Srdcovky: 5 nejlepší romantických knih

Rozhodla jsem se zavést nový druh článků. Bude se jednat vždy o pět nej knih z určitého žánru, odvětví, nebo od určitého autora.
Já si budu moci utřídit v hlavě, jaké knihy jsem vlastně četla a jak na mě působily (tenkrát i teď). Navíc doufám, že pro některé z vás to může být třeba inspirace co číst, nebo naopak čemu se vyvarovat.


Protože, jsem romantická duše :) rozhodla jsem se první úvodní část věnovat právě romantickým knihám. Pokud mě již nějakou chvíli sledujete je vám jasné, že nejraději sáhnu právě po nějaké historické romantice.
Takže tohle je pětice, které mě v poslední nejvíc zaujala.




1. CIZINKA (Diana Gabaldon)
Sérii Cizinka naprosto miluju a to jak knižní tak seriálovou podobu. Všechny díly jsou plné romantiky, ale také historie, zajímavých popisů a nechybí ani dobrodružství.  Proto také okamžitě a bez přemýšlení knihy patřící do této série doporučuji.
Co se přímo romantiky týče, nejvíce se jí vyskytuje asi právě v prvním dílu Cizinka, ani ostatní díly ale nejsou o romantickou linku ochuzeni.




 2. POČKÁM NA TEBE (J. Lynn)
Jako další je třeba zmínit opět knižní sérii s názvem Wait for You/ Počkám na tebe. V tomto případě se jedná opravdu o čistou romantickou, místy i trochu erotickou knihu. Zdání může klamat, nejedná se o klasickou červenou knihovnu, autorka do každé ze svých knih dokáže nenásilnou formou dostat některý z často řešených problémů dnešní doby, jako je například znásilnění, stalking, traumata z minulosti... Její příběhy jsou uvěřitelné, romantické a erotických části není přehnaně moc, navíc nepůsobí šroubovaně jako u některých jiných knih.
(recenze)




 3. TAJEMSTVÍ HRADNÍ VĚŽE (Kathleen Kirkwood)
Kniha, o které se všeobecně moc neví, což je velká škoda. Jako první informaci je potřeba zmínit, že obálka knihy je naprosto nevhodně zvolená a nevypovídající. Působí jako červená knihovna nejhlubšího zrna, což ovšem není pravda. Romantika v knize skutečně je, ale v mnohem menší míře, než u ostatních výše zmíněných knih. V mnohém se dá tato kniha srovnat s Cizinkou, hlavní hrdinka totiž také cestuje časem, na rozdíl od její hrdinky se ale tato vrací a její cestování je trochu jiného rázu.
Romantika je v tomto případě lehce na druhé koleji, i tak se ale dá mluvit o romantické knize.



4. NEZAPOMENUTELNÁ CESTA (Nicholas Sparks)
Autor je pro své srdceryvné silné romány dobře známý a tenhle Nezapomenutelná cesta, rozhodně není výjimkou. Na rozdíl od ostatních knih je více z reálného života a smutek a pocit beznaděje v něm není ničím výjimečným. Hlavní postava trpící rakovinou a její vysněný přítel, který s ní zůstává v dobrém i ve zlém. O tom je tenhle román o síle lásky, který jedno oko nenechá suché.





5. ZBOŽŇUJU NEW YORK (Lindsey Kelková)
Na závěr je to opět knižní série, ve které se hlavní hrdinka pere s nepřízní osudu. Její počínání působí úsměvně, takže se člověk při čtení i pobaví. Samozřejmě jak už to v tomto druhu literatury bývá, brzy si svého prince najde. Ten se s ní ale rozhodně nenudí. Série je naprosto ideální čtení pro odpočinek,pobavení a chvilkový únik z reality. Jednotlivé díly série se odehrávají vždy v jedné z hlavních světových metropolí (New York, Londýn, Paříž..) a mimo jiné tyto města krásně popisují z pohledu hlavní hrdinky, která  "prošmejdí" každý kout onoho města.




Co vy, čtete romantické knihy? Máte něco k doporučení?

12 komentářů:

  1. Nezapomenutelnou cestu miluju. Knihu jsem četla už několikrát a film je srdeční záležitost :-) Ostatní knihy neznám nebo mi nic neříkají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V podstatě cokoliv od Sparkse znamená stoprocentní citovou bombu. :))

      Vymazat
    2. Většinou ano, ale četla jsem od něj Osudovou zatáčku a to se mi nelíbilo. Bylo to vše strašně předvídatelné. Neříkám, že to u jeho knih tak nebývá, ale tohle bylo až moc.

      Vymazat
    3. Aha, tak to nepousoudím. O knize jsem totiž nikdy ani neslyšela. :))

      Vymazat
  2. Děkuji za tipy! Tři knihy vůbec neznám, ale vypadají skvěle <3 :)  
    https://ze-zivota-blond.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. U Cizinky stále váhám zda ji přečíst či ne. Přiznám se, že se trošku bojím toho, co se tam bude dít. Vím totiž nějaké spoilery.
    Sérii Počkám na tebe zbožňuji! Chybí mi přečíst poslední díl a mám hotovo. To, že knihy nebyly čistě jenom romantické se mi hodně líbilo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cizinku 100% doporučuju spoileru nespoilery. :)) Stojí za to.
      Na sérii Počkám na tebe je právě ona přidaná hodnota, to nejlepší, navíc to knihy vážně ozvlášťňuje. :)

      Vymazat
  4. Pěkně pojatý článek :))
    Vůbec nevím, jak bych se s ním poprala já a co za knihy bych zvolila :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. :) Vybrat jen několik knih je někdy vážně oříšek. :))

      Vymazat
  5. Osobně si myslím, že existují hezčí romantické knížky. :) Mrkněte třeba do knižní databáze, tam najdete docela fajn tipy. Tohle jsou takové ty romanťárny z červené knihovny. I když na druhou stranu ona každá romantická kniha je trochu červená knihovna. Já mám ráda třeba Hvězdy nám nepřály. To je taková ta červená knihovna moderního ražení. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento článek jsem sepisovala před několika lety a knihy jsem vybírala, jak je zmíněno v úvodu, z tehdy přečtených knih. :)
      Jsem toho názoru, že žádná z těchto knih není "nemoderní", naopak všechno jsou to tituly současné... A podsouvat někomu, že existují lepší? Možná ano, ale já v danou chvíli chtěla zmínit právě tyhle!

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.