Recenze: Chata ve Švýcarsku

Autor: Julie Caplinová

Název originálu: The Little Swiss Ski Chalet

Počet stran: 335

Série: Romantické útěky

Díl v sérii: #7

Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání v ČR: 2021



Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Cosmopolis!


Oficiální anotace:

Zabalte si kufry a vypravte se k zasněženým vrcholkům švýcarských Alp. Je načase si užít výhled do krásné krajiny a vychutnat si přitom sametovou horkou čokoládu, výborné sýry a úžasnou romantiku.

Mina věří, že šálek horké čokolády dokáže vyřešit všechny trable. A právě to teď potřebuje. Má za sebou totiž pořádný tra
pas – její poslední milostná eskapáda se stala okamžitým hitem internetu.

Se sbalenými kufry a jasným cílem dát si do pořádku život se Mina rozhodne utopit svůj žal v té nejlepší horké čokoládě na světě. A Mina moc dobře ví, kde ji najít – v útulné chatě své kmotry, která se nachází ve Švýcarsku.

Plán je jednoduchý: litry čokolády, žádní muži. Tedy jen do chvíle, než ho zkomplikuje neznámý krasavec, který Mině zkříží cestu ve vlaku do Alp…

Moje hodnocení:

Chata ve Švýcarsku, v řadě již sedmý díl série Romantické útěky, je tentokrát zasazena do chladného horského prostředí švýcarských Alp.


Hlavní postavou a útěkářkou tohoto dílu je Mina. Té se pod rukama rozpadl sen o šťastné budoucnosti s jejím milým a ani ve své práci, ačkoliv je úspěšná, není příliš šťastná. Proto se vydává na prázdniny za sovu kmotrou do její horské chaty, právě do Švýcarska. Na své cestě je odhodlaná přijít na to, co ve svém životě změnit, kam se posunout a v podstatě jak najít své místo a smysl bytí. Postupně zjišťuje, že jí její dosavadní život nenaplňuje a je čas na změnu. Jako osobnost působí velmi sympaticky, i když místy je trošku ztřeštěná a snadno se dokáže nadchnout pro danou věc, bez přemýšlení, které by někdy bylo potřeba. 

Samozřejmě nechybí mužská postava, Luke. Jejich střetnutí je náhodné a ačkoliv si to oba odmítají připustit, je to láska na první pohled. A opravu to mezi nimi skvěle jiskří. Luke není popsán tolik do hloubky, což je škoda, protože podle náznaků lze usuzovat, že i jeho život mohl být zajímavý.

Jak už je v této sérii pravidlem, ani tentokrát nechybí krásné popisy prostředí. Tentokrát jsou to popisy horských hřebenů zasypaných sněhem, lanovky s lyžaři... ale při cestě vlakem jsou to také zelená pole. Ukazuje se Švýcarsko jako země protikladů. Mnoho času je také věnováno čokoládě a sýrům. A to jak jejich výrobě, tak popisům všech možných druhů. Mňamka. Vzhledem k Minině vášni pro pečení, jsou také často popisovány její výtvory např. dorty. 

Velká část děje se odehrává v prostředí penzionu, který funguje jako hodinky a každý by si jistě přál do takového přátelského a pohostinného prostředí alespoň na chvíli zavítá. Líbil se mi nápad s nenápadným párováním hostů a vytváření seznamu , kdo je vhodný kandidát ke komu a tzv. černá listina hostů, kteří už do penzionu nesmí. 


Přestože je opět od začátku poměrně jasné jak příběh dopadne, čtenářskému zážitku to vůbec neuškodí. Kniha plyne na příjemné poklidné vlně, žádné velké zvraty se nekonají (no, i když jeden trochu ano). Vše je pozitivnní a prozářené atmosférou klidu a pohody. Rozhodně nejsem zklamaná, právě naopak. Autorka prostě umí psát a na jejích knihách je to vidět. Jediné, co mi maličko chybělo, bylo něco víc romantického mezi ústřední dvojící. Čekala jsem aspoň náznak, jaký byl v předchozích dílech. Je to ale detail a čistě můj osobní pocit. Jinak jsem nadšená.  

Obálka knihy je opět nádherná a k ostatním knihám skvěle ladí.Celkově se mi moc líbí styl, jakým jsou jednotlivé obálky pojaty. Kromě toho, že jsou krásné, se i skvěle hodí k tématu příběhu.




Knihu Chata ve Švýcarsku si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

12 komentářů:

  1. tato série mě zatím míjí, ale chystám se na Kavárnu v Kodani :) hodí se mi do čtenářské výzvy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sérii určitě doporučuji. :) Ačkoliv se všechny díly nesou v podobném duchu, jde o skvělé, odpočinkové čtení. A popisy dané lokality jsou vždy úžasné. :D

      Vymazat
  2. Jelikož potřebuji do výzvy na databázi knih hrdinu, který pije kávu, tak zase po této sérii brzy šáhnu. :D A těším se na to. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, v téhle sérii pije kávu snad každá hrdinka. :))

      Vymazat
  3. Já jsem zatím žádnou knihu od autorky nečetla. Ale vím, že "útěky" chválíš. :-) Třeba někdy ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chválím, chválím. :D Zatím jsem ze všech nadšená.

      Vymazat
  4. Na tuhle autorku se teprve chystám... Teda, už dobu se na ni chystám, ale fakt už bych se k ní měla dostat 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě měla. :)
      Také mám pár autorů, od kterých si chci něco přečíst a chystám se třeba i několik let... a pořád nic. :P

      Vymazat
  5. Jé, mé oblíbené Romantické útěky.♥ A zvlášť tenhle díl se mi líbil. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám sérii také hodně ráda. Zatím mě žádný díl nezklamal. :)

      Vymazat
  6. Mám ji přečtenou a je to opravdu nádherná kniha

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je. Stejně jako celá série Romantické útěky. :D

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.