Recenze: Bellagrand

Název originálu: Bellagrand

Počet stran: 392

Série: Taťána a Alexandr

Díl v sérii: #0,5

Nakladatelství: Ikar

Rok vydání v ČR: 2016

Počátek dvacátého století, Massachusetts. Italská imigrantka Gina je nezávislá, vášnivá a silná osobnost, která zoufale touží po vlastní rodině. Harry pochází z vysokých vrstev bostonské aristokracie a má jiný sen – chce vytvořit lepší svět. Byli ochotní dát cokoliv za to, aby mohli být spolu – a ve vztahu plném emocí, vášní, zuřivosti a trýzně si ti dva navzájem zlomí srdce, aby nakonec společně došli na rozcestí, na němž jediné rozhodnutí určí jejich další osud. Román klenoucí se přes dva kontinenty a čtyři desítky let z pera autorky Měděného jezdce.

Kniha Bellagrand je volným pokračováním, (nebo jak jsem to udělala já nultým dílem) trilogie Taťána a Alexandr. Děj knihy se odehrává v Americkém městě Massachussets. Žije zde italská imigrantka Gina a její manžel Harry.

Ve státech se v té době rozmáhá vlna komunismu - ruského smýšlení a Harry je z něho nadšený a touží ideály tohoto smýšlení zavést i v Americe, nebo alespoň odjet za lepším životem do země myšlenky do Ruska. Chce se vymanit z prostředí v němž se narodil a to z prostředí bostonské aristokracie. Myslí jen na sebe a své ideály. Nezajímá ho osud jeho, ani jeho rodiny. Myslí si, že vše co dělá je pro dobrou věc a lepší společnost a nepřipouští si možná rizika.

Oproti tomu Gina je obyčejná žena žijící jen pro svou rodinu. Jejím snem je život s manželem a dětmi s dostatkem peněz v hezkém domečku. Tento sen je ale pro ni v podstatě nereálný. I přesto, že je Italka a v jejích žilách koluje horká italská krev, kvůli Harrymu se ovládá a snaží se být trpělivou, neustále se podřizující manželkou jakou si přeje. Je ochotná udělat pro rodinu naprosto vše, bohužel několikrát kvůli Harrymu klesne až na úplné dno. I přesto, co jí Harry provádí, jak se k ní chová a i když ji neustále dostává do malérů, miluje ho a jeho charakterových vad si nevšímá.

Někdy jsem nedokázala pochopit Ginu a její nekonečnou trpělivost a schopnost odpouštět věci, které by nikdy nikdo jiný neodpustil.
Pokud jste typ člověk, která zastává názor, že se lidé nemění a nemělo by se odpouštět, knihu radši nečtěte. Naopak pokud máte rádi romány a zajímáte se o historii je to kniha přesně pro vás.
Kniha je rozdělena na dlouhé kapitoly, které jsou ještě rozděleny na číselné podkapitoly, snadno se proto v jednotlivých částech orientuje.