Měsíční shrnutí #10 /říjen 2023

 

 

Další podzimní měsíc (překvapivě teplý) je za námi a s ním je tu i shrnutí knih, které jsem za toto období přečetla. Tentokrát jsou to dvě čerstvé novinky a k tomu dvě knihy s tématikou starověkého Řecka a řecké mytologie. 

 


Počet přečtených knih: 4

Počet přečtených stran: 931

Nejčtenější nakladatelství: Cosmopolis, Dilia, Ottovo nakladatelství

 


Autor měsíce: Rebecca Raisin
Proč: Od autorky jsem tento měsíc četla první knihu a hned mi sedl její styl psaní a téma, kterým se zabývá. Kniha o výměně knihkupectví, lásce a peripetiích s ní, to vše na pozadí s nádhernou podzimní a následně předvánoční Paříží. Co víc si člověk může přát.



Největší překvapení: Staré řecké báje a pověstí (Eduard Petiška)
Proč: Tato kniha není, myslím, nikomu neznámá. Já sama řadu bájí a pověstí ze starověkého Řecka znám, ale nikdy jsem se k této knize přímo nedostala. Až teď. A jsem nadšená. Pan autor dokázal skvěle zpracovat složitou, zamotanou řeckou mytologii a příběhy o hrdinech tak, že je srozumitelná a čtivá. Tato kniha rozhodně není jen pro děti a mladší čtenáře, ale i dospělí lidé si v ní něco najdou.



Největší zklamání: - 
Proč: -



Ženská postava měsíce: Bella - Údolí snů (Anna Jacobsová)
Proč: Není to vyloženě postava, do které bych se vžila nebo se v ní viděla. Měla v sobě ale něco, díky čemu jsem jí fandila a přála jí šťastný konec. Po letech útrap a ztrádání kvůli bratranci si svůj šťastný, naivní konec zasloužila. Zároveň jsem obdivovala s jakou vervou se pouštěla do všeho nového, neznámého a mnohdy i děsivého.

 


Mužská postava měsíce: Luiz - Obchůdek s knihami (Rebecca Raisin)
Proč: Není to hlavní postava, ani nemá přílišné množství prostoru, ale v knize se hezky vyjímá a líbí se mi, jakým způsobem se chová k hlavní hrdince a nepřímo (možná to ani sám neví), jí pomáhá v aklimatizaci na pařížské prostředí a společnost.

 

Pár měsíce: Bella a Ryan - Údolí snů (Anna Jacobsová)
Proč: Jejich vztah je roztomilý, romantický, dlouho kolem sebe jen tak krouží a pak se najednou bezbřeze milují. Stejně jako celá kniha jsou i oni dva naivní a společně spokojení. 


 

Nejlepší obálka: Obchůdek s knihami (Rebecca Raisin)
Proč: Tady je to naprosto jasné. Od prvního okamžiku, kdy jsem knihu viděla, se mi zalíbila. Je krásně zpracovaná, působí příjemným dojmem a skvěle dokresluje obsah knih, kde je knihkupectví a láska ke knihám na prvním místě. 


Nejhorší obálka: Antigona (Sofokles)
Proč: Dílo úžasné, silné a hluboké. Obálka ošklivá, nic neříkající. Modernější zpracování jsou možná povedenější, ovšem v tomhle případě se to opravdu nepovedlo a řekla bych, že to téměř odrazuje od případného čtení. 

6 komentářů:

  1. Nečetla jsem ani jednu, teda Staré řecké báje a pověsti naposledy někdy na střední (možná základce?) :-)) Jinak čtyři kousky jsou fajn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se ke knize dostala právě až teď a jsem nadšená. :)

      Vymazat
  2. je super, že žádné zklamání tě nečekalo :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já také četla Obchůdek s knihami a moc se mi líbil. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Taky si budu muset začít psát taková shrnutí a nějaké čtenářské deníky, protože v tom mám teď neuvěřitelný chaos. Jako je sice fajn, že funguje něco jako vývoj mobilní aplikace na míru a máme tady různé appky, ale pro mě je asi lepší klasický dokument ve Wordu. Nejsem nějak na tyhle socializující prvky.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.