Knihovnování #8


Po nějaké době jsem opět zavítala do knihovny a světě div se, držela sem se při zdi. Vypůjčila jsem si jenom 3 knihy. Vážně! Nějak jsem nemohla nic vybrat - což zní opravdu hodně zvláštně, ale je to tak.


Jedná se o tyhle kousky:
- Hamlet (W.Shakespeare)
- Brněnské nevěstky (Naďa Horáková)
- Růže & dýka (Renée Ahdiehová)


Hlavnímu hrdinovi se ve snu zjeví duch jeho otce, dánského krále otráveného vlastním bratrem Klaudiem, a žádá, aby pomstil jeho vraždu. Hamlet na hradě zinscenuje hru, která přesně popisuje smrt jeho otce. Klaudius se sám usvědčí a nařkne Hamleta, že je blázen. Slavná tragédie popisuje osud Hamleta a končí jeho smrtí v souboji.
 
Marek z Erlachu, přítel markraběte Jana Jindřicha Lucemburského, nalezne v lese nedaleko Brna umírající dívku a její novorozeně zabalené v drahé pleně se symbolem patricijského rodu Anshelmů. Na přání markraběnky Markéty Opavské začne diskrétně pátrat, kdo byla ona dívka a kdo je otcem dítěte. Stopy míří mezi brněnské nevěstky na kopec Puhlík, semeniště kriminality, kde se ukrývají kuplíři, zloději a vrazi a ony nebohé ženy zneužívají ke zločinům. Dívka ovšem nevěstka nebyla a otcem dítěte je významný brněnský měšťan. Skandál s nemanželským dítětem rozpoutá řadu intrik mezi bohatými patriciji a odhalí kruté poměry v některých zdánlivě spořádaných manželstvích...



Čím temnější nebe, tím jasnější hvězdy.
Jsem obklopená ze všech stran pouští. Jsem vězeň písku a slunce. A už nemůžu věřit ani své rodině.
Chorásán se ocitl na pokraji války a Šeherezáda kvůli temné kletbě opustila královský palác a i svou lásku, Chálida. Vrátila se ke své rodině a do bezpečí. Brzy ale zjistí, že už nemůže věřit ani svým přátelům a že ji vězní lidé, které miluje. Dokáže najít způsob, jak se vzepřít hrozivé kletbě a neztratit svou velkou lásku? A je vůbec možné zabránit tomu, aby umírali další nevinní?


Znáte knihy, nebo jste je už četli? Pokud ano, co na ně říkáte?

6 komentářů:

  1. Ahoj.
    Zajímavé kousky, kdy znám jen Hamleta. To je ale nutnost. Zaujala mě kniha Brněnské nevěstky. Jsem zvědavá, co na ní řekneš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, Hamlet je nutnost. :) Mě kniha zaujala také a jsem na ní hodně zvědavá, tak uvidíme. :)

      Vymazat
  2. To znám, někdy v knihovně opravdu není co vybrat. A někdy utíkám pryč, protože na mě volají "vem si mě domů" :D Já v knihovně nebyla dlouho a zatím se držím, ale dneska to byl boj :D Ze zmíněných znám jen Hamleta, samozřejmě. O Brněnských nevěstkách jsem doposud neslyšela a poslední mi je povědomá. Budu se těšit na tvé dojmy a ať se všechny líbí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Uvidíme jak se budou líbít. :) Stav, kdy s hrůzou utíkám z knihovny se stovkou knížek v tašce,znám moc dobře. :))) ale ne vždycky se poštěstí..

      Vymazat
  3. "Hamlet" je stará dobrá klasika, která nikdy neomrzí.. :) Naopak "Růže a dýka" je vynikající novodobý příběh, jsem zvědavá, co na něj řekneš. :)

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se na obě knihy těším. :) Věřím, že se mi líbit budou. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.