Recenze: S vědomím konce

Název originálu:
S vědomím konce

Autor: Molly Crow

Počet stran: 288

Série: Element ohně

Díl v sérii: #1

Nakladatelství: Klika

Rok vydání v ČR: 2017


Oficiální anotace:
Prožila už stovky životů, ale nikdy je vlastně opravdu nežila.
Teď, v těle Sally Bakerové, má dost zabíjení a přeje si jediné: být normální. Jenže oheň v jejím nitru stále doutná a čeká na sebemenší zaváhání, aby lidstvu znovu ukázal svou sílu. Sally bude stát hodně sil udržet ho v sobě. A jako by už neměla dost problémů sama se sebou, potká Briana. Prvního muže, který v ní zažehne žár, jaký dosud nepoznala.
Dokáže se Sally i přes všechny nové pocity ovládnout, nebo se lidé mají mít opět na pozoru? A co Brian, může vůbec obyčejný smrtelník tenhle ohnivý románek přežít?

Moje hodnocení:

Překvapující romantická YA s fantasy prvky. 

Ústřední postavou knihy je Sally. Dívka, která rozhodně není obyčejná, je totiž oheň. Element ohně, který v průběhu staletí hledá své sestry a snaží se zničit, nebo aspoň snížit počet lidských obyvatel Země. Ohnivé poslání jí nikdy nedělalo problém, ráda ničila a zabíjela, až do teď. V tomto životě v těle Sally cítí, že by i ona ráda byla z části člověkem. O to víc si nikoho nepouští k tělu a vytváří kolem sebe nepřístupnou bariéru. Oheň přeci nemůže být přátelský. Vše se komplikuje, když se Sally zamiluje. Její priority a hodnoty se boří a ona sama se snaží změnit. Změnit sebe i svou ohnivou podstatu, což není vůbec snadné.

Brian do něhož se Sally zamiluje působí jako laskavý, příjemný člověk. Nenechává se odradit jejím počátečním odmítáním a nepříjemnými komentáři. Stává se jejím neodbytným pronásledovatelem. Až mu nakonec Sally skutečně podléhá. Z jeho chování ale není zcela jasné, zda se jedná o hluboké city, nebo mistrovsky promyšlený plán.

Postavy, zejména hlavní dvojice, jsou velmi dobře vykreslené. Jejich chování je ne vždy dobré, bojují samy se sebou, se svými city a povinnostmi, jsou tedy více než uvěřitelné. Mě osobně byl velmi blízký Sallyin sarkastický humor. U jejích poznámek a vlastně celkového pohledu na svět jsem se bavila.

Jak už to u tohoto žánru bývá, nevyhneme se romantickým, někdy i lehce erotickým scénám. Je jich zde ale poskrovnu. Kniha se spíš zaměřuje na Sallyin příběh a  její boj s vnitřním ohněm, který se snaží zkrotit, ale příliš se jí to nedaří.

Kromě fantasy zápletky se dá vypozorovat ještě jedna věc. Nevím, zda to byl autorčin záměr, nebo jsem jen já přehnaně všímavá a vymýšlím nepravdy. Ale podle mě se Sallyino chování dá interpretovat jako pokus špatného člověka o nápravu. Je to vůbec možné? I když on sám chce, ostatní mu házejí klacky pod nohy až se nakonec zatvrdí a je ještě zlejší? Pohled na to, jaké to je žít sám se sebou, když víme, že naše jednání není správné, ale nic jiného dělat nelze.

Kniha je svým tématem velmi zajímavá a neobvyklé. Nic podobného jsem ještě nečetla a musím říct, že jsem se u čtení rozhodně nenudila. Na první pohled se může zdát, že romantických fantasy knih je všude plno, ale tohle "živlové" téma je něčím výjimečné. 

První polovina je spíše popisnější. Jsme pomalu uváděni do děje, do Sallyina života... Za to druhá polovina je nabitá akcí. Má spád, je dramatická a zajímavá a opravdu velmi čtivá. Jediné, co bych knize "vytkla" je ten opravdu hodně otevřený konec. Ze kterého jsem nebyla vůbec nadšená.

K četbě jsem přistupovala bez očekávání. Nevěděla jsem co očekávat a trochu se obávala zpracování knihy. Autorka ale napsala příběh, který je čtivý, zajímavý, neotřelý. Příběh, který může směle konkurovat zahraničním autorům.

Obálka knihy není vůbec špatná. Díky různým odstínům červené/rudé barvy, krásně koresponduje s obsahem i názvem knihy.  Po dočtení si myslím, že chápu zvláštní pózu hlavních postav.

12 komentářů:

  1. Fíha, o tejto knihe počujem prvýkrát! Do istej miery to vyzerá ako klasická Ya paranormal romantika, ale tej nápad s ohňom ma zaujal, aj tvoja úvaha o pokuse zlého človeka o nápravu, mohlo by to byť fajn čítanie. Vďaka za recenziu, zase som si rozšírila obzory. :)

    OdpovědětVymazat
  2. taky mam na seznamu, hned jak jsem videla rozruch ostatnich blogeru, rekla jsem si, ze se pridam :-P

    OdpovědětVymazat
  3. To zní tedy moc dobře. Už vidím, že by mě to i bavilo. :D Vypadá to, že skončí na mém seznamu k přečtení. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já byla velmi mile překvapená. Věřím, že se bude líbit i tobě. :)

      Vymazat
  4. Je super, když od příběhu nemáš očekávání a pak tě příjemně překvapí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. :) Mnohem lepší, než když se na něco těšíš, čteš nadšené recenze a po dočtení knihy se ti chce plakat hrůzou... :))

      Vymazat
  5. Skvělá recenze :) Knihu jsem četla minulý rok a musím říct, že mě vážně bavila :)

    OdpovědětVymazat
  6. Vida, tuhle mám v knihovně taky. Podle recenze soudím, že se mi nejspíš bude líbit.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.