Recenze: Návod na vraždu pro hodné holky

Autor: Holly Jacksonová

Název originálu: A Good Girl's Guide to Murder

Počet stran: 368

Série: Návod na vraždu pro hodné holky

Díl v sérii: #1

Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání v ČR: 2020


Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Cosmopolis!


Oficiální anotace:

Zmizela oblíbená středoškolačka, Andie Bellová. Tělo se sice nenašlo, ale policie ví, kdo je vrah. Všichni vědí, kdo je vrah! Sala Singha za vraždu přítelkyně odsoudili všichni, kromě soudu a poroty. Sal Singh totiž spáchal sebevraždu a nikdo neusiluje o očištění jeho jména. Až na Pipu Fitz-Amobiovou. Městečko rozežírá nenávist k rodině vraha, ale ona nevěří, že je vinen.
Pět let po zločinu začíná vyšetřovat pod záminkou závěrečného školního projektu. Je to ale úkol, který ji může zabít. Jestliže se Pipa nemýlí a vrah je stále na svobodě, nikdo neví, kam až bude ochotný zajít, aby své tajemství zachoval. Kdosi chce totiž minulost utajit za každou cenu. A kam až dokáže zajít Pipa, aniž by zaplatila životem?

Moje hodnocení:

Kniha Návod na vraždu pro hodné holky se řadí mezi YA thrillery, ale dle mého názoru se jedná o plnohodnotný příběh, který může směle konkurovat mnohým jiným "dospěláckým" thrillerům, ne-li je předčít.

Sledujeme hlavní hrdinku Pippu, která si pro svoji školní práci vybere poměrně zvláštní téma, a to prozkoumání vraždy Andie Bellové, která se v jejím městě stala před pěti lety. Přestože byla odložena a pravděpodobný viník označen, Pippa je toho názoru, že je za vším něco jiného, mnohem komplikovanějšího a hlavní obvinění Sal Singh je nevinný. Aby své tvrzení dokázala, pouští se do nebezpečného pátrání po stopách dávno minulých, znovu otevírá staré rány a doufá, že se jí podaří najít pravdu. 
 


Pippa je přesně ten typ dívky do které by nikdo neřekl, že se bude snažit objasnit něco tak nebezpečného. Je to typická vzorná dcera a studentka jedničkářka, která přesně ví, co od života chce. Možná právě tato její vlastnost, tedy tvrdohlavost a odhodlanost, je jejím hnacím motorem při vyšetřování. S ním jí neplánovaně a nečekaně pomáhá Salův bratr Ravi, který také nevěří v jeho vinu.

Zpočátku školní projekt se postupně mění v nebezpečnou hru s informacemi, kličkováním mezi nebezpečím a snahou skutečného vraha Andie Bellové, aby vše zůstalo i nadále utajeno, k čemuž se nebojí použít ani drastických metod. Postupné pomalé rozplétání případu nakonec ukáže nejednoho kostlivce ve skříni obyvatel města.

Námět knihy je opravdu hodně zajímavý a v YA nepříliš častý. Je skvělé, že se autorka do něčeho takového pustila, a jak už jsem jednou uvedla, podařilo se jí napsat thriller, který může směle konkurovat ostatním.

Autorka dokázal propojit lehce naivní chování postav s napínavým thrillerózním příběhem, u kterého si člověk není v ničem jistý. Zásadní je, že nasadila tempo, kterého se držela celou knihu. Příběh tak velmi rychle ubíhal a otevřené kapitoly přímo nutily pokračovat. Pro mě bylo rozuzlení překvapivé. Měla jsem jisté tušení, které se částečně potvrdilo, ale rozhodně jsem neodhalila vše.
 
 
Prvních několik stran jsem si nebyla jistá, jestli jsem správný čtenář a jestli se mi kniha vůbec bude líbit. Velmi rychle jsem ale zjistila, že se mi líbit bude, ba co víc, že z ní budu nadšená.

Velmi často je do textu dosazen rozhovor Pippy s potenciálním podezřelým a její pracovní protokoly, v nichž si sepisuje své myšlenky, doměnky, ale i nalezená fakta, ze kterých vyvozuje další závěry. Škoda jen že tyto vsuvky jsou psány menším fontem, který se mě osobně nečetla tak dobře, jako zbytek knihy. Kromě kapitol je kniha rozděla na tři hlavní části, které mají stejný vzhled jako obálka (zadní část), tedy nástěnka s provázky spojujícími podezřelé. 
 
Obálka knih a grafické zpracování je opravdu povedené a originální. Když už jsem u samotné obálky ta je také působivá a myslím, že zaujme na první pohled. Mě rozhodně zaujala. Navíc se s obsahem krásně doplňuje.






Knihu si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

8 komentářů:

  1. Tahle knížka mi má tento týden dorazit a moc se na ní těším 🙂 zatím jsem na ní slyšela jen samou chválu. Pěkná recenze 🙂.

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jo, to zní moc dobře. :) Určitě se po knize mrknu. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nečetla jsem. Nějak mě při čtení anotace až tolik nezaujala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, mě zas naopak zaujala na první pohled/přečtení anotace. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.