Recenze: Dvůr mlhy a hněvu


Autor: Sarah J. Maasová

Název originálu: A Court of Mist and Fury

Počet stran: 664

Série: Dvůr trnů a růží 

Díl v sérii: #2

Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání v ČR: 2017



Oficiální anotace:
Feyre přežila střet s Amaranthou a vrátila se na Jarní dvůr. Avšak ani zde nemá klidu, protože ji neustále pronásledují vzpomínky na to, co musela udělat, aby osvobodila Tamlina i jeho lid. A stejně tak nemůže zapomenout ani na smlouvu s Rhysandem, s kterým má strávit jeden týden v měsíci. Ač je nyní vznešenou vílou, srdce má stále lidské. A navíc si postupně uvědomuje, že na obzoru se objevuje ještě mnohem větší zlo, než jaké kdy zažila. A tak zatímco se snaží vyznat v zákrutech vílího života, zjišťuje, že její role zachránkyně ještě neskončila. Avšak dokáže se vyrovnat s nebezpečím, které se k ní blíží?

Moje hodnocení: 

Pokračování série Dvůr trnů a růží, kde se opět potkáváme s dobře známými postavami, jenže tentokrát je všechno kolem jinak

Na konci prvního dílu, kdy Feyre porazila Amaranthu se zdálo, že se všechno v dobré obrátí. Není to ale tak úplně pravda. Hrůzovláda sice skončila, ale všechno v Prythianu zůstalo poničené a lidé nevědí jak se teď chovat. Jestli mají jásat nad poražením zla, nebo oplakávat své mrtvé. Ve středu všeho je proměněná Feyre, která neví co se sebou. Před očima se jí neustále promítají prožité hrůzy. Obyvatelé Jarního dvora jsou jí vděční za záchranu, ale připomíná jím vše co se stalo, dokonce i Tamlin chová jinak než dřív.

Feyre se z ničeho nic stala vílou a neví jak se s tím vypořádat. Ještě ke všemu se v ní snoubí síly každého z prythianských králů, kteří jí spolu s darem nesmrtelnosti věnovali i kousek ze své síly. Nezměnila se ale jenom ona, i Tamlin, kterého hluboce miluje se chová divně a Feyre neví co si počít a jak mu vysvětlit, že jí nestačí stát se jen jeho manželkou, starat se o domácnost a zajistit zrození nové generace. Naštěstí se v pravou chvíli objeví Rhysand, král Nočního dvora, který Feyre pomohl a teď požaduje splnění slibu.

Rhysand se na první pohled zdá jako krutý a zlý panovník. Postupem času nám ale spolu s Feyre dovoluje nahlédnout do jeho soukromí, osobnosti a mysli a ukazuje se, že není ani v nejmenším tím  v co se na veřejnosti mění. Je to přesně typ postavy, kterou si každá čtenářka oblíbí a zamiluje a  bude napjatě očekávat jakýkoliv posun v jeho životě, zvlášť pak v tom milostném.

V příběhu se objevuje velké množství nových postav. Spolu s Feyre se ocitáme na Nočním dvoře, Letním dvoře i ve světě lidí, kde se objevuje mnoho důležitých postav, které ještě zamotají dějem.
Díky tomu také prozkoumáme více částí Prythianu, pomalu se nám osvětlují zvyky a tradice vílího světa a objevujeme jeho krásy.

Poražením zla na konci minulého dílu to ale ani zdaleka neskončilo. Objevují se zvěsti, že se schyluje k válce a krátký nejistý mír rozhodně nepotrvá věčně.
I přes vysoký počet stran, jsem se s knihou nenudila ani minutu. Začátek je knihy je spíše o popisech a uvedení do děje po nehezkých událostech minulého dílu, potom se ale děj rozjede, a až do závěrečných vypjatých chvil se něco děje. Na všechny události se díváme z pohledu Feyre, spolu s ní pronikáme do tajemného světa víl a zjišťujeme historii Prythianu i jeho obyvatel. Díky jejímu cestování se lépe seznamujeme s prostředím a já se jen utvrdila v myšlence, že autorka je bravurní spisovatelka a všechno má do detailu promyšlené.
Příběh je plynule a čtivě napsaný s otevřeným koncem, který láká k přečtení dalšího dílu.
Oproti minulému dílu se v knize objevilo i několik milostných scén. Kniha na nich ale není postavená, takže jen lehce dokreslují děj.

Kniha se mi moc líbila a její čtení jsem si užila. Feyre i ostatní postavy jsem si zamilovala, naopak Tamlin, který se mi charakterově v prvním díle líbil, mě naprosto zklamal a zanevřela jsem na něj. I když jedna moje část chápe, že se snažil dělat jen to co je podle něj nejlepší. To se mu bohužel nepovedlo.  

Obálka knihy se mi tak jako ta z prvního dílu líbí a opět evokuje atmosféru knihy. A jednotlivé kapitoly mají kolem horního okraje stránky motivy z obálky knihy připomínající cáry mlhy.

4 komentáře:

  1. Teda no takových stránek, to bych asi nedala. Poslední dobou čtení hodně zanedbávám, což mě hodně mrzí.. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příběh je hoodně čtivý, takže se to ani nepozná. Já bych stran klidně brala i víc. ;) Nečtecí období mám někdy taky, ale to se brzo spraví. :))

      Vymazat
  2. Pěkné napsáno. Já této sérii odolávám, možná kdybych byla mladší, tak bych do ni šla, ale teď vyhledávám povětšinou jiné žánry.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě série moc nadchla, ale nemyslím si, že je to vyloženě YA kniha. :)) Samozřejmě ale máme každý jiný vkus... :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.