Měsíční shrnutí #29 /květen 2019


Květen je pryč, oficiálně začalo léto. A já paradoxně přestože je zkouškové, mám víc času na čtení. Za květen se mi podařilo přečíst 5 knih. Což je fajn, protože se konečně začínám vracet do "vyjetých" kolejí. Tentokrát to jsou opět knihy do školy, ale navíc dvě naprosté bomby, ze kterých jsem nadšená ještě teď.





Počet přečtených knih: 5

Počet přečtených stran: 1 523

Nejčtenější nakladatelství: Brána, Omega, Práh, Svoboda, Fragment







Autor měsíce: Diana Gabaldon 
Proč: Není potřeba vysvětlovat. Diana Gabaldon je prostě jedna z mých nejoblíbenějších autorek vůbec. Na každou její knihu se neskutečně těším a zatím mě žádná z nich nezklamala. K jejím knihám mám laťku nastavenou hodně vysoko a ona ji s každou knihou ještě překročí.

 
Největší překvapení: Šest vran (Leigh Bardugo) 
Proč: Tahle kniha na mě čekala dlouho a já jsem se pořád nemohla odhodlat a začít číst. Popravdě jsem nevěděla co očekávat a bála se, jestli se mi vůbec bude líbit. Moje obavy byly ale zbytečné. Do knihy jsem se začetla, prožívala ji a po dlouhé době jsem byla opravdu vtažená do děje a nemohla se odtrhnout.


 
Největší zklamání: Kosmova kronika Česká (Kosmas)
Proč: V tomhle případě se nejedná přímo o zklamání. Jen jsem prostě čekala víc. Kosmova kronika je vychvalována a prezentována jako stěžejní dílo české literatury, což také je. Ale prostě jsem asi měla větší očekávání, než by se hodilo. Jsem ale ráda, že jsem si knihu přečetla a myslím, že by to aspoň jednou za život měl udělat každý
Čech.

 

Ženská postava měsíce: Inej - Šest vran (Leigh Bardugo) 
Proč: Tahle dívka mi byla velmi sympatická a prožívat s ní její osud mě bavilo. Navíc, kdo by nebyl na její straně a nepřál jí Kaze.






Mužská postava měsíce: Lord John Grey - Lord John a Bratrstvo čepele (Diana Gabaldon) 
Proč: Ano, i já patřím ke skupině čtenářů, kteří jsou z lorda Johna unesení.



 

Pár měsíce: Nina a Matthias - Šest vran (Leigh Bardugo) 
Proč: To bylo těžké. Ale tihle dva se mi od první chvíle k sobě skvěle hodili. I přes jejich očividné a pochopitelné nepřátelství, je podle mě víc než pravděpodobné, že skončí spolu. A já bych jim to jedině přála.



 


Nejhezčí obálka: Lord John a Bratrstvo čepele (Diana Gabaldon)
Proč: Na celé sérii se mi tyhle minimalistické a svým způsobem jednoduché obálky moc líbí. Dodávají knihám jisté kouzlo.






Nejhorší obálka: Vladařky (Getrud Fusseneggerová) 
Proč:  Neřekla bych, že je vyloženě špatná, ale určitě by se dala lépe zpracovat. Uvnitř knihy je vážně skvěle popsaný život panovnic a historie, ale obálka spíše odrazuje, než aby k sobě přilákala potenciální čtenáře. Což je velká škoda.


18 komentářů:

  1. Šest vran - tak táto kniha na mňa čaká skutočne už dlho a priznávam, tak trocha som na ňu aj pozabudla - a to dumám nad tým, čoby som si prečítala :D
    Kniha Vladařky má skutočne obálku, ktorá nezaujme, a pritom to vyzerá na lákavé náučné čítanie :)
    Ja som s odretými ušami minulý mesiac prečítala len jednu knihu, čo beriem ako úspech, keďže v tomto teple by som len spala :D
    Maj sa krásne a prajem ti skvelé čítanie na tento mesiac...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, i tobě krásné čtení. :)) Je pravda, že v tomhle horku je člověk rád že žije. :)

      Vymazat
  2. Moc pěkné shrnutí :)Čteš jako o závod :)Šest vran jsem četla loni a taky se mi moc líbily :)

    OdpovědětVymazat
  3. Kosmovu kroniku českou jsem četla k maturitě, protože nic lepšího na výběr v seznamu nebylo. :D A teda nebyla nijak špatná. :)
    K čemu se fakt chci dostat, tak je to Šest vran. Hodně se to vychvaluje, tak jsem na to hrozně zvědavá. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kronika určitě není špatná, jen jsem čekala něco víc. :) Šest vran rozhodně doporučuju. Nebyla jsem si jistá, jesti se mi kniha bude líbit, ale byla jsem nadšená. Věřím, že i tobě se bude líbit. :)

      Vymazat
  4. Četla jsem akorát Šest vran :) Moc pěkná kniha, ale jelikož jsem nečetla Grišu předtím, cítila jsem se maličko ztracená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Grišu také nečetla a nepřišlo mi, že bych se nějak extra ztrácela.. :)

      Vymazat
  5. Pěkná kupička knih. :-) Ze zmíněných jsem nečetla ani jednu, ale na Šest vran se chystám. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkná hromádka... Mě stejně nejvíc baví sledovat celkový počet stran než knih. To je lepší ukazatel :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se to vezme. :))) Třeba když čteš Cizinku... :)

      Vymazat
  7. Som rada, že sa ti SoC páčilo, je tú sériu zbožňujem - a postavy sú fakt top! Hádam nesklame ani pokračovanie.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že nezklame. :) Pomalu začínám číst a zatím jsem spokojená stejně, jako u prvního dílu.

      Vymazat
  8. Nečetla jsem ani jednu (a ani se nechystám), ale gratuluji k pěknému číslu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Nepřekvapuje mě to. Přeci jen, máme trošku odlišné oblíbené žánry, že. :))

      Vymazat
  9. Ono od středověké literatury asi očekávání mít není dobrý nápad tak nějak obecně. I když, s renesancí se to trochu zlepšilo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to pravda. :) Já neočekávala příběh, nebo něco akčního. Jen jsem podle toho co všichni říkali, čekala ... já ani vlastně nevím co. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.