Měsíční shrnutí #33 /září 2019


Září se neskutečně rychle přehouplo a podzim i se svými plískanicemi je v plném proudu. Ty tam jsou krásné teplé a slunečné dny. Škoda.
Spolu se změnou ročního období se také změnil můj osobní život a hlavně můj volný čas. Ten teď v podstatě vůbec nemám. Postrádám chvíle na čtení a proto se moje hromádka přečtených knih zmenšuje a zmenšovat se bude bohužel stále dál...




Počet přečtených knih: 5

Počet přečtených stran: 1 592

Nejčtenější nakladatelství: Artur, BB art, Československý spisovatel, Mladá Fronta,Omega






Autor měsíce: Alison Weirová
Proč: Tentokrát to byl lítý boj mezi Alison Weirovou a Dianou Gabaldon, které mám obě hodně ráda a obě se řadí mezi mé nejoblíbenější autorky. Nakonec se ale vítězkou pro tento měsíc stala právě Alison Weiorová a to díky své výborné sérii Šest tudorovských královen, kterou si prostě nemůžu vynachválit.

 
Největší překvapení: Láska s chutí makronky (Sarah Vaughanová)
Proč: Tuhle knihu jsem náhodně objevila v knihovně a na první pohled mi padla do oka. Aniž bych více zkoumala o čem je, vzala jsem si ji. A udělala jsem jedině dobře. Není to úplně nejlepší kniha, co jsem kdy četla ale jako milé oddechové čtení je ideální. Navíc mi udělala velkou radost a mile mě překvapila.


 

Největší zklamání: Srpnová neděle (František Hrubín)
Proč: Tady to je víc než jasné. Čekala jsem víc a nedostala jsem v podstatě nic. Rozhodně nechci knihu shazovat nebo očerňovat, ale já osobně jsem ji nejspíš úplně nepochopila a nijak zvlášť mě ani nebavila. Neurazí ale rozhodně nenadchne.


 


Ženská postava měsíce: Anna Boleynová - Jana Seymourová: Laskavá královna (Alison Weirová)
Proč: Přestože nebyla hlavní postavou a v knize se spíše jen mihla, nemůžu dát nikoho jiného než svou oblíbenou tudorovskou královnu Annu Boleynovou. Její osud, síla, skrytá láska... prostě ji nejde nemilovat.


 

Mužská postava měsíce: Jamie Fraser - Lord John a skotský vězeň (Diana Gabaldon)
Proč: Ani tady nebyl Jamie přímo hlavní postavou, ale stejně jako u Anny ani tady nemůžu dát nikoho jiného. Prostě Jamie je láska už z Cizinky a stále mě nepustil.



 
Pár měsíce: Jindřich VIII. a Jana Seymourová - Jana Seymourová: Laskavá královna (Alison Weiorová)
Proč: Tenhle měsíc se v knihách moc párů nevyskytovalo a proto dám tenhle. Nejedná se o ukázkovou lásku, ale i tak... Navíc si myslím, kdyby se Janě nestalo to, co se jí stalo, mohl život a povaha Jindřicha vypadat úplně jinak. Jeho čistá a zřejmě i opravdová láska by ho vyléčila a změnila.


 

Nejhezčí obálka: Láska s chutí makronky (Sarah Vaughanová)
Proč: Jednoznačně. Na první pohled mě zaujala krásnou obálkou i fontem písma.




 


Nejhorší obálka: Nové mythy (Josef Kainar)
Proč: Další jednoznačná věc. Netřeba vysvětlování, stačí se podívat a vše je jasné.

24 komentářů:

  1. Jamie je naozaj miláčik, tiež ho mám veľmi rada, zatiaľ som sa v sérii dostala k štvorke a brúsim si zuby aj na túto knihu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem také ještě zdaleka nepřečetla všechny knihy ze série, ale chystám se na ně. :) Vzhledem k jejich tloušťce to chce, mít na čtení čas a klid.. :)

      Vymazat
  2. Pěkné shrnutí, já ty svoje nestíhám, tak musím slintat po těch ostatních :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, dokud se mám čím "pochlubit", musím toho využít. :))

      Vymazat
  3. Pěkné shrnutí :) Moc se mi líbí láska s chutí makronky, hned z té obálky mám chuť na sladké :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Přesně tak, a to jsi knihu ještě neotevřela. Vzhledem k tomu, že se v ní řeší cukrářská soutěž, měla jsem na něco chuť během celého čtení. :)

      Vymazat
  4. To jsi přečetla pěkný počet knih. A k tomu samé zajímavé. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano. :) Na žádnou si nemůžu přímo stěžovat. :)

      Vymazat
  5. Hrubínovi hry jsou tak trochu impresionismus, je to víc o pocitech, než o ději, nicméně vlastně ho mám docela ráda. Nicméně rozhodně to vyzní líp na divadle než jenom při četbě. :) Lásku s chutí makrónky jsem četla pár let zpátky a dost se mi líbila. Takové milé, nenáročné čtení ideální na odpočinek. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě Hrubín vyloženě nevadí, ale zrovna tahle jeho hra mě zklamala... ostatní, co jsem četla se mi líbily více. :) Přesně tak Láska s chutí makronky je opravdu odpočinková příjemná kniha. :)

      Vymazat
  6. good post 😊 would you like to follow each other? if the answer is yes, please follow me on my blog & i'll follow you back. https://camdandusler.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  7. Zrovna hledám nějakou oddychovku, takže přidávám na seznam Lásku s chutí makronky. Děkuji za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není za co. :) Jako příjemná odpočinková kniha je to ideální. :)

      Vymazat
  8. Ja se k te Alison Weir snad nikdy nedostanu :-D Jinak moc pekne skore...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všimla jsem si, že pokaždé co o ní něco napíšu, říkáš, že bys sis ji měla přečíst. :)) Snad se jednou zadaří. :)

      Vymazat
  9. A to jsem si zrovna říkala, že Srpnová neděle může být dobrá :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro někoho možná ano, ale já byla bohužel zklamaná. :)

      Vymazat
  10. S tím časem to znám. Při vysoké na to ještě byl čas. Během státnic už jsem nečetla nic jiného skripta a při práci už když čas byl, tak nebyla síla. JEN ÚNAVA.
    Teď se chystám na mateřskou a čas opět pomaličku roste :D

    Jinak pět knih je na českou populaci moc krásné!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) S časem nejspíš bojujeme všichni... někdo to vyjde a někdy bohužel ne.

      Vymazat
  11. Pět knih je super :-) U mě bylo září slabota! :(
    Láska s chutí makronky mě už dlouho láká, ale ještě jsem se k ní nedostala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Jesti tě láká, tak ji určitě zkus. Je to milé a odpočinkové čtení. :)

      Vymazat
  12. Taková Alison Weirová je naprosto neskutečná autorka. Mám ráda její historické knihy z období Tudorovců :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. :) I historické skutečné události dokáže podat tak, že se člověk rozhodně nenudí. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.