Měsíční shrnutí #52 /duben 2021

Duben začal velmi slibně a velmi slibně také skončil. Podařilo se mi přečíst čtyři knihy řazené do beletrie a čtyři literatury faktu. Přičemž dvě byly velkým zklamáním, jinak ze zbylých jsem nadšená. Pokračovala jsem ve svých osvědčených autorech a také jsem objevila některé nové. Takže bych měsíc duben označila jako velmi rozmanitý, a to ve všech směrech.

Stejně tak ve škole to bylo velmi hektické a nejděsivější na tom je to, že nejhorší část ještě přijde. Státnice a obhajoba bakalářské práce se nezadržitelně blíží... :(

Teď už ale konec mým nářkům... tady je shrnutí toho, co jsem za daný měsíc přečetla:


Počet přečtených stran: 2 084

Počet přečtených knih: 8

Nejčtenější nakladatelství: Brána, Cosmopolis, King Cool, Magnet Press, Metafora, Paseka

 

 

Autor měsíc: Ruth Kvarnström-Jonesová
Proč:
Těžké, těžké, četla jsem knihy, jejichž autoři mě téměř ve všech případech nadchli a mile překvapili. Jasná volba by byla Julie Caplinová, která se se svými knihami řadí mezi mé oblíbené autory... Nakonec jsem ale vybrala autorku, kterou jsem tento měsíc objevila a jejíž styl psaní i příběh samotný mě nadchl.



Největší překvapení: Medvěd a Slavík (Katherine Arden)
Proč: Obecně ruské prostředí, kulturu a jazyk mám hodně ráda, takže jsem byla zvědavá, jak jsou v téhle knize podané. A můžu říct, že jsem nadšená. Z každé strany dýchá atmosféra Ruska a mrazivého prostředí, rozhodně to není jako v některých jiných knihách, kde je jediným ruským elementem jméno postav. Opravdu jsem překvapená a moc spokojená, a to jak s dějem, tak se stylem autorky.



Největší zklamání: Operace Velký podvod (Toman Brod)
Proč: Tohle spolu s druhou části Triumf a zkáza bylo největším zklamáním. Samozřejmě jsem počítala s tím, že jde o literaturu faktu, takže žádný příběh a dobrodružné situace. Tohle bylo ale napsané formou, která mi vůbec nesedla a špatně se mi četla. Dokonce ani informace o československých komunistech nebyly takové, jaké jsem čekala, bylo jich málo a zvláštně podané...


 

Ženská postava měsíce: Faye - Stříbrná křídla (Camilla Läckberg)
Proč: V první knize Zlatá klec, byla Faye stoprocentně nejlepší postavou. V téhle trochu míň, ale stále se mi hodně líbí a baví mě její myšlenkové pochody, odvaha jít si za svým cílem, ať to stojí cokoliv všehoschopnost a v určitých případech také jistý chlad. Určitě by to v reálném životě nebyla moje kamarádka, ale jako postava se mi líbí.

 


Mužská postava měsíce: J. V. Stalin - Rudý teror: Dějiny stalinismu (Jörg Baberowski)
Proč: Je mi to skoro trapné psát a rozhodně to není tak, že bych schvalovala hrůzy, které provedl... to rozhodně ne. Jako hisotrická osobnost mě ale Stalin opravdu zajímá a číst o něm v této knize bylo hodně zajímavé. Kdyby se jednalo o knižní postavu, řekla bych, že jde o hlavního "záporáka", tady je to bohužel reálná postava, a o to horší jsou všechny hrůzy, které napáchal.
Doufám, že se chápeme! Jeho zvláštní osobnost a nečekaný úspěch mě zajímá z čistě historického hlediska, ale rozhodně nejsem nějaký obdivovatel stalinistické ideolgie nebo kultu jeho osobnosti.

 


Pár měsíce: Lovisa a Axel - Pekárna s vůní skořice (Ruth Kvarnström-Jonesová)
Proč: Na obálce je napsáno "novodobí Romeo a Julie" a přesně tak to také je. Tihle dva se k sobě skvěle hodí a od první chvíle je jasné, že spolu budou šťastní a spokojení. Jde přesně o ten případ, kdy čtenář ani nepředpokládá, že by tihle dva nebyli spolu.



Nejlepší obálka: Čajovna v Tokiu (Julie Caplinová)
Proč: Těžké rozhodování, protože jsem četla hned několik knih s krásnou obálkou. Nakonec jsem ale vybrala právě Čajovnu, kvůli jejímu kouzlu, provedení a atmosféře, kterou na mě působí - stačí jeden pohled a člověk má pocit, že se ocitá v Japonsku, což je velké plus. Není třeba dodávat, že nádherné obálky má celá série.



Nejhorší obálka: Opera Velký podvod (Toman Brod)
Proč: Už jsem mnohokrát zmiňovala, že knihy staršího data nejsou po grafické stránce nic moc. A tahle to jen potvrzuje. Jde o literaturu faktu ohledně cesty československých komunistů k moci - proto portrét J. V. Stalina a (na něm?) portrét Klementa Gottwalda. Podle mě je to hodně nešťastně zvolené.


10 komentářů:

  1. hodně štěstí ve škole :) a pěkná sbírka přečtených knih :)

    OdpovědětVymazat
  2. Láká mě kniha Medvěd a Slavík. Z tvých přečtených knih jsem četla Pekárnu a Čajovnu :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna se mi hodí nové tipy na knihy. Z těchto neznám žádnou a některé mě celkem zaujaly, tak si je asi pořídím a zkusím přečíst. Mám takové články ráda. Tento je moc fajn. :)
    Katie S. - https://kulturnicek.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. Osm knih je výborný stav - já jsem z těchto nic nečetla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řekla bych, že Stříbrná křídla a Pekárna... by se ti mohly líbit. :)

      Vymazat
  5. Prečítala si toho veľa a teší ma, že prevažujú dobré knihy nad tými slabšími :) Z tohto výberu som nečítala ešte nič, ale Medveď a slavík (neviem teraz narýchlo ako to je v slovenčine) mám na wishliste :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tenhle měsíc se opravdu povedl. :) Medvěd a slavík rozhodně můžu doporučit. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.