Recenze: Třinácté znamení

Autor: Elizabeth Briggs

Název originálu: Moon Touched

Počet stran: 320

Série: Vlci zvěrokruhu

Díl v sérii: #1

Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání v ČR: 2023



Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Cosmopolis!


Oficiální anotace:

Erotikou nabitá vlčí romance Ayla se cítí jako vyděděnec, nikdy nebyla uznána jako právoplatný člen smečky znamení Raka. Naděje vkládá do Konvergence – shromáždění všech smeček, kde získá nejen schopnost přeměňovat se ve vlka, ale bude jí také přidělen osudový partner vyvolený Slunečními čarodějkami. Naplní se konečně její sen o lepším životě? Nebo bude muset čelit ještě horším výzvám?

Moje hodnocení:

Kniha Třinácté znamení je prvním dílem ze série Vlci zvěrokruhu, která propojuje prvky fantasy, romantiky a erotiky

Hlavní postava, kterou sledujeme, a zároveň i vypravěčka příběhu, je Ayla. Ta byla po celý život outsider a v její vlčí smečce Raka ji nikdo neuznává, nemá přátele a ani rodina o ni nestojí, protože jí vyčítá pololidský původ, za který ona sama nemůže. Její jedinou nadějí a snem je, že si během obřadu tzv. Konvergence a rituální proměny ve vlka najde svého druha/osudového partnera a s ním jí čeká lepší budoucnost v jiné smečce. Charakterově je skvělá. Nebojí se říct, co si myslí, často se v její řeči objevují sarkastické poznámky a i přesto, že nikdy neměla lehký život, rozhodně se nenechá srazit na kolena a je odhodlaná bojovat do posledního dechu.

Kaden je druhou důležitou postavou. Alfa samec ze smečky Hadonoše, třináctého znamení doteď známého jen z legend. Silný, odvážný, na první pohled temný, strohý a neemotivní, pro svou smečku a své blízké odhodlaný udělat cokoliv. Je dobrý vůdce a idol mnoha srdcí. Zároveň je prototypem mužského knižního hrdiny.


V souvislosti s ústřední dvojicí a popisem knihy, který slibuje erotikou nabitou romanci, jsem očekávala více erotiky. Ve výsledku jí ta ale tolik nebylo a ta, která tam byla, mě docela zklamala. Popisy nebyly nic moc a o použitých výrazech se radši nebudu zmiňovat. Jde o ukázku toho, jak na první pohled zajímavou scénu může úplně zkazit nevhodně užité slovo/označení. Jinak si ale na chemii mezi hlavními postavami nemůžu stěžovat. Určitá přitažlivost a napětí bylo jasně patrné.

Mě osobně vlci nikdy moc nechytli, ale v tomhle případě jde o výjimku. Jsem mile překvapená a spokojená. Nápad se znameními zvěrokruhu, podle kterých jsou vlci rozděleni do smeček a mají nějakou schopnost je zajímavý a neobvyklý. Škoda jen, že jednotlivé rozdílnosti smeček nejsou příliš rozepsány. Doufám, že v dalších dílech bude víc zaměření na jednotlivé smečky a to co umějí a jaké jsou. Zajímavé je také třinácté znamení Hadonoše a jeho zapracování mezi ostatní znamení. 

Celkově je kniha plná fantasy prvků, magie, čarodějek a hlavně vlků. Příběh se velmi dobře čte a nechybí v něm akční zvraty, ale i popisy pro lepší přehled. Největší prostor je věnován popisu tématiky vlků, jejich tréninkům, bojům, proměňování, což je samo o sobě zajímavé. Objevuje se i řada pomalejších pasáží, které ale nejsou nudné.

Vzhledem k tomu, že se jedná o první díl série, se můžeme těšit na další díly. Tenhle končí opravdu hodně otevřeně a v podstatě se neuzavře nic, naopak se jen otevře další problém a vyvstanou další otázky. 

Obálka knihy není špatná, ale já osobně moc nemusím vyobrazené osoby. Jako taková ale není vůbec špatná a při bližším pohledu a prozkoumání je propracovanější než se na první pohled může zdát. 





Stellouškovo hodnocení:

Kniha Třinácté znamení je první díl ze série. Příběh je o vlcích, což mě hned zaujalo, protože mám ráda nadpřirozené bytosti jako třeba vlkodlaky, upíry nebo čarodějky. Co mě na tom ale zaujalo ještě víc, byly znamení zvěrokruhu. Díky tomu to není jen stereotypní příběh o vlcích, ale příběh, kde každá smečka patří do jiného znamení. Ovšem je tam ještě třinácté znamení, které všichni znali jen z vyprávění a z pohádek.

Hlavní postava se jmenuje Ayla, která patří do smečky Raka. To, že patří do smečky, neznamená, že to má nějak lehké. Je totiž napůl člověk, a i když je její otec Alfa, pro ni to nemá žádnou výhodu. Pořád v ní vidí její matku kvůli jejím zrzavým vlasům, a tak ji nemá rád ještě víc. On a všichni ostatní ji považují za vyvrhela a Ayla doufá, že se to změní na konvergenci, kde se z ní stane vlk a bude jí přidělen partner.

Potom tu máme druhou hlavní postavu Kadena. On je Alfa smečky Hadonoše, o které si všichni mysleli, že je mýtus. Je svalnatý a hezký, ale nedává na sobě znát žádné emoce. Za to se ale stará o svoji smečku velmi dobře.

Obálka mi přijde moc hezká a propracovaná. Styl, jakým byla kniha napsaná, nebyl úplně můj šálek kávy, ale pořád se mi kniha moc líbila. Celý příběh vyprávěla Ayla. Erotické scény mi občas přišly kvůli použitým výrazům trochu vtipné, ale jinak se mi kniha četla moc hezky a měla jsem ji přečtenou za tři dny. Konec je hodně otevřený, takže se už těším na další díl.



Knihu Třinácté znamení si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

10 komentářů:

  1. Teď čtu knihu (Eleventh Cycle), kde mám přesně ten samý problém - zabití erotiky kvůli nevhodnému výrazu. Je to hrozná škoda. Asi by se ve školách mělo cvičit, jak popisovat sex, protože to nikdo neumí. Všichni to dělají buďto příliš sprostě, nebo příliš knižně. Jako by neexistovalo nic mezi.

    Obal Třináctého znamení působí hrozně lacině, tak jen doufám, že ten obsah je vážně lepší. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka a obsah se vůbec nedají srovnávat. :)) Vnitřek laciný není.
      Co se týče erotických scén, máš naprostou pravdu. Knih, kde by to bylo vkusně/vhodně napsáno je strašně málo. Nevadí mi, když se taková scéna objeví, ani když je podrobněji rozepsaná, ale někdy je to extrémní... :D

      Vymazat
  2. Také se těším na další díl. :) Vlkodlaci, to je něco pro mě. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se také těším. Ale prý i druhý díl končí hodně otevřeně... :))

      Vymazat
  3. Tuhle sérii mám rozhodně v plánu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně ji doporučuji. :) Má svoje maličké mouchy ale celkově je skvělá. :)

      Vymazat
  4. oba díly už mám na seznamu a těším se na jejich přečtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se budu těšit, až je přečteš, co na ně budeš říkat. :)

      Vymazat
  5. Četla jsem, ale že bych si z knihy sedla na zadek, to ne. Ale nápady tam byly dobrý.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.