Recenze: Drakie - Návrat


Autor: Sophie Jordanová

Název originálu: Hidden

Počet stran: 261

Série: Drakie

Díl v sérii: #3

Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání v ČR: 2013


Oficiální anotace:
V druhém díle Drakie se Jacinda rozhodla vydat za svou matkou, kterou drakijský kmen vykázal z města. Předtím ale ještě chce zachránit Miriam, mladší Cassianovu sestru, z enkroské pevnosti, protože cítí určitou odpovědnost za to, co se jí stalo. S Jacindou chce opustit město i Tamra, která se jednou provždy utvrdila v tom, že o ni Cassian nestojí a nikdy stát nebude, obzvlášť poté, co uzavřel svazek s Jacindou. Záchrannou skupinu nakonec ale tvoří čtyři osoby: Jacinda, Tamra, Cassian a Will. Všichni, i když s výhradami, ve finále odsouhlasí nebezpečný plán, v rámci kterého se má Jacinda dostat do pevnosti jako zajatec, najít Miriam a pak se jen nechat zachránit zbývající trojicí. Cassian by ji totiž díky poutu, které mezi nimi vzniklo po uzavření svazku, měl bezpečně najít. Jenže jedna věc je plán a druhá věc je realita…

Moje hodnocení:

Drakie: Návrat je třetím dílem v sérii Drakie. A opět se v ní vracíme k osudům  Jacindy, Tamry, Willa a Cassiana.
Hned na první stránce je čtenář vhozen do rozjetého děje. Není zde žádné zbytečné opakování věcí, jež se stali v minulých dílech, ale jde se rovnou do akce.Kniha je v podstatě napínavá od začátku do konce. Nejsou zde žádná "hluchá" nudná místa, pořád se něco děje.

Hlavní postava Jacinda mi hned od prvního dílu nebyla moc sympatická a to nezměnil ani druhý díl. V tomhle, který je v řadě třetí nemá ani cenu uvažovat o změně mých pocitů vůči ní. Na můj vkus byla Jacinda moc vůdčí typ, myslela že všechna rozhodnutí a případné vymýšlení plánů leží na ní a nenechala si nic od nikoho vymluvit. Její nápad byl ten nejlepší.

Will a Cassian jsou prostě Will a Cassian. I přesto, že jsou naprosto rozdílní, z jiného druhu a jiných charakterových vlastností, v mnohém se shodují. Oba se snaží udělat co je v jejich silách a uchránit Jacindu před vnějším nebezpečím, ale i před ní samou. Nevím koho bych se na jejím místě vybrala já, ale oba mají něco do sebe.

Nejvíce mi k srdci asi přirostla její sestra Tamra. Jak povahovými vlastnostmi, tak svým druhem drakie. Stříbřitá mlhotvorka.
V minulém díle jsem Miriam (Cassianovu sestru) nemohla ani vidět, v tomhle dílu se ale více otevřela, nechala nás nahlédnout do svého nitra a já si ji poměrně oblíbila. O to víc mi bylo líto co se jí stalo a jak vlastně nakonec dopadla.

Kniha je rozčleněna do krátkých kapitol. Je poměrně útlá, děj plynule ubíhá a tak se velice dobře čte. I přesto, že je kniha určena pro mladší čtenáře, mě se líbila a nelituji času, který jsem nad knihou knihami strávila.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář.