Recenze: Podraz

Autor: Paulina Świst

Název originálu: Przekret

Počet stran: 272

Série: Kolotoč

Díl v sérii: #3

Nakladatelství: Red

Rok vydání v ČR: 2021


Oficiální anotace:

Kde jsou hranice hamižnosti? Neexistují? Anebo jen prostě nejsou vidět, když člověku zakalí zrak
mlha tělesné touhy? Několik lidí o tom bude muset vážně popřemýšlet…
Orla zatkla policie. Olka se kvůli němu vrací do Polska a žádá o pomoc prokurátora Łukasze Zimnického. Ten souhlasí s tím, že jí vyhoví, ale klade si jednu podmín
ku: Orłowski se musí stát korunním svědkem. Potíž je však v tom, že Orlovi se do toho příliš nechce. Ve Vratislavi se zase Lilka s Michałem pokouší rozkrýt tajemství sekty, jejímž hlavním úkolem je vyprat špinavé peníze pro Chobotnici. A to všechno je přitom jen špička ledovce…

Moje hodnocení:

Kniha Podraz je třetí a závěrečný díl erotické série Kolotoč od polské autorky, o které jistě slyšel téměř každý, minimálně pokud se aspoň trošku pohybuje v tomto žánru. 

Tento díl sledujeme pokračování příběhu Olky a Orla, které v minulém díle skončilo velmi otevřeně. Orla nacházíme ve vězení a ve velkém maléru a Olku na svobodě ochotnou mu jakkoliv pomoci se z problémů dostat. V jejich případě láska hory přenáší a ani jeden nejsou ochotni smířit se s nastalou situací. 

Kromě této dvojice se objevují i další známé postavy z minulých dílů, Michal a Lilka, kteří sehrají poměrně velkou roli a Chladný a Kinga, známý zejména z předchozí série Prokurátor (kterou jsem nečetla, ale chtěla bych). V podstatě jde o takové setkání starých známých, kteří si dávají za cíl přijít na kloub případu Chobotnice, najít hlavní tvůrci plánu a pokusit se o alespoň částečnou spravedlnost. 

V tomto díle se ústřední dvojící stávají dvě nové postavy, Bartek a Pola. Právě oni dva střídavě figurují jako vypravěči. Jejich úhly pohledu se střídají a častokrát jsou znatelně odlišné. Opět jde o autorčiny typické postavy. Bartek je svalnatý, dominantní, inteligentní muž s břitkým humorem. Příslušník advokátní praxe, který o sobě ví, že je neodolatelný a nebojí se toho okatě využívat. Pro policistku Polu jsou typické vtipné, sarkastické hlášky a poznámky a celkově její pohled  a vyprávění nepostrádají určitou jiskru. Působí drsně, ale uvnitř všechno hodně řeší a prožívá. S Bartkem mají nedořešenou minulost, určité události je spojili a následně rozdělili před deseti lety a teď po letech se opět náhodně setkávají.

Stejně jako v předchozích dílech, i tentokrát se jedná o lákavé prostředí právníků, policistů a temného polského podsvětí. Díky drobným narážkám z oblasti ekonomiky a práva dostává kniha další rozměr. Stejně tak prostředí Polska a často zmiňované informace o polském prostředí, městech, zákonech... se mě osobně velmi líbí a zajímají mě. Díky tomu se čtenář při čtení i něco maličkého dozví. 

Z velké části je to samozřejmě erotická literatura, výše zmíněným jen lehce "šmrncnutá". V tomto případě je ale erotických scén méně než v předchozích dílech. Až mě to dokonce zarazilo. Nechci říkat, že je to vyloženě škoda, děj se tak alespoň posunul dál, ale Bartek s Polou spolu tvoří zajímavou dvojici. 

Jak už je autorčiným zvykem, kniha je opět s absencí kapitol. Text je členěn pomocí oddělovačů ve tvaru paragrafů. Pořád se mi tento systém líbí a překvapivě díky němu působí text ještě čtivějším dojmem. 

Jediné co mi z počátku dělalo problém, byla jména postav. Vzhledem k tomu, že jsem předchozí díl četla již před poměrně dávnou dobou, chvíli mi trvalo, než jsem se zorientovala a ve jménech a postavách si udělala pořádek. Stačilo ale jen pár stran a do příběhu jsem se opět dostala a vzpomněla si o koho jde. Případně proč je daný člověk důležitý. 

Závěrečný díl všechno ve své podstatě ukončil a vyřešil. Autorka si ale nechala otevřená zadní vrátka. Z mého pohled je poměrně jasně patrné, že by mohl být buď další díl, nebo (a to je pravděpodobnější) nová série, které bych se opravdu nebránila.

Celkově bych sérii hodnotila jako průměrnou, možná lehce nadprůměrnou v oblasti žánru erotických románů. Kolotoč byl dobrý, Chobotnice lepší a tento díl Podraz byl opět na podobné úrovni jako první díl. Sérii se ale rozhodně nemůže upřít vysoká čtivosti a zajímavost

Obálka knihy není špatná, ale ve srovnání s ostatními díly se mi líbí asi nejméně. Zjistila jsem ale, že černobílé provedení s výrazným nápisem v určité barvě se mi líbí víc, než kdejaké propracované obálky.


10 komentářů:

  1. od autorky jsem nic nečetla, ale její knihy znám :) je skvělé, že se ti série četla dobře a snad i série Prokurátor bude pěkným počtením :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že o sérii, potažmo autorce, slyšel téměř každý. :) Její knihy jsou takové odpočinkové a nenáročné, ale dobře se čtou. :)

      Vymazat
  2. Erotické romány jdou mimo mě. Fakt dlouho jsem žádný nečetla a ani mě to neláká :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To úplně chápu, každému se líbí něco jiného. :) Já naopak v poslední době po nich sáhla několikrát a beru je jako četbu na odpočinek a "vypnutí". :))

      Vymazat
  3. Tuhle autorku mám ráda díky její sérii prokurátor, z která jsem byla nadšená. Snad se někdy dostanu i k téhle. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych se zas ráda dostala k Prokurátorovi. :) Snad se nám časem poštěstí. :)

      Vymazat
  4. Ta absence kapitol by mi dost lezla na nervy 😁 nerada odkládam knížku, dokud nedočtu kapitolu 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to bys četla hooodně dlouho. :) Ale člověk si na to docela zvykne a ve výsledku je to zajímavé ozvláštnění.

      Vymazat
  5. Už se na ní těším až si ji přečtu :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.