Knižní přírůstky #42

Nakladatelskému domu Grada se opět povedlo vydat velkou spoustu knih, které si prostě musím přečíst. Proto mi doma přibyly další dvě očekávané novinky, za které moc a moc děkuji. 

Jako první musím zmínit očekávanou novinku Letní sázka od Emily Henryové, které jsem si všimla zhruba před rokem v originální verzi a na první pohled mě zaujala. Jak se ukazuje, vyplatilo se počkat, protože teď v rukou držím české vydání, a to ještě několik dní před oficiálním vydáním. Kniha vychází 19. 5., takže je jasné, že já po ní sáhnu už teď.
(Abych pravdu řekla, mám za sebou zhruba první třetinu a jsem moc spokojená. Je to přesně ta romantická oddechovka, kterou jsem očekávala...)

Augustus Everett je uznávaný autor klasických románů. January Andrewsová píše romantické příběhy. Zatímco její příběhy končí happy endem, jeho knihy vrcholí tragickou smrtí nebo deziluzí všech hrdinů. Pro January byla rodina vždycky oporou, Gusovo dětství nebylo zrovna procházkou růžovým sadem. Jsou jako noc a den (nebo jako leden a srpen). Jenže jsou skutečně všechny věci v životě tak, jak se jeví na první pohled?

January přijíždí do nově zděděného domu na břehu Michiganského jezera v ne úplně dobrém rozpoložení: tíží ji otcova smrt a tajemství, které se po jeho smrti dozvěděla. Navíc se jejím novým sousedem stane právě Gus, bývalý spolužák z vysoké školy, s nímž celé roky studia soupeřila. Rychle ale zjistí, že toho mají společného mnohem víc než jen zážitek z dávného kolejního večírku. Například to, že oba shodně trpí neschopností dopsat svou knihu.

A tak spolu tihle dva jednoho pošmourného večera trochu nečekaně uzavřou sázku, která je má vyvést z autorské krize: Augustus stráví celé léto psaním o něčem se šťastným koncem a January se pokusí napsat velký americký román. Ona ho pro inspiraci bere na výlety do míst, k nimž patří pořádná dávka romantiky, zatímco on s ní objíždí přeživší pamětníky sebevražedného kultu (co jiného by se od něj taky dalo čekat?). Plán je, že oba svou knihu dokončí a nikdo se do nikoho nezamiluje. Vážně.

 


No a druhou knihou je Štěstí má barvu levandule od autorky Pauline Maiové, která, myslím, na první pohled láká svou nádhernou obálkou. Prosředí Francie, penzion v Provence, všude kolem levandule a trocha romantiky... podle mě je to ideální spojení. 

Babička vypadla z okna! Taková zpráva by Penelope, které všichni říkají Pepe, převrátila život naruby, i kdyby už nebyl v troskách. V práci dostala výpověď a od přítele kopačky po telefonu. A tak je vlastně ráda, že se musí postarat o babičku místo toho, aby řešila svůj vlastní život. Hned vyrazí do malého penzionu v Provenci, kde se sestrou trávily u babičky každé prázdniny. Jenže tam jsou už hosté, o které je třeba se postarat, a babička si poleží v nemocnici.

A tak se Pepe s chutí pustí do práce. Mezi péčí o hosty, pečením francouzských dezertů a procházkami po fialových lánech levandule si uvědomí, že je konečně šťastná. Postupně najde sílu dát do pořádku svůj život i vztahy. Uvědomí si, že pravou lásku měla celou tu dobu přímo u nosu?

 

 

Znáte knihy? Pokud ano, chystáte se na ně, nebo jste je už četli?

16 komentářů:

  1. Na Letní sázku se taky chystám. Fajn si přečíst, že stojí za to :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě nemůžu stoprocentně posoudit, ale zatím jsem spokojená. :)

      Vymazat
  2. ta druhá vypadá krásně :) takové letní počteníčko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. Právě i kvůli tomu jsem si ji vybrala. :)

      Vymazat
  3. Pěkné kousky. :) Na Letní sázku jsem koukala a zní dost dobře. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Zaujala mě ta druhá knížka, má strašně hezkou obálku. Plus se teď neskutečně těším na levandulové období :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já levanduly taky miluju. :) Když kvete je nádherná.

      Vymazat
  5. Levandule na mě už taky čeká, tak jsem zvědavá. Přeju, ať se knihy líbí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) A ať se i tobě líbí. Uvidíme, jestli se shodneme v názorech. :)

      Vymazat
  6. Štěstí má barvu levandule začnu brzy číst, tak snad se nám oběma bude líbit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V to pevně věřím. :) Já se k ní bohužel hned tak nedostanu, ale těším se na ní moc.
      Zatím se aspoň budu těšit na tvoji recenzi. :)

      Vymazat
  7. Já mám tu fialovou :-))) Zatím jsem ji nečetla - chci se do ní pustit v létě. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Štěstí má barvu levandule má opravdu nádhernou obálku. Přeji, ať se knížky dobře čtou 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, věřím, že budou. :) Obálka je krásná, a to bez debat.

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.