Čtenářská výzva 2019



Po celý rok běží na databázi knih čtenářská výzva, která se snaží přimět co nejvíce lidí, aby více četli a také, a to hlavně, aby vystoupili ze své komfortní zóny a přečetli i knihy, ke kterým by se jinak nikdy nedostali.
Já se této výzvy účastním již po čtvrté (vlastně od jejího založení) a stále mě její plnění moc baví. Jak jsem psala na začátku roku 2019 - tentokrát byla výzva opravdu záludnější a komplikovanější než předchozí ročníky. Nakonec se mi ji i tak podařilo dokončit již v předstihu.
Pro nový rok 2020 je již zveřejněn seznam nový, a musím říct, že nevypadá vůbec špatně.


1. Kniha, jejíž název je v rozkazovacím způsobu












2.  Kniha, která má lichý počet stran












3. Kniha, ve které hraje důležitou roli hudební nástroj












4. Cestopis












5. Kniha od ženské autorky s mužskou hlavní postavou












6. Kniha, která má v názvu kalendářní měsíc












7. Kniha, která vás zaujala svou obálkou












8.  Kniha od asijského autora












9. Kniha, která má na Databázi knih v době čtení méně než 10 komentářů












10. Kniha od současné české autorky












11. Kniha, jejíž děj se odehrává v Ostravě












12. Kniha, která má v názvu slovo kniha












13. Kniha autora jehož jméno i příjmení začíná na stejné písmeno












14. Kniha o vašem oblíbeném místě, zemi












15. Kniha od autora, který napsal více než 20 knih












16. Kniha s oxymórem v názvu












17. Kniha, jejíž děj se odehrává ve vězení












18. Kniha, která obdržela Man-bookerovu cenu












19. Kniha poprvé vydána v roce 2019 (nová kniha)












20. Kniha s černobílou obálkou












Co vy a čtenářská výzva? Plnili jste? Pokud ano, jak se podařila? A co ta letošní, přidáte se?

22 komentářů:

  1. Tohtoročnú výzvu možno skúsim tak som zvedavá ako dopadnem :-) Inak ma trošku prekvapilo, prečo je Vrania šestka a Leigh Bardugo zaradená ako ázijský autor?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já se na letošní výzvu chystám. :) Ohledně Leigh Bardugo - je narozená v Jeruzalémě, což geograficky spadá do jihozápadní Asie. :)

      Vymazat
  2. Moc ráda se zapojuji do Čtenářské výzvy a v mnohém jsem našla knihy, ke kterým bych se nedostala. Byla jsem obohacena. Je to potřeba nějak nás vyburcovat k četbě nezámých autorů, ale měli bychom se vracet i ke klasice, kterou jsme četli jako povinnou četbu. Jak jsme se na předešlých letech přesvědčili, našli jsme k nim lepší vztah

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím, je super vymanit se ze své komfortní zóny a přečíst si nové knihy neobvyklých žánrů. :) Já osobně jsem ke klasice měla kladný vztah vždycky, ale je pravda, že znám hned několik lidí, kteří si lásku k ní vybudovali až v pozdějších letech. :)

      Vymazat
  3. Vybrala sis pěkné kousky. A gratuluji ke splnění výzvy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Na začátku roku jsem zdárné splnění výzvy moc neviděla... nakonec jsem ale ani nemusela složitě hledat knihy. Do výzvy se mi hodily ve většině sami. :)

      Vymazat
  4. Některé knihy ani neznám, ale docela mě zaujaly, takže se po nich podívám. Mě se výzva splnit ještě nepovedla, takže ti tiše závidím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že tě některé zaujaly. :)) Třeba se ti podaří splnit výzvu letos. :)

      Vymazat
  5. Tak bohužel výzvu 2019 jsem nedělala, tedy spíše dělala až poslední měsíc a tak jsem moc nestihla. Tobě každopádně gratuluji :)
    Já se chystám letos na letošní výzvu a již mám splněno 5 otázek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? Já jsem kvůli zkouškovému nestihla přečíst ještě ani jednu knihu, natož nějaké splněné body. :))

      Vymazat
  6. Naozaj zaujímavé zakadania, gratulujem k splneniu.:)

    OdpovědětVymazat
  7. Gratuluji ti ke splnění výzvy. :) Též jsem ji splnila a teď se těším na plnění té nové výzvy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Já se na plnění nové výzvy také moc těším. :) Navíc letos to vypadá dost dobře. :)

      Vymazat
  8. Z tohodle výběru mě asi nic nezaujalo. Ale hrozně se mi líbí třetí téma výzvy pro rok 2020. Asi si zase přečtu něco od Irvina Yaloma. 🙏🏼

    Verča ze Ztracena v Praze | 5 ANIMOVANÝCH SERIÁLŮ, CO MĚ BA | NETFLIX

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, třetí téma letošní výzvy je zajímavé. :)

      Vymazat
  9. obdivuju lidi, kteří dokážou plnit čtenářské výzvy a baví je to :D já bych to nevydržela už jen pro to, že se mi tak samovolně objevují doma další a další knížky, které si chci přečíst, že bych už nezvládla k tomu ještě plnit čtenářskou výzvu... ale je to každopádně zajímavý koncept:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto chápu. :) Já taky nejsem zrovna typ člověka, který by za každou cenu plnil všemožné výzvy. Ale tahle se mi líbí, navíc mi do ní většina knih seděla, aniž bych se nějak výrazně snažila. :))

      Vymazat
  10. Gratuluji ke splnění výzvy, obdiv za ot, že jsi ji vážně celou splnila :) Já se do ní pustila taky, ale nebrala jsem to moc vážně a tak jsem skončila se 13 splněnými tématy z dvaceti :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) 13 ale také není špatné. Hlavně, že jsme se u plnění bavily. :)

      Vymazat
  11. Gratuluji ke 100% úspěšnosti.
    Já měla jen 90% - chybwlo mi téma 6 a 11. :(
    Jaké knihy jsem zařadila do jakého tématu se můžeš podívat na mém profilu na DK (článek speciální k tomu psát nebudu).

    https://www.databazeknih.cz/ctenarska-vyzva/2019/mermaida-58774

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.