Knižní přírůstky #8

Za posledních pár dní se mi doma objevilo hned několik nových knih, o které se prostě musím podělit. Jedná se o tři recenzní výtisky od Omegy a jeden z Megaknih. Všechny knihy vypadají skvěle a už teď se na čtení moc těším. Nejsou to ale žádné tenoučké knihy... tak uvidíme jak dlouhou dobu mi zaberou.

Jako první je to kniha Vážka v jantaru (druhý díl ze série Cizinka) od autorky Diany Gabaldon. Na knihu jsem se nesmírně těšila a Megaknihám musím MOC poděkovat.


Strhující příběh navazuje na první díl s názvem „Cizinka“. Tentokrát nás ale přivede do Francie, kam Claire a Jamie uprchli před brutálním pronásledováním velitele anglické posádky ve Skotsku. Stanou se svědky plánování dalšího postupu ve snaze Stuartovců získat zpátky skotský trůn…







A teď následují tři knihy od Omegy, za které také děkuji. Jedná se o knihu Mořeplavec (třetí díl ze série Cizinka) od Diany Gabaldon.
Čarodějnice: Salem 1692 od Stacy Schiff a v neposlední řadě knihu Zimní lidé od Jennifer McMahon.

K vášnivému setkání Claire s Randallem došlo již dávno. Před dvaceti lety cestovala Claire zpět v čase do 18. století a do náruče galantního Skota jménem Jamie Fraser. Pak se vrátila do svého století, aby porodilal jeho dítě. Věřila, že v tragické bitvě u Cullodenu zahynul. Přesto jna něj nikdy nezapomněla... a její tělo po něm ve snech stále touží.
Pak Claire zjistí, že Jamie přežil. Vrací se k němu spolu s jejich dcerou a je odhodlaná zůstat s ním v jeho době. Claire si musí zvolit svůj osud a najít odvahu čelit vášni a bolesti, které jí čekají. A také životu nebezpečným intrikám rozpoutaným v rozděleném Skotska. Čeká ji nebezpečná cesta do neznáma, která navždy zpečetí, nebo definitvně zničí jejich lásku.


Začalo to v roce 1692 během mimořádně drsné massachusettské zimy, kdy dcera duchovního začala křičet a zmítat se v křečích. Celá záležitost skončila o necelý rok později oběšením devatenácti mužů a žen a jeden starší muž byl popraven rozdrcením. Strach se rychle šířil, zasáhl nejvzdělanější muže i významné politiky v kolonii. Sousedé obviňovali sousedy, rodiče děti, manželé manželky, děti rodiče a sourozenci na sebe navzájem podávali žaloby.

Román Stacy Schiff, jenž živě zachycuje neklidnou atmosféru Ameriky sedmnáctého století, nás do této doby plné úzkosti zavádí. Ukazuje nám, jak skupina dospívajících dívek přivedla vznikající kolonii k rozkladu a jak rychle se šířila epidemie obviňování, soudních procesů a poprav, až se vymkla kontrole. Překvapující výsledky pátrání odhalují především podrobnosti, kterých si všimlo jen málo historiků. Každý detail koloniálního života pouhé desítky let po příchodu prvních osadníků – rodiny, farmaření, modlení, vedení domácností, nebezpečí života na okraji divočiny, odcizení od Anglie, tlaky života ovládaného biblickým myšlením – je líčen s jasností, která činí téměř nepochopitelné události srozumitelnými.


West Hall ve Vermontu bylo vždy město podivných zmizení a starých legend. Nejzáhadnější z nich je smrt Sary Harrison Shey, která byla v roce 1908 nalezena mrtvá na poli za jejím domem, jen několik měsíců po tragické smrti své dcery.
Nyní, v současnosti, žije devatenáctiletá Ruthie na tomtéž statku se svou matkou Alicí a mladší sestrou
. Jednoho rána Ruthie zjistí, že její matka zmizela. Ve snaze najít nějakou stopu prohledává matčinu ložnici a pod podlahou nalézá starý deník Sary Harrison Shey. Ruthie je náhle vtažena do prastarého tajemství a zjistí, že není zdaleka jediná, kdo na tomto statku hledá někoho zmizelého. Ale může být jediná, která tuto stále se opakující historii zastaví...

Znáte knihy? Nebo jste je snad už i četli?

13 komentářů:

  1. Koukám, že máme podobný vkus. :D Všechny tři krásky od Omegy mám taktéž doma a už se moc těším, až si je přečtu. :) Pěkné čtení. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mořeplavce a Salem mám doma taky. Salem už rozečtený. Mořeplavce si nechávám na víkend, přeci jen je trochu objemnější na přenášení v batohu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tedy je, ale za víkend bych ho tedy rozhodně nepřečetla. :)) Užij si čtení a doufám, že se knihy budou nám oběma líbit. .)

      Vymazat
  3. Zimní lidé mám taky, jsem na ně zvědavá. Jinak Vážku v jantaru jsem četla, ale mě ta série nějak nechytla, takže po přečtení prvních dvou dílů s Cizinkou končím :) Užij si čtení :)

    OdpovědětVymazat
  4. Salem a Zimní lidé mě taky hodně zaujali, ale co jsem zatím četla tak podle recenzí nic moc. :/
    Fandom Before Blood CZ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nevím, já na recenze zas tolik nedám... Uvidíme. :))

      Vymazat
    2. Já většinou taky ne, pokud mě knížka opravdu zaujme špatné ohlasy moc neřeším. :)

      Vymazat
  5. "Cizinka" je skvělá, jsem zvědavá na tvé ohlasy k "Mořeplavci"! :D

    http://boook-planet.webnode.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím. Už se na něj moc těším, tak uvidíme. :))

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.