Recenze: Elita

Autor:
Kiera Cass

Název originálu: The Elite

Počet stran: 280

Série: Selekce

Díl v sérii: #2

Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání v ČR: 2015


Oficiální anotace:
Třicet pět dívek přišlo do paláce soutěžit v Selekci. Všechny až na šest byly poslány domů. A jen jedna se provdá za prince Maxona a bude korunována princeznou Illey.
America si pořád není jistá, kde leží její srdce. Když je s Maxonem, nechává se unášet jejich novou dechberoucí reakcí a nesní o ničem jiném, než být s ním. Ale k
dykoliv vidí Aspena vykonávajícího práci strážce v paláci, je strhávána vzpomínkami na společný život, který si plánovali. Jak se skupinka zmenšila na Elitu, jsou ostatní dívky ještě odhodlanější získat Maxona - a Americe běží čas na rozhodnutí.
Právě když si je America jistá, že se rozhodla, zničující ztráta ji donutí znovu o všem začít pochybovat. A zatímco se snaží představit si budoucnost, agresivní rebelové odhodlaní svrhnout monarchii nabývají na síle a jejich plány by mohly zničit její šanci na jakýkoliv šťastný konec.

Moje hodnocení: 

Druhý díl ze série Selekce,  ke které jsem se vrátila po poměrně dlouhé pauze a nevím jestli to bylo dobře.

Kniha začíná v podstatě přesně tam, kde první díl skončil. A to v paláci, kde zůstávají již jen členky Elity, které princ Maxon určil. Soutěž v plném proudu pokračuje a jednotlivé uchazečky o korunku jsou ochotné udělat cokoliv pro získání princovi pozornosti a jeho zájmu. Bohužel s tím souvisí špatné mezilidské vztahy, u kterých kolikrát zůstává rozum stát.

Hlavní postava Amerika se od prvního dílu nezměnila. Pořád je stejně nerozhodná a zahleděná do svých milostných problému. Nelze jí upřít zájem o blaho celé země a snahu zmírnit tvrdý režim, což se jí moc nedaří. Bohužel pro mě bylo její neustálé kňourání a pláč na ní samotnou velmi nepříjemné. Jako postava mě iritovala (což se mi nestává vůbec často) a bylo téměř jedno, co se s ní stane.

Maxon a Aspen jsou dalšími stálicemi, kteří se oba, po svém způsobu, snaží dostat  k Američině srdci a stát se jejím vyvoleným. Ani jejich charakter se od minulého dílu nijak neposunul. Maxon se ale trochu víc otevřela je tak možnost nahlédnout do zákulisí královské rodiny, které ale není nijak příjemné. Naproti tomu Aspen se zdá být jistým způsobem zkostnatělý. Pořád vzpomíná na vztah, který s Amerikou měl doma, tudíž ji vidí takovou, já byla před nějakou dobou. Neuvědomuje si, nebo si to nechce uvědomovat, že svým chováním přivádí do nebezpečí sebe ale i Ameriku. Ta si s jejich případných odhalením lámu hlavu neustále, ale na jejím chování to vidět není.

V podstatě všechny postavy knihy na mě působili až nereálně. Jejich naivní vystupování, nedořešené charaktery...

Velkým plusem knihy je dle mého prostředí ve kterém se příběh odehrává, tedy krásný palác. O popisy interiéru, ale ani krásných šatů, které jednotlivé uchazečky nosí, není nouze.

Nechybí ani několik akčních scén, které mají ambice knihu pozvednout a z plytkého románu udělat něco víc. Bohužel se záměr příliš nezdařil a příběh se tak ze své škatulky nevymaní.

Knize ale nelze upřít čtivost. Když se člověk jednou začte už se nelze odtrhnout. Jak už jsem psala akční scény knize také přidali na čtivosti. Celkově mi autorčin styl psaní je velmi sympatický. Za mě si ale měla dát větší práci s charakterem postava a s dějem knihy. Ať se totiž dívám na příběh z jakéhokoliv úhlu, nemůžu najít téměř nic, co bych se nedozvěděla v minulém díle. Prostě se jen opět ukázalo, že druhé díly sérií bývají téměř vždy vycpávkovými. Jediné v co můžu doufat je, že třetí díl bude lepší.

Obálka knihy je stejně jako všechny ostatní ze série opravdu krásná. (opět jsem ale toho názoru, že první a třetí díl jsou obálky hezčí). Asi je to úděl druhých knih ze série.



12 komentářů:

  1. Já jsem u dvojky chtěla s touto sérií seknout, ale nakonec jsem se do trojky pustila. Teď zpětně už ani nevím, co v ní bylo, takže dojem nezanechala určitě. Snad u tebe uspěje lépe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já po dočtení také nechtěla trojku ani vidět. Teď, když už ji mám přečtenou, jsem ráda, že jsem na sérii nezanevřela.. :) Tenhle díl byl ale opravdu zklamáním. Jsem ráda, že si to nemyslím jediná. :)

      Vymazat
  2. Já dvojku vůbec nečetla, protože jednička je společně s Trhlinou to nejhorší, co jsem kdy četla. Pokračovat jsem v té sérii nějak neměla sílu...:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se jednička celkem líbila, takže jsem se na pokračování těšila... No neudělala jsem dobře. Naštěstí je třetí díl o dost lepší. :)) Chápu tě. :)

      Vymazat
  3. Skvělá recenze :) Mě se nejvíce líbila Selekce, Elita o kousek méně a poslední díl už mi přišel takový rychle odbytý. Ale stejně tu sérii mám ráda, možná kvůli těm obálkám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Souhlasím, že obálky sérii opravdu dodávají body. :)

      Vymazat
  4. Zkoušela jsem číst jedničku a nebylo to špatné, ale něco tomu chybělo. Nevím jestli se někdy dostanu k dočtení této série, ale kdo ví. Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. :) Pokud se ti nelíbila jednička, nevím, jestli je vhodné, aby ses do dalších dílů pouštěla. Pokud můžu soudit mají knihy sestupnou tendenci. Ale třeba tě naopak mile překvapí. :)

      Vymazat
  5. Taky se mi tenhle díl až tolik nelíbil, ale dám si re-reading celé série a pak se vrhnu na trojku a budu pokračovat Dcerou i Korunou. Jinak úžasná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. :) Ani já jsem po tomhle dílu na sérii nezanevřela. Určitě se chci pustit i do dalších dílů. :)

      Vymazat
  6. Tak ja to mám prečítané jednotku aj dvojku hoci o dvojke som si nevedela čo myslieť, ale teraz čítam jej poslednú časť a potom ešte následníčka a koruna a ešte vyšla vo forme poviedok i piata časť, ktorá obsahuje všetko o elite čiže sa dozvedáme toho viac aj o Maxonovi, jeho mame kráľovi a pod :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zatím přečetla tři díly a teď čtu povídkovou knihu. Musím říct, že Elita mě zklamala, ale ostaní knihy ze série jsou super. :)) V povídkých je zajímavé blíž prozkoumat některé další postavy, které v jindy nemají tolik prostoru. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.