Recenze: Pěšec

Autor: Skye Warren

Název originálu: The Pawn

Počet stran: 263

Série: Koncovka

Díl v sérii: #1

Nakladatelství: Red

Rok vydání v ČR: 2022

Oficiální anotace:

Bezcitný miliardář odhodlaný dosáhnout své pomsty. Žena, která může ztratit víc než jen své panenství. A smyslná hra, která je oba zlomí. Gabriel Miller ji vyhraje v aukci a má třicet dní na to, aby si s jejím tělem dělal, co chce. Ona nemá jinou volbu, než se poddat jeho vůli, přestože ví, že je to muž, který zničil jejího otce, a který v první řadě může za to, že se musí prodávat v aukci jako dobytek.

Zachrání ji bývalý snoubenec? Přijede pro ni jako rytíř na bílém koni? Nebo dobrý rodinný přítel, kterého vždycky považovala za hodného strýčka, ale který v ní vidí smyslnou ženu a nabídne jí manželství? Nebo se stane nějaký zázrak a její uchvatitel se nad ní smiluje a nechá ji jít? To sotva, protože ona je všechno, po čem kdy toužil. Může si užít každičký kousíček jí, ale nesmí se do ní zamilovat. Bez ohledu na to, jak sladce se mu poddává. Jenomže jeho předsevzetí velice záhy bere za své.

Moje hodnocení:

Kniha Pěšec je první díl romanticko-erotické série Koncovka, která svými obálkami i názvy připomíná šachovou partii. A na této podobě něco málo je.

Hlavními postavami jsou Avery a Gabriel Miller.

Avery je mladá, naivní a nezkušená dívka. Vyrostla v katolické bohaté rodině a je naprosto neznalá a ve všem nezkušená. V podstatě je celý život držena stranou od skutečného světa, dá se říct ve zlaté kleci. Řada témat, zejména intimních, je v rodině tabu, takže o ničem nic neví. Překvapivě přes svou výchovu je silná osobnost. To prokáže ve chvíli, kdy se její otec dostane pro podvodné jednání do problémů a přichází o všechno. Právě Avery musí udělat cokoliv pro záchranu sebe, svého zraněného otce, jejich života, domu... Jediná možnost je půjčka u mafiánského bose ve zločineckém Doupěti. 

Nejedná se o klasickou půjčku. Musí sama sebe dát do aukce, resp. svoje panenství, které si následně některý z movitých vlivných členů za astronomickou sumu koupí, společně s následujícím měsícem, který musí Avery strávit s ním. V tuto chvíli se ukazuje její síla a i v těžké situaci, kdy ji nic jiného nezbude, stojí s hlavou hrdě vzpřímenou. V určitých chvílích je ale její divné a naivní chování otravné. 

Gabriel Miller je temný, drsný muž, který žije na hraně ale v mezích zákona. Není zločinec, věří v pravdu víc než v cokoliv jiného, a zejména on uspíšil pán Aveřina otce. Je to zvláštní rozporuplná a drsná osobnost. Někdy vypadá, že se baví na Aveřin účet, jindy naopak, že ji lituje a pomáhá jí. 

Není velkým překvapením, že si ji koupí právě on. Jejich vzájemný vztah je zvláštní, plný rozporů, kontrastů, ale také chemie, dominance, boje a podvolení se. 

Téma knihy je za mě naprosto super a zpracování v podstatě také. Opravdu dobře a neuvěřitelně rychle se příběh čte, i když je vyprávěn jen z pohledu Avery. Po celou dobu knihou prostupuje něco temného, drsného, ve vzduchu je cítit napětí a jisté smyslné erotično. 

Překvapující je to, že se objevují snad jen tři erotické scény a to ještě nijak drastické. Důležité je, že jsou dobře napsané s vhodně zvolenými slovy, která nejsou směšná ani vulgární. Upřímně jsem čekala víc, ale napjaté čekání a jiskření má také něco do sebe. 

Konec příběhu je hodně otevřený. Vlastně končí v půlce události a další díl je tak naprostou nutností. Zároveň je konec zvláštní a rozhodně nelze očekávat happyend, kde je vše zalité sluncem a záporák se promění v prince, což je jedině dobře. 

Celkově knihu hodnotím pozitivně. Obávala jsem se po rozporuplných hodnoceních, ale nakonec jsem si čtení užila a dostala jsem v podstatě to, co jsem chtěla. Knihu s nenáročným, přesto zajímavým dějem. Příjemné je také propojení s šachem. Já sama nehraji a neznám pravidla, ale zmínky a partie jsem si užívala. 

Obálka knihy se mi líbí. Je spíš minimalistická, ale hezká a celá série vedle sebe působí uceleně, příjemně. Pozitivně hodnotím i zvolené barvy. A je to důkaz, že přestože se jedná o erotiku, nemusí být na obálce polonahý muž. 

2 komentáře:

  1. tak to je zajímavý námět :D tvá recenze probudila moji zvědavost, asi se podívám v knihovně po této sérii :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám přečteno a za mě skvělá série.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.