Recenze: Šťastně až do smrti

Autor:
Anna Ekbergová

Název originálu: Kærlighed for voksne

Počet stran: 368

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Metafora

Rok vydání v ČR: 2018


Oficiální anotace:
Napínavý thriller o úkladné, dokonale naplánované vraždě. Dramatický příběh o majetnictví ve vztahu, o vášni, sexu a tajemstvích druhých. Pravdivá sonda do manželství, kde je i přes vnější dojem vše nakřivo.
Christian a Leonora. Manželé kolem padesátky, přes dvacet let spolu. Měli by být šťastní. Mají všechno: peníze, krásný dům i společenské postavení. Zákeřná nemoc jejich osmnáctiletého syna, která je stála spoustu sil, je konečně na ústupu a před nimi se otevírá světlá budoucnost. Nebo snad ne? Jednou v noci Christian dostává SMS, a když odmítne Leonoře zprávu ukázat, vzbudí v ní podezření.
Na Christianově pracovním večírku se její podezření potvrdí. Leonora přistihne manžela při sexu s kolegyní, mladou architektkou Zenií. Později Christiana konfrontuje, ten vše zapírá, je však rozhodnutý ji opustit. Leonora se s tím nechce smířit, vydírá Christiana kvůli finančnímu podvodu. Christian s ní musí zůstat.
V bezvýchodné situaci se Christian rozhodne, že se jí musí zbavit. Počká si na Leonoru ve firemní dodávce na silnici v lese, kam Leonora chodí běhat, a srazí ji. Vrátí se domů, nalije si drink a vtom se objeví Leonora. Co to vlastně udělal?


Moje hodnocení:

Netradičně pojatý thriller, ve kterém si čtenář nemůže být žádnou z postav jistý.

Ocitáme se spolu s vysloužilým kriminalistou Holgerem a jeho dcerou Josefínou v malé kavárně na pláži, kde Holger vypráví o nedořešeném případu, který před lety vyšetřoval, ale nikdy nedořešil.

Vypráví o zámožné úspěšné rodině, které na první pohled nic nechybí. Christian, uznávaný architekt a na první pohled velmi sympatický člověk, Leonora, houslistka, které se kvůli dítěti a jeho nemoci vzdala kariéry, ale ničeho nelituje a Johan středoškolský student, který má vše po čem touží. Rodina žije v honosném domě, nic jí nechybí a vedou na první pohled velmi příjemný život bohaté vrstvy obyvatel. Všechno jejich rodinně štěstí se ale rozplyne, co Leonora zjistí, že ji Christian už dlouho dobu podvádí s mladičkou architektkou Zenií a chystá se jí kvůli ní dokonce i opustit. Mezi manželi se kvůli tomu rozhoří boj na život a na smrt a ani jeden z nich není ochotná vzdát se, nebo ustoupit.

V příběhu se dějové linky střídavě rozmotávají a následně zase zamotávají ještě víc. Nikdo si nemůže být ničím jistý a ukazuje se, že lidé kteří na první pohled působí mile, v sobě skrývají něco hrozného. Postupně sledujeme jak se charaktery postav vyvíjejí a mění k horšímu. Jak člověk zahnaný do kouta reaguje a co všechno je pro svou záchranu a bezpečí ochotný udělat.

Mimo hlavní postavy se v knize objevuje velké množství postav vedlejších a to převážně ze stavby, na které Christian pracuje. Ale také některé postavy z minulosti, které se objevují díky vzpomínání Leonory na její dětství. Všechny postavy jsou uvěřitelně vykresleny.

Na začátku čtení jsem nevěděla co vlastně od knihy očekávat. Překvapila mě linka s kriminalistou Holgerem a to, že hlavní linka je vlastně podaná jako jeho vyprávění. Knihu to ale velmi příjemně oživilo a dodalo jí něco na originalitě. Nejprve jsem měla problém se začíst, v druhé polovině knihy, kdy se příběh rozjel, jsem se už od knihy nemohla odtrhnout. Příjemně mě překvapilo i uzavření dějové linky Holgera a jeho dcery, které vysvětlilo, proč byl vlastně příběh Christiana a Leonory vyprávěn. Jestli si z něj dcera kriminalisti vezme ponaučení je u věc druhá.

Díky netradičnímu severskému prostředí působí kniha o to zajímavěji. I přesto, že žánr thrillerů příliš nevyhledávám, tahle kniha se mi líbila moc. Za mě byl děj knihy a následné rozuzlení příběhu víc než překvapivé a do poslední chvíle jsem nevěděla, co se stane. Nejspíš je to ale i tím, že v tomto žánru nemám příliš načteno.

Obálka knihy je naprosto nádherná. Spojení příjemné modré barvy, rudých lístků růží a běžící postavy (která je pro děj knihy velice důležitá) je prostě úžasné.

6 komentářů:

  1. Děkuji za pěknou recenzi :) Budu se muset do knihy co nejdřív pustit. Kéž by toho času na čtení bylo více :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se líbí. :)) Přesně tak, s nedostatkem času bojuju také. :)

      Vymazat
  2. Hezká recenze! Je fajn, že tě kniha tolik bavila. Vůbec bych knihu podle obálky netipovala na thriller :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :) Je pravda, že zrovna jako thriller kniha vážně nevypadá. :)

      Vymazat
  3. Pěkná recenze! :) Knížka vypadá hodně dobře, přidávám na wishlist. A neboj, já mám v tomhle žánru už načteno poměrně hodně a u 99% knížek jsem na konci stejně překvapená. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. :) To jsem ráda, mě překvapí v podstatě vždycky všechno. :)))

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.