Recenze: Krásná katastrofa

Autor:
Jamie McGuire

Název originálu: Beautiful Disaster

Počet stran: 376

Série: Katastrofa

Díl v sérii: #1 

Nakladatelství: Fortuna Libri

Rok vydání v ČR: 2013


Oficiální anotace:
Ona nepije ani nenadává a ve skříni má spoustu seriózních svetříků. Abby věří, že si dokázala vybudovat dostatečnou vzdálenost mezi sebou a svou temnou minulostí, ale když se svou nejlepší kamarádkou dorazí na univerzitu, její cestu k novému začátku zkříží rebel a polykač holek na jednu noc, Travis Madox. Urostlý, potetovaný hezoun je to poslední, co Abby potřebuje…

On tráví noci vyděláváním peněz na zakázaných zápasech a holky střídá častěji než ponožky. Do Abbyina života se vetře trikem – nabídne jí sázku, že měsíc vydrží bez sexu – když ona s ním ten měsíc bude bydlet. Ať tak či onak, Travis netuší, do jak těžkého zápasu se pustil.

Moje hodnocení:

Kniha prezentující se jako největší romantika celého jednadvacátého století. Je tomu ale skutečně tak?

Hlavní postavou a osobou, která celý příběh vypráví je Abby Abernathyová. Dívka působící mile, křehce a hlavně nevinně, která má ale za sebou nelehkou historii a skrývá tajemství. Přesto je v mnoha ohledech naivní, skoro až nechápavá. Například co se týče vztahů. Buď opravdu nepozná, že se někomu líbí, nebo to prostě nechce vidět a doufá, že jí její naivitu uvěří.

Oproti ní je tu Travis Maddox. Klasický drsný hrdina, který se celý život chová jako děvkař, pije, zápasí... Samozřejmě jakmile poprvé uvidí Abby, pochopí, že ji miluje a chce se změnit, aby byl pro ni dost dobrý.

V podstatě všechny postavy, které se v knize vyskytují, působí nevěrohodně. Jejich chování je nelogické, nejsou pořádně propracované, působí ploše. Jediní, kteří mi aspoň trošku "přirostli k srdci" byli přátelé hlavních postav a shodou okolní pár America a Shepley.

Začátek knihy byl skvělý, čtení mě bavilo a napjatě jsem očekávala, kdy se děj konečně rozjede. Čekala jsem dlouho. Za tu dobu jsem zažila hned několik hádek, nesmyslných rozchodů, trápení na obou stranách a potom samozřejmě i několik návratů. Co se mezilidských vztahů týče, působí kniha jako telenovela.

Jak už jsem psala, první polovina knihy nebyla vůbec špatná. Pak ale autorka začala přidávat nelogické zápletky a snažila se knihu ozvláštnit. Co si budeme povídat, úplně se jí to nepodařilo. Vyvinul se z toho překombinovaný příběh, který by se s největší pravděpodobností v realitě nikdy nestal.

Nejstrašnější je ale na knize jedno, a to oslovení, kterým Travis "něžně" oslovuje Abby - Holubičko, nebo v ještě děsivější verzi Holu. Od začátku jsem si říkala, že to snad není možné, a jak kniha postupovala, nesnášela jsem tuhle přezdívku víc a víc. Ke konci knihy jsem na ní byla přímo alergická.

Abych ale jenom nekritizovala, knize se musí nechat, že je opravdu velmi čtivá a stránky ubíhají sami. Člověk si ani nevšimne a je na konci. Kniha má rozhodně své mouchy, ale jako odpočinkové, nenáročné čtení je vhodná. Určitě to není špatná kniha, to jen já jsem měla přehnaně velká očekávání. (doufala jsem v podobnost s knihami od J. Lynn a té se mi nedostalo)

Obálku knihy musím ocenit, ta se mi líbí moc. Nemá sice vůbec žádnou spojitost s dějem, ale krásná je.

6 komentářů:

  1. Myslím, že jsem o knize nějakou dobu uvažovala, ale pak z plánů na přečtení sešlo. Koukám, že jsem o tolik nepřišla :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak o této knize jsem ani neslyšela, tak přeji u příštího výběru šťastnější ruku. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Za mě obrovské zklamání, po všech těch super recenzích jsem čekala hodně a akorát mě kniha čílila :D Ale jo, čtivá je.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě také všude četla chválu a ono nic... :) Je to škoda, protože myšlenka to nebyla špatná. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.