Měsíční shrnutí #35 /listopad 2019



Už i listopad je za námi a před námi zůstává pouze poslední měsíc tohoto roku. Nevím, jak vám, ale mě to zas strašně rychle uteklo. Člověk se nestihne ani otočit a rok je pryč. 
Musím uznat, že tenhle měsíc jsem, co se čtení týče, byla asi nejplodnější z celého roku. Podařilo se mi přečíst celých 11 knih (je pravda, že hodně z nich zejména kvůli škole) ale i tak. Na mě je to opravdu neskutečné číslo. Prosinec, který bude plný zápočtů a předvánočního shonu určitě tak knižní nebude.



Počet přečtených knih: 11

Počet přečtených stran: 1 210

Nejčtenější nakladatelství: Ando Publishing, Melantrich, Československý spisovatel, Slovart, Vyšehrad, Západočeská univerzita Fakulta pedagogická



 


Autor měsíce: Madeline Miller 
Proč: Kniha Kirke, kterou jsem četla, byla mým prvním setkáním s autorkou a hned jsem se do jejího stylu psaní zamilovala. Pro mě naprosto ideální příjemné klidné tempo se zajímavými popisy a sem tam nějakou akcí.

 
Největší překvapení: Smuténka (Jan Skácel) 
Proč: Tenhle měsíc jsem od autora četla hned několik básnických sbírek a všechny mě velmi mile překvapily. Přestože poezii příliš nevyhledávám, tyhle básně jsem si užila. Příjemné verše, které čtenáři nic nevnucují a klasicky psané báseň.

 

 

Největší zklamání: Druhý sešit směšných lásek (Milan Kundera)
Proč: Zklamání úplně ne, protože jsem to čekala. Ale i tak... Kunderův styl není nic pro mě. I přes některé povedené filosofické pasáže, mi na jeho díle vadí hlavně postoj k ženám. Bere je jako nemyslící stvoření, které jsou všechny stejné a většinou jen kazí muži, jeho "život". Proto si s panem autorem nejspíš nikdy neporozumím.


 
Ženská postava měsíce: Kirke - Kirke (Madeline Miller)
Proč: Silný osobnost, která se s outsidera stane významnou bohyní a to jen díky svojí píli a silné osobnosti. Navíc styl jakým promlouvá a její chování je mi blízké.

 



 

Mužská postava měsíce: Václav Marek - Cizinec hledá byt (Egon Hostovský)
Proč: Těžké, těžké. Nakonec jsem vybrala právě tuto Václava Marka, protože se mi líbil svým přístupem k životu, silnou osobností a vůli překonávat překážky, které mu byly velmi často házeny pod nohy.

   

Pár měsíce: -
Proč: - tenhle měsíc se nenašla téměř žádná kniha, kde by se řešilo otázka lásky, a pokud se tak náhodou stalo, nelíbili se mi k sobě hlavní protagonisté.

   
 

Nejhezčí obálka: Kirke (Madeline Miller)
Proč: Na obrázku to není tolik vidět, ale na v reálu vypadá kniha naprosto fantasticky. Černá a měděná barva, která hází odlesky na všechny strany se skvěle hodí k mytologické tématice.



 

Nejhorší obálka: Co zbylo z anděla (Jan Skácel)
Proč: Tentokrát se mi sešlo hned několik nepříliš hezkých obálek, ale tahle s přehledem vyhrává. Není hezká a ještě se naprosto nehodí k názvu ani tématiky knihy.


8 komentářů:

  1. Pěkné shrnutí a páni, ten počet přečtených knih, super, gratuluji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Taky nechápu... a jsem si téměř jistá, že už se to znovu nepovede. :)

      Vymazat
  2. Mám ten stejný pocit, čas strašně letí. :( Ale za listopad jsi toho opravdu stihla přečíst hodně. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letí to hrozně rychle. :( Člověk se sotva otočí a jsou tu Vánoce. :)

      Vymazat
  3. Já snad asi neznám nikoho, kdo Kunderu má rád. :D Fakt, myslím že je ještě míň populární než Jirásek. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že já také nikoho takového neznám. :))

      Vymazat
  4. Moc pěkné kousky jsi přečetla :) Chystám se hlavně na Kirke, ta mě hodně láká :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.