Recenze: Karel IV. - Únos v Paříži

Autor: Veronika Válková

Název originálu: Karel IV. - Únos v Paříži

Počet stran: 160

Série: Kouzelný atlas Putování časem

Díl v sérii: #1

Nakladatelství: Bambook

Rok vydání v ČR: 2016

 
Oficiální anotace:
Když Bára na půdě domu, kam se s rodiči přestěhovali, našla starý atlas, vůbec netušila, jaké skrývá tajemství. S jeho pomocí se dostala na francouzský královský hrad ve 14. století, seznámila se s výrostkem, z nějž se vyklubal budoucí císař Karel IV., a dokonce se zapletla do únosu s velmi překvapivým rozuzlením.
Historička Veronika Válková ve svých knihách přenáší čtenáře do skutečné, reálné historie, kde spolu s Bárou zažívají napínavé chvilky, zároveň se toho ale také hodně dozvědí
 
Moje hodnocení:

Kniha, ve které se spojuje příjemný pohádkový příběh a historická. Jedná se o knihu primárně určenou pro mladší čtenáře, ale ani dospělí se u ní jistě nudit nebudou.

Hlavní postavou je dívka Bára, která se se svými rodiči přestěhuje do nového domu. Jak už to bývá, stěhování se jí příliš nelíbí a v novém době se cítí ztracená a sama. To se ale změní, když při průzkumu domu najde na půdě starou truhlu a v ní ještě starší atlas. Ten ale není tak obyčejný, jak se na první pohled zdálo. Bára zjišťuje, že když se atlasu dotkne, přenese ji do minulosti do místa, kterého se dotkla.

V tomhle díle Báru atlas přenese do 14. století, doby Karla IV. Přesněji do chvíle, kdy mladý Karel žije na dvoře svého příbuzného francouzského krále. Spolu s Bárou se seznamujeme se zvyky tehdejších obyvatel hradu, jejich mluvou, šaty, vybavením... Samozřejmě nechybí zápletka, kdy se Karel spolu se svým komplicem - právě Bárou, pokusí unést dívku, do které se Karel zamiluje, ale kterou si nemůže vzít.

Velmi milou a nenásilnou formou je mladším čtenářům, neznalým historie vysvětlováno, co se stalo a jakým způsobem. Navíc, když je Bára přímým účastníkem, působí všechno jako hra. Autorka je skvělou vypravěčkou, její knihy jsou velmi čtivé a oblíbené. A to nejen mezi dětmi, ale i dospělými, kteří si chtějí odpočinout, nebo se také něco přiučit z historie. Jak už to u takových knih bývá, příběh není nijak složitý, nebo komplikovaný. Jedná se ale o zajímavé čtení, u kterého se člověk nenudí.

Obálka knihy se mě osoběn moc nelíbí. Ale jasně předpovídá, co se v knize bude dít.






Stellouškovo hodnocení:

Kniha, ve které je dějepis smíšený s pohádkou.

Hlavní postava se jmenuje Bára, která se se svými rodiči stěhuje. Báře se stěhování moc nelíbí, protože bude chodit do jiné školy, kde nebude mít své kamarády. Ještě k tomu se Bára v novém domě necítí bezpečně. Šla se porozhlédnout po novém domě a zaujala ji půda, kde našla truhlu. Když ji otevřela, našla tam hodně starý atlas. Bára si myslela, že je to obyčejný atlas, ale když ho otevřela, zjistila, že je kouzelný. Na jakou stránku sáhla, tam ji atlas přenesl.

Dostala se do 14. století ke Karlovi IV. Přenesla se tam pozdě večer, a když se na sebe podívala, byla oblečená v šatech z té doby. Když se Bára seznámí s Karlem, zjistí, že je ve Francii a že mluví francouzsky. Po nějaké době Karel s Bárou unesou dívku, do které je Karel zamilovaný a kterou nemůže mít, protože je už od mala zasnoubený s jinou.

Pro děti je to kniha, ve které se dozví něco z historie a ještě se pobaví, zábavným a čtivým příběhem. I pro mě to bylo fajn, protože když jsem knihu četla, zrovna v tu dobu jsme si ve škole říkali něco o Karlovi IV. a jeho rodině. Když jsem knihu četla, něco jsem o něm věděla, čtení mě tak bavilo ještě víc, protože jsem si říkala, že si to ze školy pamatuju.

Příběh mě bavil a odpočinula jsem si u něho od školy, i když tam něco málo z té školy je.

Obálka knihy se mi líbí a už od pohledu je vidět, o co v knize půjde.






 Pokud chcete Stellouška sledovat můžete tady:

https://www.databazeknih.cz/uzivatele/stellousek-196500
https://www.goodreads.com/user/show/83429926-stellou-ek

6 komentářů:

  1. Zajímavá knížka. Historii mám ráda, to by mohlo být fajn!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako odpočiková příjemná kniha s trochou historie je kniha ideální. :)

      Vymazat
  2. Super recenze, po téhle knížce asi mrknu. Tuhle nenásilnou formu učení mám hrozně ráda :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme moc. :) Já jsem právě taky zastánce toho, že hravá forma učení je někdy potřeba. :)

      Vymazat
  3. Krásná recenze :-) Kniha vypadá dobře!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.