Měsíční shrnutí #7 /červenec 2023

 

 

První prázdinový měsíc je za námi. Doufám, že jste si teplé počasí a klidnější období užíváli stejně jako já. Co je lepšího, než si vzít knihu a sednout si s ní pod slunečník třeba s dobrým pitím v ruce? Teď to tak úplně nevypadá, ale doufejme, že se ještě nějakého toho tepla dočkáme.
Pro mě je léto většinou ve znamení oddechovějších knih, a tomu odpovídá i seznam přečtených knih za měsíc červenec. Jedná se o samé romantické příběhy s více či méně smyslným nádechem.

 


Počet přečtených knih: 5

Počet přečtených stran: 1 592

Nejčtenější nakladatelství: Cosmopolis, Metafora, Red, Venupress

 


Autor měsíce: Julie Caplinová
Proč: Tahle autorka je pro mě sázkou na jistotu. Její sérii Romantické útěky naprosto miluji. Dokáže v nich skvěle propojit zajímavý příběh, krásné popisy prostředí, místní gastronomii, zvyky, památky... Navíc hlavní postavy jsou vždy sympatické a jejich příběh není nudný. Možná jsou její knihy malinko prvoplánové, ale to jim rozhodně neubírá na čtivosti a oblíbenosti.



Největší překvapení: Habibi (Baja Dolce)
Proč: Knihu jsem četla s očekáváním, že půjde o dobrý příběh a ve výsledku šlo o mnohem víc. Z knihy jsem naprosto unešená, nadšená a v jistém smyslu i překvapená. Jedná se o dark romanci z temného prostředí, v níž nechybí erotické scény, drsnější výrazy a situace, řada nepříjemných témat (znásilnění, závislosti, vražda...) ale také zajímavá část související s psychikou a poruchou osobnosti. Za mě jednoznačně největší překvapení.

 


Největší zklamání: Zachraň mě (Stacey Kennedy)
Proč:  Určitě bych neřekla, že se jedná o velké zklamání a kniha za nic nestála. Jen je pro mě překvapením, že nebyla tak dobrá, jak jsem očekávala. Na ústřední dvojici v tomto díle jsem se těšila nejvíc, ale ve výsledku nebyl jejich příběh ničím převratným. Byl fajn, ale čekala jsem víc. Jako pokračování série to ale není vůbec špatné.


Ženská postava měsíce: Nora - Knihomolové (Emily Henryová)
Proč: Tahle kniha je skvělá v tom, že přestože se jedná o romantiku, jde zároveň o jakousi parodii na zaběhlá klišé v romantických knihách. A přesně takovým opakem romantické hrdinky je i Nora, která je ta městská dívka řešící kariéru, kterou přítel opustí kvůli zajímavější romantičtější dívce. Přesto, nebo možná právě proto, je skvělou postavou, kterou si nejde nezamilovat.



Mužská postava měsíce: Harry - Habibi (Baja Dolce)
Proč: Já mám prostě v knihách tyhle typy bad boyů ráda a vždycky se nachatým a oblíbím si je. Ani tentokrát to nebyla výjimka. Harry je typický drsný týpek, který o sobě ví, že se ženám líbí a náležitě toho využívá. Uvnitř má ale i trochu té jemnější stránky, naště ne moc a v průběhu knihy nevyměkne.

 

Pár měsíce: Cassie a Harry - Habibi (Baja Dolce)
Proč: Vztah téhle dvojice by se dal popsat jako toxický, ale zároveň skvělý. Jejich pomalé seznámení, kroužení kolem sebe a následný dohodo/vztah. Prostě super. Navíc se k sobě skvěle hodí a doplňují se.

 

 

Nejlepší obálka: Habibi (Baja Dolce)
Proč: Samotná obálka není vůbec špatná, ale důvod proč jsem knihu vybrala je jiný. Kniha má naprosto dokonalou ořízku, která zaujme na první pohled. Škoda, že u nás není takových knih se zajímavou barevnou ořízkou více.


Nejhorší obálka: Zachraň mě (Stacey Kenndy)
Proč: U téhle série to mám s každým dílem. Ty obálky prostě nejsou nic moc. Ano odpovídají žánru, ale i tak... uměla bych si představit něco lepšího a méně prvoplánového/nahého.

 

10 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. To ano, mě také všechny zaujaly na první pohled. :)

      Vymazat
  2. o víkendu a snad příští týden by se mělo oteplit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V to doufám. Trocha tepla by se ještě hodila...zima bude dlouhá. :)

      Vymazat
  3. Četla jsem Hrad ve Skotku, to byla fajn oddechovka, ale nebyla to nej kniha od této autorky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám od této autorky také jiného favorita. :) Ale tahle byla také skvělá.

      Vymazat
  4. Lákáš mě na Habibi pořád víc a víc. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda. :)) Budu ho doporučovat neustále. ;)

      Vymazat
  5. Já mám tohle léto na počet přečtených knih nějakou krizi. Čtu teď tak dvě knihy měsíčně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám podobný problém. V mém případě nejde o krizi, ale nedostatek času... :) Člověk bych chtěl číst, ale někdy prostě ten čas nebo psychická dispozice prostě není.

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.