Recenze: Espressologie


Autor: Kristina Springerová

Originální název: The Espressologist

Počet stran: 192

Série: -




Díl v sérii: -

Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání v ČR: 2012 


Oficiální anotace:
Sedmnáctiletá studentka Jane si přivydělává v malé kavárně  jako baristka a časem vytvoří teorii, podle níž se charakter lidé pozná podle jejich oblíbené kávy. Tak si vyzkouší dát dohromady zamlklé černé presso a s jiskřivou mocha. I jí samotné to přijde jako trochu bláznivý nápad, ale jen do doby, než dá dohromady několik párů, kterým to pak úžasně klape. V tu chvíli se z ní stane espressologická hvězda, k níž si chodí pro radu a rande lidé z celého města. Ale dokáže Jane najít životní lásku i pro sebe nebo bude jediná, komu se štěstí vyhne.

Mé hodnocení:

Máte rádi kávu a odpočinkové knihy, u kterých si vyčistíte hlavu? Tak tohle je kniha přesně pro vás.
Po knize jsem pokukovala už delší dobu, a když se naskytla možnost koupit si jí a i přečíst, neváhala jsem ani chvíli.  

Bohužel jsem si od knihy slibovala něco trošku jiného, než co jsem nakonec dostala. Téma knihy je ale moc dobrý nápad - spojení kávy s romantikou a vánoční atmosférou je naprosto ideální. 
Kniha rozhodně nebyla špatná, ale něco mi v ní chybělo. Čekala jsem víc informací o kávě a jejích jednotlivých druzích. A také jsem se chtěla dozvědět, které káva se k sobě tedy vlastně hodí. Přece koho by nezajímalo něco o spřízněných duších, zvlášť když je lze poznat jen podle oblíbené kávy. V knize ale nebylo na tohle téma téměř nic.

Hlavní postava Jane se mi zdála jako dívka, která moc neví co chce. Na školu nemyslí a ani do ní moc nechodí a v práci si píše deníček o jednotlivých kávách a lidech, které poznala. Přišla mi jako nemastná a neslaná, nic neříkající postava. Postupem času se však trochu vybarví a ke konci knihy jsem ji měla skoro až ráda. V některých situacích ale byla neskutečně natvrdlá, že jsem si skoro klepala na čelo. 
Kniha se musí brát tak trochu s nadhledem, přeci jen jak je pravděpodobné, že k sobě někdo dokáže přiřadit víc jak 50 páru, kteří se hned po první schůzce do sebe zamilují. A to vše jen podle kávy, kterou pijí.
I přesto, že příběh byl předvídatelný a nic moc v knize mě nepřekvapilo, líbila se mi a moc dobře se mi četla.
Krásná je i obálka knihy a vtipně vyřešené začátky jednotlivých kapitol, vždy s kolečkem od kávy u čísla kapitoly.
 
Sice to není nijak extra náročná kniha, ale jako odpočinková četba, třeba na chladné večery (stylově s kávou v ruce) je naprosto ideální.







Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář.