Recenze: Buď se mnou

Autor:
Jennifer L. Armentrout (J. Lynn)

Název originálu: Be with Me

Počet stran: 408

Série: Počkám na tebe

Díl v sérii: #2

Nakladatelství: Baronet

Rok vydání v ČR: 2014


Oficiální anotace:
Tereza Hamiltonová prožívá drsný rok – zamilovala se do nejlepšího kamaráda svého staršího bratra. Jase s ní ale nepromluvil od té doby, kdy jí věnoval opravdu úžasný, dech beroucí polibek, takový, co vám změní život. Tereza se právě vymotala z příšerného vztahu a navíc jí hrozí, že kvůli zranění bude muset dát sbohem taneční kariéře. Nastal čas na plán B – vysokou školu. Možná tak dostane šanci přesvědčit Jase, že jí jeden polibek nestačí.
Jase Winstead má obrovské tajemství, jež nikomu neprozradil. Obzvlášť nechce, aby ho znala neuvěřitelně krásná sestra jeho nejlepšího kamaráda. Přestože s Terezou sdílel nejžhavější polibek v životě, uvědomuje si, že závazky mají přednost. Rozhodně nemá čas na romantický vztah. Nijak mu však nepomáhá, že nedokáže přestat myslet na polibek dívky, jež mu může převrátit život naruby.
Jase a Tereza se potkávají stále častěji a nejsou schopni vzájemné city popírat. Na obzoru však číhá nebezpečí, jež vyvrcholí tragédií. Zatímco se lidé v kampusu vzpamatovávají, osudem pronásledovaní milenci se musí rozhodnout, co jsou ochotni riskovat a co obětovat, aby mohli být spolu.

Moje hodnocení:

Kniha ze série Počkám na tebe, tentokrát o sestře hlavního hrdiny z knihy minulé.

Tereza Hamiltonová je dívka, které ví, co od života chce. A to je tanec. Její vášeň, láska a životní poslání je tancovat na prestižní taneční škole a posléze dobýt prkna, která znamenají svět. Tento sen se jí ale velmi oddálí poté, co si jedním nepovedeným skokem způsobí problém s kolenem. Obavy o svůj budoucí osud odsouvá stranou a začíná studovat na univerzitě, kde studuje i její bratr a hlavně jeho nejlepší kamarád, do které je Tereza už dlouho zamilovaná.

Jase, druhá z hlavních postav, je zmítán mezi přátelstvím a loajalitou, kterou pociťuje ke Camovi a milostnými city, které cítí k jeho sestře Tereze. Stojí před ním dilema, jak se zachovat. Není nevhodné chodit s mladší sestrou kamaráda? Jeho city jsou ale tak silné, že nejspíš nebude mít na výběr.

Objevují se zde dobře známé postavy z minulých dílů, jako je Terezin bratr Cam s přítelkyní Avery a další. Ale i nové postavy. Ne všechny jsou hlouběji popsány, ale jejich chování je reálně a uvěřitelné. Stejně tak jejich charaktery, což v tomto žánru rozhodně není pravidlem.

Autorka se opět nevyhýbá ani silnějším tématům, jako je týrání a násilí ve vztahu, a to jak ho řešit. Či spíše, jak se chovají oběti a se strachem se nechtějí nikomu svěřovat. Jedna ze silných scén ukazuje, jak může skončit dívka, která se násilníkovi poddá a odmítne se někomu svěřit a vše vyřešit. Další co řeší je také Terezino zranění kolene a zborcení jejích snů a profesionální tanečnici. Ukazuje, jak těžce se člověk s něčím takovým dokáže srovnat. Na druhou stranu ale dává naději - nejlepší věci přicházejí neočekávány a jeden konec znamená nový začátek.

Stejně jako ostatní autorčiny knihy je i tato plná romantiky, lásky a také erotických scén, kterých je ale méně než u ní bývá obvyklé. Tentokrát se zaměřila více na city a pocity. Hodně také řeší, co je ještě morální a co už nikoli.

Kniha je velká romantika. Příběh plyne pomalým, klidným tempem a čtenáři dá přesně to, co od něj očekává. To jest krásný romantický příběh s více méně šťastným koncem. I přestože se neobjevují žádné zběsilé akce, příběh se čte velmi snadno. Jako příjemné odpočinkové čtení je kniha naprosto ideální.

Obálka knihy se mě osobně příliš nelíbí. Oba hlavní hrdiny jsem si představoval o dost jinak. Krásná blankytná modrá, která celou obálkou prostupuje je ale moc pěkná.

15 komentářů:

  1. Já tu romantiku moc nevyhledávám, ale od autorky jsem četla thriller Seznam mrtvých a líbil se mi. Pak mám od ní ještě Neohlížej se, ale na tu se teprve chystám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Její thrillery mě také docela lákají. Pokud je píše stejně čtivě jako romatické knihy, jistě budou skvělé. :)

      Vymazat
  2. Hezká recenze. Knížku jsem četla a souhlasím s tebou. J. Lynn píše skvělé oddechovky, které nejsou jen o romantice, ale jak píšeš, dotýkají se i závažných problémů.

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, tuhle knihu mám doma taky a už docela dlouhou dobu nepřečtenou. Měla bych to napravit :) Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. :) Určitě to naprav, jako oddechovka je kniha super. :)

      Vymazat
  4. Knihu jsem četla a byla jsem z ní unešená. J. Lynn prostě umí psát pěkné knihy, které si člověk užije. :) A zrovna tuto její sérii mám ráda. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Její knihy mají něco navíc, něco co běžné romantické knihy většinou nemají. :) I mě tahle její série přijde skvělá. :)

      Vymazat
  5. Pro romantické duše to může být určitě skvělá oddychová četba, já ale preferuju jiné žánry :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je mi to jasné, každému se líbí něco jiného. :) Máš pravdu, pro romantické duše je to opravdu ideální. :)

      Vymazat
  6. Tak tohle jsem četla hodně dávno a hodnotila jsem jako průměr, něco mi tam tedy asi nesedělo, ale zaboha si nemůžu vzpomenout co! :D Asi to bude chtít rereading. :) Ale celkově se knihy z této série čtou dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím jestli zrovna u téhle knihy je třeba rereading. :)) Knihy tohohle žánru jsou většinou napoprvé skvělé a podruhé už to není ono, navíc pokud se ti poprvé nelíbila... nepokoušela bych to. :)) Souhlasím ale, že se tahle série opravdu dobře čte.

      Vymazat
  7. Souhlasím. Kniha byla bezva odpočinkovým, romantickým čtením, ale ta obálka nic moc.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.