Měsíční shrnutí #43 /červenec 2020



Červenec se přehoupl s neuvěřitelnou rychlostí. Pro mě je to o to rychlejší, že jsem měla tenhle měsíc ve znamení velkého učení a ne zrovna lehkých zkoušek. Teď už mám ale konečně volno a trochu času na všechny resty.
I přes mnoho hektických dní se mi ve výsledku podařilo přečíst (na mě) velké množství knih, z nichž byla velké většina opravdu skvělá.



Počet přečtených knih: 6

Počet přečtených stran: 1 332

Nejčtenější nakladatelství: Bambook, Cosmopolis, Československý spisovatel, František Borový, Metafora


Autor měsíce: Julia Caplinová
Proč: Autorka, které již po několikáté v řadě dokázala, že prostě psát umí. Všechny její knihy, které jsem četla, se velmi dobře četli, byly příjemné, romnatické a dýchalo z nich kouzlo míst, o kterých vyprávěly.


Největší překvapení: Přehlídka mazlíčků (Linda Chapmanová)
Proč: Tahle kniha se pro mě stala velkým překapením z jednoho prostého důvodu. Vzhledem k tomu, že se jedná o dětskou knihu, nečekala jsem od ní příliš. A o to víc jsem byla překvapená. Protoře kniha je naprosto kouzelná, roztomilá, graficky krásně zpracovaná a dokonce v sobě nese ponaučení. Věřím, že nejedn dospělý z ní bude nadšení, o dětech nemluvě.


Nejvtěší zklamání: Tvář (František Halas)
Proč: Pro mě byla tato kniha prvním setkáním s autorem a bohužel musím říct, že mi moc nesedla. Určitě jsem od ní čekala víc. Verše rozhodně nebyly špatné, ale něco mi v nich chybělo. Doufám, že nějaká další autorova sbírka mě zaujme více.
Tvář obálka knihy


Ženská postava měsíce: Maddie - Pláž v Chorvatsku (Julie Caplinová)
Proč: Těžké. Tenhle měsíc jsem četla hned několik knih s hlavní hrdinkou, jež mě zaujala. Nakonec jsem ale vybrala právě Maddie. Ta mě zaujala hlavně svou přímostí, přátelskou povahou a abych byla upřímná také komplexy, které spolu sdílíme. Maddie je přesně ten typ hrdinky, které nejde jinak než fandit.


Mužská postava měsíce: Nick - Pláž v Chorvatsku (Julie Caplinová)
Proč: U Pláže v Chorvatsku zůstaneme. Nick je druhou hlavní postavou a i přes počíteční antipatie jsem si ho ve výsledku oblíbila. Stejně jako u Maddie mi je blízká jeho upřímná povaha.


Pár měsíce: Ella a Serge - Láska a kozy na venkově (Victoria Brownleeová)
Proč: Tito dva jsou  prototypem páru, který i přes své občasné neshody drží při sobě a bezmezně se miluje. Ani jeden z dvojice není dokonalý a má svoje chyby. Možná právě díky tomu je jejich láska tak silná a krásná.


Nejlepší obálka: Nová životní kapitola Amy B. (Kelly Harmsová)
Proč: Opět byl boj vybrat jen jednu. Tenhle měsíc se mi sešlo hned několik knih s opravdu krásnou obálkou. Nakonec jsem vybrala tuhle, ale ani ne tak proto, že by byla nejnádhernější ze všech. Vybrala jsem ji, protože má své osobité kouzlo a mě osobně nalákala na první pohled. V zásadě je na ní všechno, co se objeví v knize. Hlavní hrdinka ve velkém městě, se spoustou knih. Co víc si přát.


Nejhorší obálka: S lodí jež dováží čaj a kávu (Konstantin Biebl)
Proč: Bohužel tahle obálka se vážně nepovedla. Básně ve sbírce jsou z velké většiny povedené a dobře se čtou. Proto je škoda, že obálka potenciální čtenáře spíše odradí. Už jen v souvislosti s názvem si umím představit něco mnohem hezčího.

4 komentáře:

  1. Pěkné kousky jsi přečetla. :) Přeji ti, abys i do budoucna měla dobrou ruku s výběrem knih. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Šest je super číslo - já měla jen čtyři, a z toho dvě celkem krátký. Říkám si, že bych měla o volném čase víc číst a né tolik prokrastinovat... pořád čtu spíše jen v mhd a to je nějak málo času :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stejně jako na vše ostatní, i na čtení je třeba mít náladu. :) Hlavní je si čtení užít a ne se honit za čísly. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.