a zvyklý, že to co chce, také dostane. Chová se opravdu krásně, častá jsou pro něj velká romantická gesta.

Ve vyprávění se střídají, takže vidíme vše ze dvou různých pohledů. Jediným zádrhelem, jsou právě ony změny. Častokrát se uskuteční například v polovině kapitoly, bez většího označení jen oddělené mezerou. Dle mého by toto dělení šlo vyřešit lépe a přehledněji. Naštěstí lze snadno rozpoznat, kdo právě vypráví. Přeci jen mužský a ženský pohled na věc je diametrálně odlišný.

Příběh jako takový je jednoduchý a ničím zásadním nepřekvapí. Od počátku je jasné jak to Grace s Mattem dopadnou, ale i tak je jejich příběh zábavný a čtivý. Jistě za to může i anglické prostředí v období okolo roku 1815. Začíná společenská sezóna, takže Londýn je velmi rušný a do společnosti jsou uváděny mladé dámy, které doufají v nalezení vhodného manžela. Proto se objevuje mnoho popisů šatů, vybavení...

V závěru přichází menší dramatická linka, která je ale ve své podstatě zbytečná a opravdu velmi rychle ukončená. Na můj vkus není podstatné a autorka ji mohla klidně vypustit. Primárně se ale jedná o čistě zamilovaný, krásný román.

Z historického hlediska je celá řada věcí nereálná, nebo minimálně nepravděpodobná. Hlavně chování hlavních hrdinů a jejich společné milostné chvíle, kterých je překvapivě poměrně velké množství. Nejedná se o nic drastického, spíše jen velmi decentně pospané, ale i tak je to překvapivé. Navíc do děje se jistá intimnost dobře hodí a pomáhá dokreslit vztah mezi hrdiny. Kromě toho je to také chování rodiny, byť jde o rodinu aristokratickou, nemyslím, ře by se mohla chovat tak nevázaně. V podstatě je to ale vedlejší. Každému, kdo bere tuto knihu, nebo jí podobnou do ruky, je jasné, že nejde o zcela reálný příběh.

Celkově je kniha opravdu velmi čtivá, napsaná jednodušším jazykem. Vše přirozeně plyne, bez větších peripetií a problémů. Atmosféra je romantická, kouzelná, s historickým podtónem. Ale nejde čistě jen o romantické vztahy, autorka se zaměřuji i na vztahy mezi členy rodin a život vícero dětí pod jednou střechou. Nepatrné seznámí s jednotlivými členy rodiny je jedině vhodné, neboť další díly se nejspíš budou zabývat právě dalšími sourozenci a příbuznými.

Kniha je doporučována fanouškům Bridgertonových. Zatím jsem neviděla, ani nečetla, ale pokud bude doporučení fungovat i naopak, rozhodně nebudu zklamaná.

Obálka knihy je krásná, typická pro tento žánr. Tenhle styl se mě osobně líbí, navíc má žena krásné šaty; určitě jde o lady Grace.

Knihu Tři týdny do svatby si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.