Knižní přírůstky #40

V březnu jsem se s novými knihami držela při zemi. Přeci jen, mám doma zásobu čtení na hodně dlouhou dobu dopředu. Přesto se mi ale dvě novinky doma objevily. 

Asi nejočekávanější pro mě byla kniha, kterou mi zaslal Nakladatelský dům Grada a tímto za ni moc děkuji. Není jí nic jiného, než Čajovna v Tokiu od Julie Caplinové. V řadě již šestý díl ze série Romantické útěky, kterou mám opravdu hodně ráda. Jak je podle názvu patrné, tentokrát se děj odehrává v Japonském Tokiu a na první přečtení anotace je jasné, jak asi bude příběh probíhat a kolem koho se bude točit hlavní zápletka. I přesto se už nemůžu dočkat, až se do knihy pustím. 

Zmínit musím společné čtení knihy, které se uskuteční v příštím týdnu (resp. od neděle 4. 4). Původně malá akce se postupně rozrostla a teď už je to celoinstagramová událost, kterou si žádný milovník série Romantické útěky nemůže nechat ujít. Takže, kdyby se našel někdo, kdo o společném čtení netuší a knihu má doma, určitě se přidejte. :)

Popadněte cestovní pas a vydejte se do země mrakodrapů, tradičních chrámů, čajových rituálů a rozkvetlých sakur. Užijte si romantiku s šálkem lahodného čaje a nechte se unášet příběhem, který si vás získá od první stránky.

Fiona je vášnivá fotografka, má cestovatelský blog a už dlouho se touží podívat do Japonska. Když v
yhraje čtrnáctidenní cestu do Tokia, má pocit, že se jí splnil sen.

Jenže na místě s hrůzou zjistí, že jejím průvodcem je muž, který jí před deseti lety zlomil srdce – přitažlivý a úspěšný fotograf Gabe.

Čas strávený s Gabem je pro Fionu zpočátku za trest. Fotograf jí dává najevo, jak ho obtěžuje, že se jí musí věnovat. Tři generace místních žen ji ale přijmou mezi sebe a Fiona v jejich domě a rodinné čajovně nachází lásku a vřelost, která jí schází. Užívá si s nimi piknik pod sakurami, poznává pravý japonský čajový obřad. A právě díky nim se jí postupně vrací sebevědomí, které jí dávný incident pořádně pochroumal.

Mezitím k sobě s Gabem při toulkách Tokiem pomalu nacházejí cestu a začíná to mezi nimi znovu jiskřit…

 

 

Druhou novinkou je kniha, kterou mám v hledáčku už hodně dlouho. Láká mě na ní, mimo jiné, prostředí a atmosféra Ruska, jímž se autorka ispirovala. Medvěd a Slavík od Katherine Arden je prvním dílem ze série Trilogie zimní noci. Do rukou se mi dostala díky knižní štafetě, které se už účastním po několikáté. Tentokrát jsem "bohužel" první, takže si nebudu moci přečíst komentáře a postřehy dalších čtenářek štafetářek.

 

Ve vesnici na okraji divočiny severního Ruska po většinu měsíců v roce panuje zimní, zasněžené počasí a neustále vane chladný, až mrazivý vítr. Stará chůva zde vypráví shromážděným dětem legendy a pohádky o čarodějnictví, folklóru a Zimním králi. Zdejší církevní autority sice opovrhují kouzly protkanými příběhy ze starých dob ale z myslí lidí je nikdy nevymažou.

Ale pro mladou a divokou Vasju tato vyprávění nejsou vymyšlená. Vidí totiž duchy, kteří střeží její domov, stejně jako rostoucí síly černé magie, které se skrývají v okolních lesích.

Atmosférický a okouzlující román, v němž není nouze o dobrodružství, připomene mnohým čtenářům ta nejlepší díla Neila Gaimana.

 

 

Znáte knihy? Pokud ano, chystáte se na ně, nebo jste je už četli?

18 komentářů:

  1. ať se ti knihy líbí :) kamarádka četla celou sérii Medvěd a Slavík a byla unešená, dokonce je věnovala jejich knihovně, protože série není tolik známá :)

    OdpovědětVymazat
  2. Odpovědi
    1. To je nás víc. :) Vím o celé řadě lidí, kteří se nemohli dočkat, až kniha vyjde a teď ji nadšeně rozečítají... :)

      Vymazat
  3. Knihy znám obě, ale nemám ani jednu! Už se těším, až si u tebe přečtu recenzi na Čajovnu, každopádně sama si ji zatím asi jen tak nepřečtu. Mám doma asi dva díly z této série a ještě jsem je nepřečetla, takže na Čajovnu se asi jen tak brzy nedostane. Ale ta kniha Medvěd a slavík mě fakt zaujala, tu bych si ráda přečetla, tak se po ní musím mrknout. Jenže já toho mám taky na čtení tolik, bych potřebovala, aby den měl aspoň tak 50 hodin :-D

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsme na tom stejně, taky mám nekonečný seznam toho, co si chci přečíst. :))

      Vymazat
  4. Pěkné kousky. :) Medvěd a slavík mě hodně láká, takže si počkám pak na tvůj názor. :)

    OdpovědětVymazat
  5. O obou knihách vím, ale ani jednu jsem nečetla :D Tak přeji pěkné čtení a těším se, co na ně řekneš :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti. :) Do obou knih vkládám velké naděje, tak snad.. :)

      Vymazat
  6. Čajovna v Tokiu mě hodně láká, stejně jako další knížky z téhle série. :-)

    Vlasta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako odpočinkové, nenáročné čtení je celá série naprosto ideální. :) Navíc se člověk dozví mnoho informací o dané lokalitě, které je vždy skvěle popsaná. :)

      Vymazat
  7. Nečetla jsem a zatím se nechystám ani na jednu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, ale myslím si, že by se ti série Romantické útěky mohla líbit. :)

      Vymazat
  8. Čajovnu už mám přečtenou a byla fakt skvělá, strašně se těším na podzim na další díl :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už ji také skoro přečetla a souhlasím, je skvělá. :) Na Chatu ve Švýcarsku se už také moc těším.

      Vymazat
  9. Na čajovnu v Tokiu se taky moc těším! Obecně mám vždycky radost, když najdu něco s tematikou Japonska nebo čajoven, takže tohle je skvělý :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zas naopak téma Japonska a obecně asijských zemí moc nemusím, ale v tomhle případě je to vážně skvělé. :) V knize je krásně pospána japonská atmosféra, prostředí, kultura a sposty jídla... :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.