Recenze: Hřích v barvě lilie

Název originálu: Ways to Be Wicked

Počet stran: 320

Série: Holt Sisters Trilogy

Díl v sérii: #2

Nakladatelství: Ikar

Rok vydání v ČR: 2014

Tanečnice Sylvie Lamoreuxová je miláčkem pařížské opery, předmětem touhy i žárlivosti, zosobněním krásy a ladnosti, kterou svorně zbožňují jak kritici, tak i náročné francouzské publikum. Když ji však tajemný dopis donutí na všechno v Paříží zapomenout a vydat se přes kanál La Manche, představuje si všechno možné, ale určitě ne to, že hned po vylodění doslova a do písmene přistane na klíně Toma Shaughnessyho, majitele divadla Bílá lilie. Tedy muže, který sice nepostrádá větší než malé množství šarmu, ale honosí se tak špatnou pověstí, že se mu v tomto ohledu může jen málokdo v Londýně rovnat. Protože je však Sylvie během cesty do Londýna oloupena, nezbývá jí než přijmout Tomovu nabídku, aby se přidala k jeho divadelnímu ansámblu. Že představení Bíle lilie navštěvuje výhradně mužské publikum, rekrutující se z řad lapků, drožkářů a jim podobných existencí s méně vybranými způsoby, se nadaná baletka má teprve dozvědět…

V knize se ocitáme v Anglii někdy okolo 18.století, kam se po dlouhé plavbě připlouvá mladičká francouzka Sylvia Lamereouxová. Primárně se vydává do Londýna vyhledat svou dávno ztracenou sestru, o které se až teď dozvěděla. Bez rozmyšlení opouští slibnou kariéru francouzské primabaleríny a vydává se na „vlastní pěst“ na strastiplnou výpravu. Ta hned na začátku cesty tvrdě naráží a to, když dostavník, ve kterém cestuje, přepadnou lupiči a seberou jí veškeré peníze. Ocitá se tak naprosto sama v cizím městě a bez financí. Ke všemu je její případná sestra zrovna mimo město. Sylvii, tak nezbývá nic jiného než přijmout nabídku jistého Toma Shaughnessyho, aby začala pracovat jako tanečnice v jeho podniku Bílá lilie.

Sylvia se ukazuje jako hrdá mladá dívka, která je pro svou kariéru ochotná udělat cokoliv. Vyrůstala v chudobě a tak se chce vypracovat za každou cenu a daří se jí to. Je jednou z nejúspěšnějších a nejvyhledávanější baletek v Paříži a ještě si ji vydržuje francouzský šlechtic Etienne.
Její charakter se ale plně projeví v Bílé lilie, kde musí doslova bojovat o špetku uznání a o respekt. Je velmi silná, odvážná, ale i laskavá a ochotná kdykoliv pomoci. Nejprve chce v Bílé lilie zůstat jen přechodně, než se vrátí její sestra, pak jí ale zaskočí rodící se city k majiteli divadla, Tomovi.

Tom vystupuje jako všehoschopný mladík, v jádru ale s dobrou duší. I on se z ubohých chudobných poměrů vypracoval a je si plně vědom, toho, že jak lehce nabyl může i lehce pozbýt. Svůj podnik se snaží vést jak nejlépe dokáže a jeho velkým snem (na kterém pomalu začíná pracovat), je otevřít Ráj pro pány. Místo, kde by bylo pro muže vše co potřebují. K tanečnicím zásadně přistupuje jen jako ke svým zaměstnankyním a nechce s nimi navazovat žádný užší kontakt. To se ale změní po příchodu Sylvie, která je jiná než ostatní a od prvního okamžiku Toma přitahuje.

V průběhu knihy se kromě jiného dozvídáme o situace v tehdejším Londýně, projdeme hned několika společenských vrstev a samozřejmě není nouze o romantiku. Kniha by se dala zařadit do skupiny historických románů, kde nechybí láska, napětí, neopětované city, ale i zrada a závěrečný boj.
Hlavní hrdinka naštěstí nepatří k naivním dívkám, naopak je bystrá a inteligentní.

Děj plynule ubíhá a rozhodně se u knihy nestihneme nudit. Vypravěčkou je Sylvia, se kterou prožíváme její životní příběh.

Obálka knihy, je krásná, kvůli krásné baletce jsem ale očekávala něco trošku jiného, než jsem nakonec dostala. I tak se mi ale kniha moc líbila, i přestože se děj neodehrával na divadelních prknech plných baletek.