Měsíční shrnutí #42 /červen 2020



Čeven byl poměrně hektický a bohužel ani červenec nebude jiný. Na čtení mi bohužel zbývá stále méně a méně času... V podstatě se celé dny jen učím a popravdě se už nemůžu dočkat, až zkouškové konečně skončí a budu mít čas jen sama pro sebe a pro knihy, které se mi kupí na stole. Navíc se ona hromádka neustále rozrůstá.
I přesto se mi ale podařilo přečíst pěkných 5 knih. A to pořádně různorodých, co do žánru, tak i do výsledného hodnocení.



Počet přečtených knih: 5

Počet přečtených stran: 1 108

Nejčtenější nakladatelství: Cosmopolis, Grada, Jan Fromek, XYZ


Autor měsíce: Julie Caplinová
Proč: Zatím jsem od autorky četla dvě knihy a obě se mi moc líbily. Je vidět, že paní autorka psát umí a mě je její styl sympatický. Dokáže příjemnou formou napsat příběh plný lásky, sladkostí, mezilidských vztahů a dokonce i trochy historie místa, kde se příběh odehrává. Za mě je to ideální spojení.


Největší překvapení: Slavík zpívá špatně (Jaroslav Seifert)
Proč: Rozhodně se jedná o velké překvapení, protože před čtením jsem nečekala, že mě kniha tak zaujme. Jedná se o básně zejména v duchu poetismu a v poslední části několik básní ovlivněných SSSR, které byly naprosto skvělé. Po delší době jsem si čtení klasiky opravdu užila.


Největší zklamání: Kouzlo psané rukou (Nikola Klanicová)
Proč: Na knihu jsem se moc těšila, díky její skvělé anotaci. Slibuje jakýsi návod na kaligrafické psaní pro děti. Bohužel toho jsem se nedočkala. Ani samotný příběh mě osobně příliš nezaujal a nejsem si jistá, zda by vůbec čtenáře cílové věkové kategorie bavil.


Ženská postava měsíce: Nina - Cukrárna v Paříži (Julie Caplinová)
Proč: I přesto, že jsem slyšela několik názorů, že je Nina nepříjemná hrdinka, která neví co chce, mě její charakter a příběh zaujaly. Pro mě osobně se Nina stala někým, kdo si jde za svým nehledě na překážky a nebojí se ukázat odlišný názor.


Mužská postava měsíce: František Douša - Hlídač č. 47 (Josef Kopta)
Proč: V tomhle případě rozhodně nejde o postavu, kterou bych platonicky milovala, nebo se v ní vzhlížela. Spíše mě zaujala zajímavý pohled do psychiky této postavy. V průběhu celé knihy je nahlíženo do Doušova nitra a jsou jasně viditelné jeho myšlenkové pochody, kteér stojí za to.


Pár měsíce: Nina a Sebastian - Cukrárna v Paříži (Julie Caplinová)
Proč: Jasná volba. Tihle dva se k sobě hodí a od začátku knihy je každému jasné, jak to s nimi dopadne.


Nejlepší obálka: Kouzlo psané rukou (Nikola Klanicová)
Proč: Ačkoliv mě po obsahové stránce kniha příliš nezaujala, co se týče grafiky a ilustrací je moc hezká. Obálka s kouzelným jednorožcem (o kterém v knize není téměř zmínky) je moc povedená a na první pohled zaujme.



Nejhorší obálka: Slavík zpívá špatně (Jaroslav Seifert)
Proč: V tomhle případě je to přesně naopak, než v předchozím bodě. Zde je zajímavý obsah a obálka, která potenciálního čtenáře spíše odradí, čemuž se vůbec nedivím.

10 komentářů:

  1. Hrozně ráda čtu tvé měsíční shrnutí!

    OdpovědětVymazat
  2. Naozaj krásne mesačné zhrnutie! :) Super nápad to poňať týmto spôsobom. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Přečetla jsi samé pěkné knihy. :) Cukrárna v Paříži vypadá moc dobře. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cukrárna, stejně jako ostatní knihy ze série, taky moc dobrá je. Jako letní čtení je naprosto skvělá. :)

      Vymazat
  4. Podľa mňa, aj keď máš toho veľa, si stihla prečítať krásny počet kníh! Ja nestíham, aj keď čas mám :D
    Veľmi sa teším, kedy vyjdú knihy od Julie Caplinová aj u nás. Teraz má čoskoro vyjsť Kaviareň v Kodani, tak sa tešíííím...aj na to, ako sa hádam čoskoro začítam aj do Cukrárna v Paříži.
    Maj sa krásne!♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se máš na co těšit. :) Zatím obě autorčiny knihy, které jsem četla, byly skvělé. :)

      Vymazat
  5. Pěkný článek, jako vždy :-) A krásný počet knih :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.