Měsíční shrnutí #20 /srpen 2018



Letní prázdniny oficiálně skončily... a krásné teplé dny spolu s nimi. :( Proto jsem tu s dalším měsíčním shrnutím, tentokrát za měsíc srpen. Nakonec se mi podařilo přečíst jen čtyři knihy, ale na to, že jsem dva týdny četla jen velmi sporadicky, je to poměrně dobré číslo... 




Počet přečtených knih:4

Počet přečtených stran: 1 134

Nejčtenější nakladatelství: CooBoo, Egmont, Jota, Moba






 
Autor měsíce: Renée Ahdiehová 
Proč: Závěrečným dílem duologie Pomsta a rozbřesk autorka jednoznačně ukázala, že psát umí. Její knihy se mi výborně četli a obsahově se mi líbily také. Za tenhle měsíc je rozhodně nejlepší.

 

Kniha měsíce: Růže & dýka (Renée Ahdiehová) 
Proč: Jak už jsem psala výše, autorčin styl psaní se mi líbí a dobře se mi čte, proto mě tahle kniha vážně bavila. Láska, akce, trocha kouzel a navíc magické prostředí orientu je přece skvělá kombinace.


 


Největší překvapení: Brněnské nevěstky (Naďa Horáková) 
Proč: Kniha, kterou jsem si primárně půjčila kvůli čtenářské výzvě mě svým obsahem zaujala a byla jsem z ní velmi mile překvapená.

 



Největší zklamání: - 
Proč: -

 

Ženská postava měsíce: Šeherezáda - Růže & dýka (Renée Ahdiehová) 
Proč: Silná, nezávislá ženská hrdinka mě zaujme v každé knize a Šeherezáda je přesně takovým typem. Je pravda, že při některých jejích rozhodnutích jsem jenom koulela očima, v zásadě je to ale zajímavý charakter.





Mužská postava měsíce: Marek z Erlachu - Brněnské nevěstky (Naďa Horáková) 
Proč: Po zralé úvaze jsem vybrala Marka, kvůli jeho bravurní dedukci, zajímavému charakteru.

 




Pár měsíce: Šeherezáda a Chálid - Růže & dýky (Renée Ahdiehová)
Proč: Tyhle dvě postavy se k sobě podle mě naprosto skvěle hodí. I přesto, že Chálid není zrovna prototypem oblíbené postavy, spolu se Šeherezádou se mi k sobě prostě skvěle hodí.

 

 


Nejhezčí obálka: Růže & dýka (Renée Ahdiehová)
Proč: V tomhle případě není co řešit. Obálka je prostě nádherná, částečně viditelná postava a zlatavé lemování je prostě super.

 



 

Nejhorší obálka: Sirortčinec slečny Peregrinové pro podivné děti (Ransom Riggs)
Proč: I přesto, že se mi obálka nelíbí rozhodně to neznamená, že by se mi nelíbil i obsah knihy. Právě naopak, kniha byla vážně výborná, čtení jsem si užila, jen ta obálka. Svým způsobem se ke knize hodí, mě ale nijak neoslovila...

6 komentářů:

  1. Sirotčinec slečny Peregrinové mám doma už delší dobu (vydání s filmovou obálkou) a zatím jsem na knihu neměla chuť. Trochu se bojím, aby to byla četba pro mě. Snad se k ní ale jednou dostanu. Ostatní knihy jsem nečetla a ani nejsou můj šálek kávy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nad Sirotčincem taky váhala, ale nakonec jsem byla mile překvapená. :) Myslím, že nemusíš mít strach. :)

      Vymazat
  2. Růži a dýku jsem právě dočetla :) A Sirotčinec pro podivné děti mě moc bavil, četla jsem ho i viděla film :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růže a dýka se mi líbila hodně a na filmovou verzi Sirotčince se chystám v nejbližší době, tak snad bude taky tak dobrá. :))

      Vymazat
  3. Růže & dýka bych si už konečně měla taky přečíst. Opravdu ráda bych chtěla vědět jak to dopadne. Snad se k tomu brzy dostanu:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji přečti. :)) Podle mě stojí za to. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.