Recenze: Poslední oběť


Autor: Richelle Mead

Název originálu: Last Sacrifice 

Počet stran: 440

Série: Vampýrská akademie
 
Díl v sérii: #6

Nakladatelství: Domino

Rok vydání v ČR: 2011


Oficiální anotace:
Vražda. Láska. Zrada. A také poslední oběť, kterou je třeba přinést. Rose čelí obvinění z vraždy. Lissa chce uplatnit svůj nárok na královský trůn. Ne, teď už mezi nimi nebude nic takové jako dřív…

Moje hodnocení: 

Poslední závěrečný díl série Vampýrská akademi. Poslední chvíle strávené s Rose, Lissou a dalšími... rozhodně stojí za to.
Rose a Lissa, nerozlučné přítelkyně, čelí jedné z nejtěžších zkoušek jejich životů. Rose je obviněna z vraždy, kterou nespáchala a Lissa s přáteli je ochotná udělat cokoliv, aby ji očistila a našla skutečného vraha.
Dokonce v rámci pomoci s vyšetřováním a pozdržení vynesení konečného rozsudku nad Rose se Lissi rozhodne pro účast ve volbách o královský trůn.

Od minulých dílů se všechny postavy charakterově velmi změnili a vyspěli. Ještě více dospěli, zvážněli a pochopili jak důležité je jejich přátelství a spolupráce. To se jim při situace před kterou jsou postaveni jedině hodí. Již dobře známá skupina přátel vedená Lissou a Rose dává v sázku úplně všechno, jdouc si za svým velkým cílem. Dimitrij, Adrian, Eddie, ale i rodiče Rose, ti všichni jsou ochotni obětovat vše pro spravedlnost, čest, lásku a přátelství.

Samozřejmě v příběhu nechybí ani několik nových postav, se kterými se potkáváme na královském dvoře. Tam se sjelo široké okolí, všichni moroji královští i nekrálovští se totiž přijeli podívat na volbu nového panovníka morojského světa. Situace, která se nestává moc často a všichni se proto chtějí stát jejími svědky, případně pomoci někomu ze svých blízkých, dostat se mezi skupinu potenciálních budoucích vládců. Kvůli zvýšenému počtu morojů se u dvora zvyšuje i počet strážců, tím pádem se osazenstvo dvora několikánosbně rozrostlo.

Hned od začátku knihy je cítit určitý melancholický podtext spojený s koncem série. Nečekejte ale rychlé uzavření děje a knihu bez zápletek. Je to přesně naopak, do poslední chvíle není nic jisté, přátelé odkrývají nové a nové důkazy, na povrch vyplouvají nové skutečnosti, a i o to co se zdálo jako jasné se v průběhu knihy mnohokrát pozmění.

Knihu bych označila jako jeden z nejnapínavějších a nejzajímavějších dílů celé série. A to nejen kvůli jejímu místu v pořadí. Konečně se dozvídáme odpovědi na otázky provázející nás několik dílů.
Kniha je nabitá akcí a zápletkami snad hned od první strany. Neobjevují se v ní žádná hluchá místa, děj plynule ubíhá a příběh je celkově velice čtivý.

Obálka knihy, k té mám stejný názor jako ke všem ostatním. Líbila by se mi, ale bez ústřední postavy, jen s bránou Akademie.





Konce sérii jsou pro mě vždycky ve znamení smutku a ani u téhle tomu není jinak. I přesto, že jsem ke knihám byla ze začátku lehce skeptická mě neskutečně nadchly a jsem moc ráda, za jejich přečtení. Všechny postavy jsem si v knihám zamilovala, hlavně tedy ústřední dvojici Rose a Dimitrije. Teď už chápu, proč o něm všichni tolik básní...

2 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze :) Celou VA sérii mám moc ráda, ale poslední díl mám asi nejradši. Možná proto, že je to prostě konec a krásný konec :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.