Recenze: Zimní lidé


Autor: Jennifer McMahon 

Název originálu: The Winter People

Počet stran: 328

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Omega

Rok vydání v ČR: 2017

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Omega!


Oficiální anotace:
West Hall ve Vermontu bylo vždy město podivných zmizení a starých legend. Nejzáhadnější z nich je smrt Sary Harrison Shey, která byla v roce 1908 nalezena mrtvá na poli za jejím domem, jen několik měsíců po tragické smrti své dcery.
Nyní, v současnosti, žije devatenáctiletá Ruthie na tomtéž statku se svou matkou Alicí a mladší sestrou. Jednoho rána Ruthie zjistí, že její matka zmizela. Ve snaze najít nějakou stopu prohledává matčinu ložnici a pod podlahou nalézá starý deník Sary Harrison Shey. Ruthie je náhle vtažena do prastarého tajemství a zjistí, že není zdaleka jediná, kdo na tomto statku hledá někoho zmizelého. Ale může být jediná, která tuto stále se opakující historii zastaví...

Moje hodnocení:

Kniha na pomezí hororu, thrilleru a mysteriózního duchařského příběhu. Kde se pocity mrazivého strachu střídají s akcí nabitými momenty. Kniha, kde nic není tak, jak se na první pohled zdá.

Ocitáme se ve West Hall, malém městě ve Vermothu, které je opředeno mnoha tajemnými legendami o neobjasněných zmizeních a hlavně o čemsi děsivém, co žije v lese za městem. Kam pro vlastní bezpečí není radno chodit. V blízkosti lesa však stojí osamocený dům, s jehož obyvateli se blížeji setkáváme. A to jak v minulosti (1918) tak v současnosti. Sledujeme tak dvě časové roviny a dvě rodiny.

V současnosti se setkáváme s mladou dívkou Ruthie, která má jediný přání, dostat se ze zapadlého domova pryč. To je ale upozaděno,když její matka záhadně zmizí. Ruthie se tak musí postarat o malou sestřičku Fawn a o celý dům. Začíná vyšetřovat matčino záhadné a nevysvětlitelné zmizení. Při prohledávání domu nalezne knihu, starý deník, který patřil dávné obyvatelce domu a díky kterému možná pochopí matčino zmizení.

Druhá časová linie je představena právě díky nalezenému deníku. Kam si jeho majitelka Sarah psala vše ze svého života. Jejíma očima vidíme život v počátcích minulého století, kterému se tragedie nevyhýbají. Je zajímavé sledovat proměnu šťastní matky, v ubohou žalem zničenou ženu, která po smrti své dcerky Gertie ztratila vůli žít. Od chvíle její smrti se začínají dít nevysvětlitelné věci. A Sarah se rozhodne, že svou dcerku dostane zpátky za jakoukoliv cenu.

Současnost se s minulostí krásně prolínají a jak se postupně vyjevuje Sářin příběh, začínáme chápat co se v současnosti vlastně stalo. Autorka vše bravurně propojila a spletla, tak že do poslední chvíle čtenář vlastně neví co se stane dál. Příběh je velmi čtivý, plný neočekávaných zvratů, akce a místy i hrůzu  nahánějících momentů. Nejedná se o horor v pravém slova smyslu, ale strachu a nepříjemnému pocitu se vyhnout nelze. (pokud vám náhodou stojí v pokoji šatní skříň, možná nepřinese  uklidnění a příjemný spánek...)

Konec knihy byl pro mě neočekávaný. Počítala jsem s různými variantami konce, ale tahle mě nenapadla a velmi překvapila. Přijde mi ale, že je vše možná až příliš rychle  ukončeno. Většímu rozvedení bych se rozhodně nebránila. Jinak ale není knize co vytknout.

Obálka kniha je vážně děsivá. Svým způsobem krásná, hodí se k názvu i tématu kniha, má zajímavý font písma. Ale ta postava... říct, že jsem z ní neměla příjemný pocit je slabé slovo. Nejspíš přeháním, ale v mezičasech kdy jsem nečetla, musela být otočená přední stranou dolů. Zdálo se mi totiž, jakoby mě pořád sledovala.





Knihu najdete přímo na stránkách nakladatelství Omega. K zakoupení je pak v knihkupectví knihy Dobrovský.

12 komentářů:

  1. Skvělá recenze :-) se vším souhlasím a to s tou obálkou je vtipné, protože jsem to měla podobně. Já ji zakrývala jinou knihou :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jo o knížce jsem slyšela, ale až tady jsem si přečetla anotaci a vypadá to úžasné opravdu, nepíšu to jen tak doopravdy to vytváří takou tajemnou atmosféru. A podle tvého hodnocení to nebude "Kniha, kde nic není tak, jak se na první pohled zdá".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tajemná atmosféra je podle mě slabé slovo. :)) A přesně jak jsem psala, vážně nic není tak, jak se zdá. .))

      Vymazat
  3. Opět super recenze. Jsem ráda, že je tak pozitivní, protože na knížku si dělám zálusk, doufám, že z ní budu taky nadšená. Ty "pomezí" na kterých se příběh rozkládá právě miluju úplně všechny, takže po ní rozhodně musím sáhnout! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :) věřím, že se ti kniha líbit bude. :)

      Vymazat
  4. Wow, to vypadá trochu děsivě! :D I když už po přečtení anotace mě příběh opravdu zaujal! Děkuji za typ, který si okamžitě připíšu na svůj pomyslný "To read seznam", který je už i tak nekonečně dlouhý. Omega má poslední dobou v nabídce samé skvělé kousky, to se musí nechat! :)

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně teď vydávají skvělé knihy. :) a ten seznam...nekonečný ho máme snad všichni. :))

      Vymazat
  5. O tom, že knihu potřebuji, mě ujistila už Marcelka, ale ty's to jen potvrdila :) Jediné, co mě asi trochu mrzí je, že ji vydává právě Omega, kterou nechci moc podporovat, ale co nadělám :) Obálka je úžasná, já jsem asi ujetá, ale tyhle "creepy" věci fakt můžu :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha je vážně skvělá. :) mě třeba omega vůbec nevadí a chyby, o kterých se mluví jsem nějak extra nezaregistrovala. :))

      Vymazat
  6. Další nadšená recenze, takže je jasné, že kniha bude opravdu skvělá. Na tajemno si zrovna moc nepotpím, ale na tuhle si troufnu :D Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Já se bojím v podstatě u všeho a tahle kniha nebyla výjimkou. Zvládla jsem to já a tak zvládne to každý. :))

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.